تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819665164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديريت زمان، كليد طلايي خوشبختي


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مديريت زمان در واقع مديريت زندگي وتحت كنترل در آوردن جريان وقايع است.موقعيت امروز و فرداي شما بستگي به نحوه تفكرشما و استفاده از وقتتان دارد و برداشت شما اززمان نقش مهمي در انجام كارها و موفقيت هايتانخواهد داشت. زندگي افراد موفق نشان ميدهد كه همه اينآدمها يك خصوصيت مشترك دارند يعني همهبسيار منضبط هستند و نتيجه كاريشان در مدتزمان معين، خيلي بيشتر از افراد عادي است اينافراد هدفهاي روشن براي انجام كاهايشان وبرنامه زمان بندي شده دقيقي دارند كه باعثميشود هميشه از وقت خود به بهترين نحو ممكناستفاده كنند. بنابراين هميشه مورد احترامديگران هستند و خانه و زندگي بهتر و خانوادهخوشبختتري دارند.
چگونه ميتوانيم از وقت خود، بيشترين بهره راببريم؟

-1 هر چه هدفها شفافتر باشد، كارايي شمادر رسيدن به آنها بيشتر ميشود.
روشن بودن هدف، هشتاد درصد از موفقيت وخوشبختي است براي اينكه كارهاي بيشتري را درزمان خيلي كمتري انجام دهيد هدفهاي خود رابنويسيد، داشتن هدفهاي مكتوب، تاثير بسيارخوبي روي قدرت تفكر شما دارد، به شما انگيزهكار و فعاليت ميدهد، قدرت خلاقيت شما راتقويت ميكند و هر چه اين هدفها بزرگتروروشنتر باشد براي رسيدن به آنها مشتاقترميشويد.

-2 اولويتهاي حقيقي خود را در زندگي وكار تعيين كنيد.
توانايي حلاجي كردن و تجزيه و تحليل ليستكارها و مشخص كردن مهمترين هدف خود،سكوي پرشي است كه شما را به بالاترين سطوحموفقيت، عزت نفس و سربلندي پرتاب ميكند.بنابراين در ابتدا مهمترين و باارزشترين كار خودرا انجام دهيد كه نتايج بسيار ارزنده و قابلتوجهي خواهد داشت و ساير كارها را در ليستانتظار قرار دهيد. به ياد داشته باشيد كه هيچوقتبراي انجام كارها، وقت كافي وجود ندارد، وليهميشه براي انجام مهمترين كارها وقت كافيست وهميشه از خود بپرسيد كه بهترين استفادهاي كهميتوانم در حال حاضر از وقتم بكنم چيست؟
اين پرسش و پيدا كردن جواب آن، كليداصلي مديريت زمان، غلبه بر تنبلي و تبديل شدنبه فردي بسيار فعال و سازنده است.

-3 برنامه ريزي كنيد.
هر دقيقه برنامه ريزي برابر با 10 دقيقه صرفهجويي در انجام كار است. براي آنكه در مديريتزمان موفق باشيد بايد بتوانيدبرنامه زمان بنديشدهاي تنظيم كنيد كه در آن براي انجام و اتمامكار مهم و اصلي تان ساعت مشخص و مدت زمانمناسب را در نظر بگيريد به طوري كه در آنساعات، فقط روي آن كار متمركز شويد و نگذاريدهيچ كار ديگري با آن تداخل ايجاد كند، ضمنابايد طبق برنامه به انجام كارها بپردازيد و بي وقفهادامه دهيد و آن را به پايان برسانيد زيرا با تمركزكامل روي مهمترين كار، ميتوان زمان لازم براياتمام آن را به مقدار قابل توجهي كاهش داد.
-4قبل از شروع كار، مقدمات آن را كاملاآماده كنيد.
وقتي همه چيز با نظم و ترتيب در برابر شما قرارگرفته باشد، با ميل و رغبت بيشتري دست به كارميشويد و هر چه محيط كارتان تميزتر و مرتبترباشد احساس ميكنيد كه فردي موثر، كارآمد وآماده پيشرفت هستيد.
-5 تمرين مرتب مهارتها باعث كاهش زمانانجام كار و افزايش كارايي ميشود.
مهارتها و تواناييهاي خود را در حوزه اصليكاريتان مرتبا به روز كنيد. در واقع يكي از كارهاييكه به شما در صرفه جويي وقت كمك ميكندپيشرفت در مهارتهاي شغلي و فردي است. هر چهدر ارتباط با كارهاي ضروري و مهم تان، دانش ومهارت بيشتري به دست آوريد ميتوانيد سريعترآنها را شروع كنيد و زودتر به اتمام برسانيدبنابراين يادگيري شرط لازم موفقيت در هرزمينهاي است براي اين كار هر روز حداقل يكساعت در زمينه حرفه خودتان مطالعه داشتهباشيد صبحها كمي زودتر از خواب بيدار شويد ودر هر سمينار يا هر دوره آموزشي كه به شما درزمينه شغلي تان كمك كند شركت كنيد.
-6استعدادهاي منحصر به فرد خود را تقويتكنيد.
براي آنكه از وقت خود به درستي استفادهكنيد بايد به انجام كارهايي بپردازيد كه در آنزمينه، استعداد و توانايي بيشتري داشته باشيد.يكي از مسئوليتهاي مهم شما در زندگي ايناست كه تصميم بگيريد كه انجام چه كاري را واقعادوست داريد و آن گاه تمام عشق و علاقه خود راصرف انجام آن كار كنيد از اين طريق ميتوانيدفرد موثري باشيد و به طور مرتب و منظم،تواناييهاي منحصر به فرد خود را ارزيابي كنيد.
-7 خودتان را تحت فشار بگذاريد.
براي استفاده بهتر از زمان، طوري رفتار كنيدكه گويي فقط يك روز فرصت داريد تا كارهايخود را انجام دهيد. با تحت فشار قرار دادنخود، كارهاي بيشتر و بهتري را در مدت زمان كمتراز قبل به پايان خواهيد رساند و به يك شخصكارآمد تبديل ميشويد و كمكم عادت تسريع اموررا در خود ايجاد ميكنيد، عادتي كه ميتواند درتمام روزهاي زندگي به شما كمك كند.
-8همواره فردي خوشبين و سازنده باشيد.براي اينكه در خود ايجاد انگيزه كنيد بايد به تمامحرفها، عملها و عكسالعملهاي افراد وشرايط پيرامون، پاسخ مثبت بدهيد و نبايد اجازهبدهيد كه مشكلات غير قابل اجتناب و موانعزندگي روزمره، احساسات و روحيه شما را تحتتاثير قرار دهند و تضعيف كنند. در هر شرايط ياموقعيتي به دنبال كسب نتايج خوب و عالي باشيد وبه جاي تمركز بر مشكلات به دنبال راه حلبگرديد.
و اما نكته آخر:
فراموش نكنيد كه اوقات 24 ساعت شبانه روزقابل تغيير نيست در عين حال ميتوان باجابهجاكردن بعضي از كارهايي كه در حال حاضراوقات شبانه روز شما را تشكيل ميدهد صرفهجوييهاي گرانبهايي صورت داده افكارتان را بهروي كاغذ بياوريد، پيشاپيش برنامه كارها وفعاليتهاي هر روز خود را فهرست كرده و بر طبقآن عمل كنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن