تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820409408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعهد نشانه اعتقاد شماست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تعهد نشانه اعتقاد شماست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

خاستگاه تعهد، قلب انسان است. قلب همان چيزي است كه خوب را از عالي جدا مي‌كند. اگر مي‌خواهيد از رهبراني باشيد كه زندگي ديگران را تغيير مي‌دهند به قلب خود نگاه كنيد تا ببينيد كه به راستي متعهد و مسووليت‌پذير هستيد يا نه.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://kartal-team.blogfa.com آمده است: تعهد براي هر كس معناي خاصي دارد. اگر مي‌خواهيد رهبري كارآمد باشيد، بايد متعهد باشيد و احساس مسووليت كنيد. تعهد نشانه اعتقاد شماست. مردم وقتي به ما اعتقاد پيدا مي‌كنند كه به آرمان خويش معتقد باشيم.

تعهد با معيار عمل محك زده مي‌شود. حرف زدن آسان، اما عمل كردن به آن دشوار است. شما وقتي كه به پاي عمل مي‌رسيد چگونه به تعهد خود عمل مي‌كنيد؟

تعهد درهاي كاميابي را مي‌گشايد. در موضع رهبري با موانع و مخالفت‌هاي فراواني روبرو خواهيد شد و روزهايي خواهيد داشت كه هيچ محركي جز تعهد وجود نخواهد داشت. تعهد عامل پايداري است و باعث مي‌شود كه اگر زمين خورديد، برخيزيد و ادامه بدهيد.

وقتي سخن تعهد به ميان مي‌آيد چهار نوع آدم داريم: آنان كه هدفي ندارند. بنابراين تعهدي هم ندارند. آنان كه اعتماد به نفس ندارند، چون نمي‌دانندكه توان رسيدن به هدف خود را دارند، از قبول تعهد ومسئوليت بيم دارند. آنان كه راه را تا آخر نمي‌روند. اين آدم‌ها هدفي را تعيين مي‌كنندو به سوي آن گام برمي‌دارند، اما همين كه به مشكلات بر مي‌خورندجا مي‌زنند.

براي افزايش ميزان تعهد خود اين كارها را بكنيد: تعهد خود را بسنجيد. گاهي فكر مي‌كنيم نسبت به چيزي يا امري متعهد هستيم، اما عمل ما نشان مي‌دهد كه نيستيم. چند ساعتي صرف كنيد كه ببينيد وقت خود را چگونه مي‌گذرانيد و پول خود را در كجا خرج مي‌كنيد. همه اينها معيار تعهد شما هستند.

اگر برداشتن نخستين گام را به سوي متعهد كردن خويش دشوار مي‌يابيد، راه اديسون را انتخاب كنيد. وقتي كه اختراعي در ذهن او خطور مي‌كرد، كنفرانسي مطبوعاتي تشكيل مي‌داد و فكر تازه را اعلام مي‌كرد. بعد به آزمايشگاه خود مي‌رفت تا اختراع را انجام دهد. نقشه‌هاي خود را اعلام كنيد تا نسبت به تعقيب و اجراي آن تعهد بيشتري احساس كنيد.

و بالاخره بدانيد كه اگر هنگام بازي همه توان خود را به كار نگيريد، كسي ديگر پيدا خواهد شد كه اين كار را بكند...

انتهاي پيام
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن