تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812816846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شواهد نشان می دهد تهدید نظامی علیه ایران جدی است!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در تحلیل یک منبع روسی مطرح شد؛

سرویس بین الملل ـ «یوری وسلوف» در مقاله ای که در پایگاه تفسیر مستقل روسی «پیس کیپر» منتشر کرد، مدعی شد که بنا به گزارش رسانه های گروهی خاور نزدیک و غرب، آمریکا و اسرائیل برای حمله هوایی و موشکی به تاسیسات هسته ای ایران آماده می شوند.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری روسی «ریانووستی»، با بازنشر این مقاله می نویسد: به نظر می رسد، برنامه مقامات دو کشور به طور کلی هماهنگ شده است. نه تنها برگزاری مانورهای مشترک نیروی هوایی و دریایی آمریکا و اسرائیل در بهار و تابستان سال 2010 در شرق دریای مدیترانه بلکه پیشروی کشتی های جنگی موشک بر، به سمت دریای سرخ و منطقه خلیج فارس نیز گویای این مسأله است.

یوری وسلوف در ادامه این احتمال را می دهد که در جریان دیدار کوتاه دریاسالار «مایکل مالن»، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از تل آویو ـ مورخ 27 ژوئن سال جاری ـ نقشه حمله هوایی به ایران با مقامات اسرائیلی بررسی شده باشد.

بنا بر گزارش روزنامه اسرائیلی «جورزالم پست»، دریاسالار مالن در دیدار با «ایهود باراک»، وزیر دفاع و «گابی اشکنازی»، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل مسائل برنامه هسته ای ایران و اوضاع در سوریه و لبنان را بررسی کرد.

وی در بخش دیگری از نوشتار خود به گزارش برخی از مطبوعات مصری اشاره می کند که بر پایه آنها، در روزهای 18-22 ژوئن سال جاری، کشتی های نظامی نیروی دریایی آمریکا به فرماندهی ناوهواپیمابر «هری ترومن» (دوازده کشتی) از راه کانال سوئز عبور کرده و راه را به سمت خلیج فارس پیش گرفتند.

در آستانه این تحرکات، واحدهای هوایی نیروی دریایی آمریکا با جنگنده های اسرائیل مانور حملات موشکی به اهداف دشمن فرضی در اوقات گوناگون شبانه روز را تمرین کردند. برای این منظور، از اهدافی که در میدان تیر «ناباتیم» اسرائیل نصب شده بود، استفاده شد.

در ادامه این نوشتار آمده است، در این مانور، جنگنده های آمریکایی در پایگاه های هوایی آلمان و رومانی مورد استفاده قرار گرفت. سوختگیری هوایی آنها توسط تانکرهای هوایی نیروی هوایی اسرائیل انجام شد. فرماندهی نیروی دریایی اسرائیل چند فروند زیردریایی خود را که به موشک های بالدار مجهز هستند، به سمت موقعیت نظامی در منطقه تنگه «باب المندب» و سواحل عمان رهسپار کرده است.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل اعتراف کرده که در ترکیب نیروی دریایی آمریکا در منطقه تنگه هرمز کشتی های نظامی اسرائیل نیز عمل می کنند.

مولف مقاله به سخنان ژنرال «جمال مظلوم»، یکی از کارشناسان معروف خاور نزدیک و پروفسور دانشگاه «النایف» (عربستان سعودی) اشاره می کند که بر این باور است، در منطقه شرقی مدیترانه نیز چند ناو موشک بر و رزم ناو آماده جنگ آمریکا کشیک نظامی قرار دارند و مانند دوران جنگ علیه عراق برای حملات موشکی آماده اند.

تحلیلگران نظامی آشکارا اعلام می کنند که روحیه جنگی در زمینه سیاسی به طور پایدارتری برقرار شده است. وی که برای نمونه پیش از این، جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران را غیر ممکن می دانست، بر این باور است که جنگ در خلیج فارس بیش از هر زمانی واقعی به نظر می رسد.

این تحلیلگر عربستانی به دقت اوضاع سیاسی _ نظامی پیرامون ایران را دنبال کرده و افزایش آتی نیروهای و تجهیزات نیروی نظامی آمریکا، ناتو و اسرائیل در منطقه خلیج فارس را پیش بینی می کند.

مظلوم احتمال می دهد که عملیات نظامی علیه ایران، ممکن است که به چند گونه انجام شود. به باور وی، محتمل ترین آنها از راه حملات هوایی دقیق، محدود از لحاظ زمانی و به کارگیری نیروهای موشکی و هوایی برای نابودی برخی مراکز هسته ای ایران انجام خواهد شد که مستقیم به غنی سازی سوخت هسته ای مشغولند.
گزینه دیگر می تواند نه تنها به نابودی مراکز غنی سازی اورانیوم منتهی شود، بلکه تأسیسات نظامی، صنعتی نظامی و دیگر مراکز ایران را نیز در بر گیرد که در این صورت، عملیات نیروی نظامی آمریکا، ماهیت گسترده ای به خود خواهد گرفت؛ مانند آنچه به نام عملیات «توفان صحرا» در سال 1991 علیه عراق انجام شد.

مولف در پایان نوشتار خود تأکید می کند که یکی از شواهد مهم تدارک و انجام عملیات نظامی علیه ایران، تقویت فعالیت های تبلیغاتی است. هم اکنون مقامات آمریکا و اسرائیل عملیات کسب حمایت متحدین خود را درباره سختگیری در روابط با تهران را فعال کرده اند.

«ریانووستی» در بخش دیگری می افزاید، قرار است در نشست شورای ناتو که روز 26 جولای ـ حدود سه هفته دیگر ـ در بروکسل برگزار خواهد شد، واشنگتن نه تنها تأیید تحریم های یکجانبه خود علیه ایران بلکه حمایت از تدابیر شدیدتر علیه این کشور را به دست آورد.

«رابرت اینگورت»، سخنگوی کاخ سفید به نقل از بیانیه ستاد کل ناتو مورخ 27 ژوئن به مفهوم تدابیر جدید آمریکا اشاره ای نکرد؛ اما به باور کارشناسان امور سیاسی غرب، بحث تأیید بهره گیری از روش های نظامی، ممکن است در میان باشد!

گفتنی است، در روزهای اخیر رسانه های روسی، سعودی و همچنین رژیم صهیونیستی در تحلیل ها و اخبارهای متعدد، در پی القای فضای تهدید نزدیک به جنگ علیه ایران باشند؛ هر چند مشخص نیست که آیا هماهنگی خاصی نیز در این فضاسازی هست یا نه، ولی خروجی ها هماهنگ و یکسان است.
البته این طبیعی است که چنین تحلیل هایی باید با دقت ارزیابی شده و مورد توجه قرار گیرد؛ اما به نظر می رسد، ایجاد چنین فضایی، همان سیاست کهنه تضعیف روحیه ایرانیان با بهره گیری از ابزار رسانه ای را دنبال می کند، زیرا واقعیت های موجود آمریکا، اعم از مشکلات متعدد داخلی، رکود اقتصادی و همچنین درگیری های فرسایشی آمریکا در عراق و به ویژه افغانستان، به احتمال، ماجراجویی جدید آنها را به حداقل می رساند.

لینک منبع






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن