تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820716550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نغمه‌هاي ملكوتي/ بزرگداشت استاد ابوالعينين شعيشع، شيخ القراء مصر«فاطميان» داور بين‌المللي:«شعيشع» فردي خوش‌رو، خوش‌برخورد و با تقواست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نغمه‌هاي ملكوتي/ بزرگداشت استاد ابوالعينين شعيشع، شيخ القراء مصر«فاطميان» داور بين‌المللي:«شعيشع» فردي خوش‌رو، خوش‌برخورد و با تقواست
گروه فعاليت‌هاي قرآني: «شعيشع» از قارياني است كه طينت پاكي دارد و انسان را به خود جذب مي‌كند، وي فردي خوش‌رو، خوش‌برخورد، هميشه خندان، با تقوا و خدايي است و اين خصوصيات فردي وي را به يك چهره محبوب در جهان اسلام تبديل كرده است.
سيد «مهدي فاطميان» پيشكسوت و داور بين‌المللي قرآن كريم، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: استاد «ابوالعينين شعيشع» از قاريان برجسته و بسيار ممتاز مصري است كه شيخ‌القراء اين كشور نيز محسوب مي‌شود.

وي افزود: شعيشع از قارياني است كه طينت پاكي دارد و انسان را به خود جذب مي‌كند، وي فردي خوش‌رو، خوش‌برخورد، هميشه خندان، با تقوا و خدايي است و اين خصوصيات فردي وي را به يك چهره محبوب در جهان اسلام تبديل كرده است.

فاطميان تصريح كرد: در دوره‌هاي مختلف مسابقات بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران در تركيب هيئت داوران در خدمت استاد شعيشع بودم و از وجود اين استاد بهره برده‌ام و بودن در كنار وي را افتخاري براي خود مي‌دانم.

اين حافظ بين‌المللي ادامه داد: شعيشع در تلاوت قرآن كريم از صداي بسيار زيبايي برخوردار است، حتي در سنين كهنسالي نيز صداي وي بسيار زيبا است، البته با توجه به سن بالاي اين استاد، به طور طبيعي از نظر نفس توانايي دوران جواني را ندارد.

وي در پاسخ به اين سئوال ايكنا كه آيا استاد شعيشع را صاحب سبك مي‌دانيد يا مقلد، عنوان كرد: اين امر بديهي است كه يك قاري از قاريان ديگر نيز تأثير گرفته باشد، هرچند در بعضي از فرازهاي تلاوت حال و هواي سبك استاد «محمد رفعت» در تلاوت وي مشهود است اما اين دليل بر مقلد بودن اين استاد از رفعت نيست.

نفر سوم مسابقات بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران در رشته حفظ كل در سال 63 درباره حضور شعيشع در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم دانشجويان مسلمان به عنوان مهمان ويژه اظهار كرد: دعوت از چنين استادي و تكريم و تجليل از او در واقع تكريم از اساتيدي است كه روزي در دوران اوج تلاوت قرار داشته و با صداي زيباي خود دل‌هاي هزاران مسلمان را با نواي ملكوتي قرآن صيقل داده‌اند و به عقيده من حضور اين استاد در ايران بسيار حائز اهميت است.

فاطميان بيان كرد: اگر اين امكان فراهم شود كه بتوانيم از تلاوت اين استاد بزرگ عالم قرائت قرآن كريم در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان استفاده كنيم بسيار خوب خواهد بود و خاطره‌اي فراموش نشدني را براي همه شركت‌كنندگان در اين مسابقات رقم خواهد زد.

وي تصريح كرد: همه تلاوت‌هاي استاد ابوالعينين شعيشع چه در زمان جواني و چه در دوران كهنسالي بسيار زيبا و فني اجرا شده است و من هميشه از علاقه‌مندان به تلاوت‌هاي اين استاد بوده‌ام، البته به تلاوت‌ سوره‌هاي «قمر» و «رحمن» اين استاد علاقه‌ بيشتري دارم.

فاطمان در پايان درباره پوشش خبري حضور استاد شعيشع در ايران گفت: صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران بايد به حضور اين استاد به چشم يك رويداد بزرگ نگاه كند و تمام زوايا و رخدادهاي حضور استادي مانند شعيشع در ايران را به نحو كامل پوشش دهد.

يادآوري مي‌شود، استاد ابوالعينين شعيشع در 12 آگوست سال 1922 ميلادي در «بيلا» از توابع استان «كفرشيخ» متعلق به مصر عليا به دنيا آمد و مراحل اوليه قرائت را در اوان كودكي زير نظر خانواده خود فراگرفت و سپس در محضر استادان فن قرائت به تكميل اين علم پرداخت. وي در 17 سالگي براي اولين بار در راديوي مصر به تلاوت قرآن پرداخت، هم‌چنين اين قاري مشهور داراي قرائتي وزين و متين است، دقت در اداء كلمات و رسايي بيان و تلفظ قوي از ويژگي‌هاي قرائت استاد بوده كه كم‌نظير و مختص ايشان است.

همچنين، اين استاد متبحر در فن تلاوت قرآن در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان كه از 20 لغايت 24 آبان‌ماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود، به عنوان مهمان ويژه حضور خواهد داشت.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن