تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820127522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/معارفه شهردار اهواز/ رئيس شوراي شهر اهواز: انتخاب شمسايي حاصل خرد جمعي شوراست بي ترديد تحولي فراتر از همه كلانشهرها در اهواز به وجود مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /معارفه شهردار اهواز/ رئيس شوراي شهر اهواز: انتخاب شمسايي حاصل خرد جمعي شوراست بي ترديد تحولي فراتر از همه كلانشهرها در اهواز به وجود مي‌آيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: اجتماعي

رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز شب گذشته در مراسم معارفه شهردار جديد اهواز گفت: دوستان صحبت‌هايي درباره ناپايداري مديريت شهري در اهواز داشته‌اند. به زعم ما مديريت شهري در اهواز پايدار بوده، زيرا مديريت شهري را در شورا مي‌بينيم و شورا در يك سال و نيم گذشته پايدار بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ سيدحميد حسن‌زاده اظهار داشت: اشكال اساسي كه در اهواز وجود دارد اين است كه متاسفانه نهاد شورا در ميان اذهان جا نيفتاده است با اين حال، ما به همه دست دوستي و برادري مي‌دهيم تا در شهر تحول به وجود آوريم.

وي افزود: علي‌رغم آمارهايي كه داده مي‌شود، ما وارث شهرداريي هستيم كه در گذشته هيچ كار اساسي در آن انجام نشده است.

حسن‌زاده گفت: گاه از اختلاف نظرهايي كه در شوراي شهر وجود دارد، صحبت مي‌شود. اصولا شورا جاي بحث و مشورت است و اگر اين گونه نبود، تنها يك نفر در شورا بايد حضور مي‌يافت. ما در شوراي شهر، 9 نفر هستيم و مسلما 9 راي و انديشه و فكر متعلق به افرادي با تجربه در حوزه كاري خود در شورا حضور دارد و هر كدام مي‌خواهند در حوزه‌اي مربوط به كار خود تصميم بگيرند. با اين وجود، در مدتي كه از عمر شورا مي‌گذرد، در برنامه‌هاي شهري هرگز وقفه‌اي ايجاد نشد.

رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز يادآور شد: در ابتداي كار شوراي شهر سوم، آقاي صفري سرپرست شهرداري اهواز شد و كارنامه خوبي داشت. شوراي شهر اهواز به دليل فشارهايي كه وارد شد نتوانست با آقاي ممبيني به عنوان شهردار اهواز كار كند؛ علي‌رغم اين كه خود ما به وي راي داديم زيرا پيش از اين كه آقاي ممبيني آغاز به كار كند و در زماني كه قرار بود وزارت كشور حكم وي را ابلاغ نمايد با او مشكل پيدا كرديم.

وي تصريح كرد: در برهه‌اي نيز، آقاي يوسفي، ديگر سرپرست شهرداري اهواز، تلاش مضاعفي داشت و شهرداري اهواز را سامان بخشيد. پس از آن نيز تاريخچه عملكرد شورا مشخص است. همه جلسات شوراي شهر اهواز علني بوده و مطبوعات و خبرگزاري‌ها با دقت مسائل شورا را گزارش مي‌دادند. سرانجام مشكلاتي پيش آمد كه منجر به انتخاب آقاي نجفي به عنوان شهردار اهواز شد. با آقاي نجفي، علي رغم اين كه مايل بوديم، نتوانستيم كار كنيم.

حسن‌زاده ادامه داد: ما مردم را مسئول خود مي‌دانيم. هر جا كه پاي منافع مردم در ميان باشد، مقاومت، ايستادگي و دفاع مي‌كنيم زيرا وابسته به مردم هستيم و مشروعيت خود را از مردم مي‌گيريم. مردم به ما راي داده‌اند كه به شورا آمده‌ايم و به اين ترتيب شورا، فلسفه وجودي دارد.

وي تصريح كرد: از همه نخبگاني كه در شهر اهواز حضور دارند، درخواست مي‌كنيم براي نهادينه شدن شورا تلاش كنند. به هر حال در اين دوره ما عضو شوراي شهر هستيم و در دوره بعد، اين نخبگان هستند، ولي نهادينه شدن شورا، بسيار كارگشا خواهد بود.

وي گفت: بجز در بخش جلب مشاركتهاي بودجه، با تلاش‌هايي كه آقاي شيربيگي، سرپرست شهرداري اهواز، داشت توانستيم در بحث بودجه خود را به برنامه تعيين شده برسانيم و اميدواريم در باقي مانده سال نيز با وجود آقاي شمسايي و شناختي كه از وي داريم، به آن چه مدنظر داريم، برسيم.

حسن‌زاده عنوان كرد: انتظار كمك مضاعفي در بخش حمل و نقل و اتوبوس‌راني از دولت داريم و اميدواريم وعده‌هاي سفر رئيس جمهور به اهواز دراين بخش تحقق يابد. وضعيت فعلي قطار شهري نيز خوشايند ما نيست. در همين جا از سوي اعضاي شوراي شهر از شهردار جديد اهواز مي‌خواهيم كه به عنوان نخستين كار خود، به وضعيت پروژه قطار شهري اهواز سامان بخشد.

وي افزود: پروژه قطار شهري اهواز از همه پروژه‌هاي قطار شهري كشور عقب‌تر است. آمار نشان مي‌دهد كه پروژه قطار شهري اهواز، تنها حدود 10 درصد پيشرفت داشته و با توجه به نويد‌هايي كه معاونت عمراني استانداري داده است، اميدواريم با تغييري كه در سيستم قطار شهري به وجود مي‌آيد و فعال شدن سيستم مديريتي آن، قطار شهري به كارنامه قابل قبولي برسد.

رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز گفت: آقاي شيربيگي، سرپرست شهرداري اهواز، يك ويژگي نسبت به تمامي كساني كه شورا تا كنون با آنها كار كرده‌اند، داشت. بسياري از كساني كه تا كنون با ما كار كرده‌اند، سعي كردند با ايجاد اختلاف در شورا و ايجاد فاصله ميان شورا و استانداري، براي بقاي خود تلاش كنند ولي شيربيگي، همه ضعف‌هاي ما را نيز پوشش داد.شيربيگي ناكارآمدي‌هاي ما را نيز بر گردن گرفت و هرگز اجازه نداد كه كوچكترين آسيبي به شورا برسد.

وي خاطرنشان كرد: من از تك‌تك پروژه‌هايي كه در مدت سرپرست آقاي شيربيگي فعال بودند، بازديد كرده‌ام. آماري كه وي داده، آماري واقعي است و شوراي اسلامي شهر اهواز از شيربيگي تشكر مي‌كند.

حسن‌زاده بيان كرد: هرگاه شورا، خود انتخاب كرده، موفق بوده است و هر گاه تحت شرايطي، مجبور به انتخاب شده يا انتخابي به شورا تحميل شده است، ناموفق بوده‌ايم.

وي ادامه داد: انتخاب آقاي شمسايي، انتخاب شوراي شهر اهواز و حاصل خرد جمعي شوراست و با شناختي كه از وي در ساليان گذشته وجود دارد، ترديد نداريم تحولي فراتر از همه كلانشهرهاي كشور در اهواز به وجود مي‌آيد.

رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز اظهار داشت: از همه آنها كه در اين مدت با ما همراه بودند تشكر مي‌كنيم، مخصوصا مطبوعات و خبرگزاري‌ها كه به ما كمك كردند و همواره با شورا همراه بودند. همچنين از آقاي حيدري، مدير كل امور شهري استانداري خوزستان، كه نقش بسيار مهمي در تلطيف روابط ميان شورا و استانداري داشت و در نهايت نيز از وزير كشور كه حكم شهردار اهواز را امضا كرده‌اند، تشكر مي‌كنم.

انتهاي پيام
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن