تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820056870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لوايح جايگزين حبس به مجلس ارائه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لوايح جايگزين حبس به مجلس ارائه شده است
مشهد - خبرگزاري مهر: دادستان مشهد گفت: در جهت اصلاح قوانين و جايگزينهاي مناسب حبس و زندان زدايي لوايحي تنظيم و تقديم مجلس شده است كه اميد است با تصويب نهايي اين لوايح قدمهاي موثري در زمينه كاهش جمعيت كيفري برداشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد غلامحسين اسماعيلي صبح امروز در جلسه كميته حبس زدايي زندانهاي استان اظهار داشت: پيشگيري از وقوع جرم، كاهش ورودي پرونده ها به دستگاه قضايي و كاهش جمعيت كيفري زندانها از سياستهاي شاخص در سالهاي اخير است كه هر سه از ديدگاههاي اصلي رياست قوه قضاييه بوده و براي هر كدام از اين سه ديدگاه بايد زيرساخت مناسب را فراهم نمود كه مناسبترين زيرساخت براي اين موضوع اصلاح قوانين و مقررات موجود در جامعه است.

وي ادامه داد: متاسفانه در قوانين جزايي ما نيز در بحث تشخيص اعمال مجرمانه و رفتارهاي نابهنجار اصل را بر جرم بودن بسياري از اعمال دانسته اند و عموم امور را اقتضايي تلقي كرده اند و در امور قضايي و جزايي هم در باب تنبيه فرد مجرم و خطاكار سمت و سو به اجراي كيفر حبس بوده است.

دادستان مشهد در ادامه افزود: در جهت اصلاح قوانين، جايگزين هاي مناسب حبس و زندان زدايي لوايحي تنظيم و تقديم مجلس شده است كه اميدواريم با تصويب نهايي اين لوايح قدمهاي موثري در زمينه كاهش جمعيت كيفري برداشته باشيم.

وي بيان داشت: اينگونه نيست كه كاهش جمعيت كيفري به طور حتم مستلزم اصلاح قانون باشد بلكه در قوانين موجود نيز ظرفيتهايي وجود دارد كه مي توان با استفاده از آنها و با استفاده از تدابير خاص چه در بخش قضايي و چه در بخش اجتماعي اقداماتي را انجام داد كه جمعيت زندان مناسب شود.

اسماعيلي گفت: در خيلي از مجازاتها مي توان مجازاتهاي غيرحبس نظير تخفيفهاي قانوني و از تبديل مجازات استفاده كرد.

دادستان مشهد در ادامه افزود: در عرصه هاي اجتماعي اقدامات مختلفي در پيشگيري از وقوع جرم از ناحيه ادارات و سازمان و نهادهاي مختلف حكومتي و حتي مجامع امور صنفي صورت گرفته همچنين تلاشهاي مردمي مانند جشن گلريزان نيز با كمك خيرين و مردم انسان دوست رخ داده كه تعدادي از زندانيان نيازمند جرايم مالي غيرعمد با وجوه تقديمي آزاد شده و زمينه كاهش جمعيت كيفري در زندانها نيز فراهم شده است.

دادستان مشهد در ادامه اين نشست زندان را در زمينه اصلاح و تربيت داراي نقش مهم و اساسي برشمرد و افزود: با اقدامات اصلاحي و پيشنهاداتي كه از سوي زندانها براي دستگاه قضايي مي رسد زمينه بازگشت اين افراد و نيز زمينه كاهش جمعيت كيفري زندانها نسبت به آمار كنوني زندانهاي استان فراهم مي شود.
 يکشنبه 12 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن