تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819796226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وظيفه اصلي دولت برقراري عدالت است‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: وظيفه اصلي دولت برقراري عدالت است‌


خرم‌آباد -- خبرنگار اطلا‌عات: رئيس‌جمهوري تأكيد كرد كه وظيفه اصلي دولت اسلامي، برقراري عدالت است.

دكتر محمود احمدي‌نژاد ديروز در جمع باشكوه مردم استان لرستان برپايي عدالت را آرزوي پيامبران و اوليا دانست و گفت: دولت اسلامي بايد در كنار مردم، عدالت را در همه عرصه‌ها برپا كند.

وي در ادامه سخنان خود به غرب هشدار داد كه اگر بخواهند براي فرار از بحران مالي، بار ديگر از جيب ملت‌ها، جيب خود را پر‌كنند، ملت‌ها به ويژه ملت ايران در مقابل آنها مي‌ايستند و به آنها اجازه نمي‌دهند كه آب خوش از گلويشان پايين برود.رئيس‌جمهوري اظهار داشت: بانك جهاني و صندوق بين‌المللي پول كه با پول ساير ملت‌ها از جمله ايران، عربستان، تركيه، مصر، كشورهاي آسيايي و آفريقايي ايجاد شده است، براي پرداخت 200 ميليون دلار وام به اين كشورها انواع سياست‌هاي استعماري را تحميل مي‌كنند، اما تا سقف 16 ميليارد دلار هم بدون حساب و كتاب به برخي كشورها وام مي‌دهند.

غارت ملت‌ها

احمدي‌نژاد با برشمردن دلايل ايجاد بحران در غرب، به بدهي‌هاي آمريكا اشاره كرد و گفت: ديشب آخرين گزارش بدهي دولت آمريكا (فقط دولت فدرال) را گرفتم كه در يك قلم آن،‌ اين دولت 10 هزار و 570 ميليارد دلار بدهكار است و معناي اين امر اين است كه در ازاي اين بدهكاري، دلارهاي تقلبي بدون پشتوانه را چاپ و در دنيا منتشر كرده‌اند. وي ادامه داد: اينان تورم، كسري بودجه و مشكلات اقتصادي خود را به دوش ملت‌هاي ديگر انداخته‌اند و در ازاي آن كالا و حاصل كار ملتها را به داخل آمريكا برده‌اند. ‌

احمدي‌نژاد افزود: به ازاي هر نفر كه بر روي كره زمين زندگي مي‌كند، هزار و پانصد دلار غارت كرده‌اند. به معناي ديگر به ازاي هر آمريكايي 33 هزار دلار از جيب ساير ملتها در آورده و به آمريكا برده‌اند.

رئيس‌جمهوري در بخشي از سخنان آغازين خود،‌ لرستان را سنگر دفاع از عزت و غيرت و فرهنگ ايران زمين خواند و تصريح كرد: هيچ‌كس نمي‌تواند نقش لرستان را در مبارزه با رژيم طاغوت و دفاع مقدس كوچك بشمارد يا فراموش كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه سالانه بيش از 90 هزار ميليارد تومان يارانه در كشور توزيع مي‌شود، اظهار داشت: نزديك به 60 هزار ميليارد تومان از يارانه‌هاي توزيعي توسط كساني استفاده مي‌شود كه سطح درآمد آنها ماهانه بالاي پنج، ده و سي ميليون تومان است، اين كجاي عدالت است؟

وي با يادآوري اين كه لايحه توزيع عادلانه يارانه‌ها توسط دولت تهيه شده است، گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هم از اين لايحه حمايت خواهند كرد تا اين جراحي و كار بزرگ در اقتصاد ايران انجام شود. ‌

حل مشكلات لرستان‌

رئيس جمهوري در ارتباط با مسائل و مشكلات استان لرستان گفت: در دور اول سفر به لرستان، تصميمات خوبي براي استان گرفته شد، اما آن‌طوري كه بايد مصوبات دور اول پيشرفت نداشته است كه در اين سفر در جلسات كار گروه تخصصي علت‌ها را بررسي و موانع را برطرف خواهيم كرد.

رئيس جمهوري از تصويب 31 طرح بزرگ صنعتي در جلسه هيأت دولت خبر داد و درباره تعطيلي برخي واحدهاي صنعتي استان گفت: در دور اول سفر به منظور راه‌اندازي اين واحدها امكانات و تسهيلاتي به آنها داديم، ولي گويا اين واحدها همچنان دچار مشكل هستند كه در كار گروه صنعت و معدن مديران آن واحدها را نيز دعوت و رسيدگي مي‌كنيم و اگر مشكل از ناحيه كمبودها و مشكلات اداري باشد برطرف مي‌كنيم و اگر مشكلات از ناحيه مديران و كم‌كاري آنان باشد، آنها را هم بركنار خواهيم كرد.‌

وي با بيان اينكه استان لرستان يكي از زيباترين استانهاي كشور است افزود: ايجاد 29 منطقه نمونه گردشگري استان نيز به تصويب دولت خواهد رسيد.

وي در پايان از مردم لرستان به خاطر حضور هميشگي در صحنه‌هاي مختلف انقلاب و در دوران دفاع مقدس و نيز به دليل استقبال پرشور و گرم از رئيس جمهور و هيأت دولت تشكر و قدرداني كرد.

بهره‌برداري از 2 پروژه توليدي‌

براي نخستين بار در كشور خط توليد هورمون رشد با حضور وزير كار و امور اجتماعي در كارخانجات داروسازي اكسير بروجرد بهره‌برداري شد.

همچنين نخستين خط توليد چوب پلاست خاورميانه در كارخانه اليگودرز لرستان با حضور معاون وزير صنايع راه‌اندازي شد.‌

همچنين به دليل شرايط بد جوي، حضور دكتر احمدي‌نژاد در جمع مردم روستاي محروم امكان‌پذير نشد.

منطقه دوستي و برادري‌

رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اين كه تقويت و تحكيم روابط كشورهاي منطقه خليج فارس مي‌تواند الگوي برادري در جهان باشد، گفت: كشورهاي منطقه اگر در كنار هم باشند بيگانگان نمي‌توانند خواستهاي خود را برآنها تحميل كنند.‌

دكتر محمود احمدي‌نژاد در خرم‌آباد در ديدار دبير كل شوراي همكاري خليج فارس با بيان اين كه منطقه ما همواره منطقه برادري، دوستي و همكاري‌هاي سازنده بوده است، تصريح كرد: مانعي براي توسعه همكاري‌هاي برادرانه وجود ندارد و همه شرايط براي تحكيم و تعميق مناسبات مهياست و معتقديم توسعه روابط به نفع ملت‌هاي منطقه، جهان اسلام و حتي تمام دنياست. ‌

رئيس‌جمهوري انعقاد پيمان مشترك اقتصادي در منطقه را مورد تأكيد قرار داد و گفت: قدرت اقتصادي كشورهاي خليج فارس بسيار بالاست و اگر نظام پولي و مالي مشتركي داشته باشيم، مي‌توانيم از آن به نفع ملت‌هاي خود بهره‌برداري كنيم. ‌

عبدالرحمن العطيه نيز در اين ديدار با قدرداني از مواضع و سياست‌هاي احمدي‌نژاد در جهت ايجاد ثبات و اعتماد ميان كشورهاي منطقه و تلاش براي تقويت و تحكيم روابط دوستانه، حضور وي در اجلاس سران كشورهاي حوزه خليج فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: به عنوان دبير كل اين سازمان مسئوليت دارم پيشنهادهاي شما را در اين سازمان پيگيري كنم و امير قطر نيز همواره نتايج آن را از من پيگيري مي‌كند.‌

وي همچنين با دفاع و حمايت از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان تصريح كرد: ما از حق مسلم و قانوني ملت ايران براي بهره‌برداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي حمايت مي‌كنيم و آن را جزو حقوق ملت ايران مي‌دانيم و با هرگونه مشكل و مانعي در اين باره براي ملت ايران كاملاً مخالف هستيم. ‌

ديدار با خانواده‌ شهدا و ايثارگران ‌

رئيس جمهوري روز چهارشنبه در ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران استان لرستان با اشاره به استقامت ملت ايران در مساله صلح آميز هسته‌اي خطاب به آنها، گفت: شما ديوار استكبار را منهدم كرديد.

وي با قدرداني از ايثارگري خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران گفت: تمامي بشريت مديون ايثارگري ملت ايران است و خانواده‌ ايثارگران نه تنها موجب افتخار و چشم و چراغ ملت ايران و بلكه تمامي بشريت است.

احمدي نژاد در اين مراسم نشان ملي ايثار را به چهار خانواده ايثارگر استان لرستان اعطا كرد. ‌

وي اهداي اين نشان‌ها را اقدامي نمادين توصيف كرد و افزود: همه خانواده‌ شهدا و ايثارگران افتخار ملت ايران هستند و تك‌تك آنها براي نسل ما و نسل‌هاي پي‌درپي عزيز هستند.

ديدار با علماي لرستان

علماي ديني و شخصيت‌هاي مذهبي استان، در دومين روز از سفر استاني رئيس جمهوري و هيات دولت به لرستان، صبح امروز (پنجشنبه) با دكتر محموداحمدي‌نژاد در شهر خرم‌آباد ديدار و گفتگو كردند. ‌

در اين ديدار رئيس جمهوري ملت ايران و روحانيت را پرچمدار غفلت زدايي از بشريت دانست و گفت: ملت‌هاي جهان به دنبال راه جديدي هستند و شرايط كنوني بهترين فرصت براي معرفي مكتب اسلام ناب محمدي و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است. ‌

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد براين كه تمام مكاتب مادي جهان به بن بست رسيده‌اند و اگر همه شياطين و اذناب آن نيز جمع شوند، نمي‌توانند آنها را نجات دهند، گفت: علت اصلي به بن‌بست رسيدن اين مكاتب و استكبار دوري آنها از احكام الهي است. ‌

وي گفت: حكومت اسلامي جز خدمت به مردم و برپايي عدالت، ماموريت ديگري ندارد و اگر عدالت از واژه اسلام برداشته شود چيزي از آن باقي نمي‌ماند.

ديدار با مردم

رئيس جمهوري اسلامي ايران در دومين روز از سفر استاني خود به لرستان در ديدار چهره‌به‌چهره با مردم اين استان به بررسي مشكلات آنان پرداخت.

رئيس جمهوري در اين ديدارها دستورات لازم را براي بررسي و حل مشكلات مردم صادر كرد.

تشكيل جلسه كارگروه تخصصي مسكن، آب و كشاورزي‌

جلسه كارگروه تخصصي مسكن و زيربنايي آب و كشاورزي استان لرستان به رياست رئيس جمهوري درخرم‌آباد برگزار شد.در اين نشست پس از گزارش وزير مسكن و شهرسازي درباره وضع استان، پيشنهادها و مستندات آن براي سامان دادن به بخش مسكن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و برخي از پيشنهادها براي تصويب نهايي به جلسه استاني هيات دولت ارائه شد.

افزايش سقف تسهيلات مربوط به آماده‌سازي 35 هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي خرم‌آباد و بروجرد، مطالعه و بهسازي بافت‌هاي فرسوده، تسهيلات بانكي براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده، كمك به زيرساخت‌هاي فصل عمران شهري، بهسازي و آسفالت راه‌هاي روستايي از جمله پيشنهادهايي بود كه در كارگروه مسكن و زيربنايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.در جلسه كارگروه كشاورزي نيز، ابتدا اسكندري وزير جهادكشاورزي به تشريح استعدادها و ظرفيت استان لرستان در بخش‌هاي مختلف كشاورزي پرداخت و سپس پيشنهادها و دلايل توجيهي آن براي توسعه و پيشرفت در بخش‌هاي دامپروري و كشاورزي بين اعضاء كارگروه مورد بحث قرار گرفت.

در جلسه كارگروه آب نيز پيشنهادهايي از جمله مطالعه و اجراي طرح‌هاي حفاظت و مهندسي رودخانه در محدوده استان، تاسيس پرديس دانشگاه صنعت آب و برق شهيد عباسپور، اجراي طرح‌هاي تعادل‌بخش تغذيه مصنوعي و پخش سيلاب در دشت‌هاي استان مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و برخي از پيشنهادها براي تصويب نهايي به جلسه استاني هيات دولت موكول شد.

نشست كارگروه تخصصي اشتغال صنعت و معدن ‌

در نشست كارگروه تخصصي اشتغال و صنعت و معدن استان لرستان كه به رياست رئيس جمهوري برگزار شد، زمينه‌‌ها و راهكارهاي افزايش ميزان اشتغال و توسعه صنعت و معدن استان مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در اين نشست، پس از گزارش جهرمي وزير كار و امور اجتماعي درباره وضع اشتغال استان، افزايش منابع بانكهاي استان به منظور تسريع و تسهيل در پرداخت طرح‌هاي اقتصادي، پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به طرحهاي خوداشتغالي براي حمايت از مشاغل زودبازده، اخذ مجوز و احداث 5 آموزشكده فني در شهرهاي استان از جمله پيشنهادهايي بود كه مطرح شد و برخي از پيشنهادها براي تصويب به جلسه استاني هيات دولت ارائه شد.‌

در كار گروه صنعت و معدن استان لرستان نيز اعضاي كار گروه درباره شماري از پيشنهادها از جمله تامين اعتبار براي اجراي زيرساخت‌هاي طرحهاي بزرگ صنعتي و سرمايه‌گذاري پرخطر و صنايع با فناوري نوين به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حضور وزرا در شهرستانها

همزمان با سفر دو روزه رئيس جمهوري به استان لرستان، اعضاي هيأت دولت ضمن حضور در شهرستانهاي مختلف استان با مردم اين مناطق ديدار كردند و مشكلات آنان را از نزديك مورد بررسي قرار دادند.

رئيس جمهوري صبح ديروز هنگام ورود به خرم‌آباد در فرودگاه مورد استقبال نماينده ولي فقيه در استان، استاندار لرستان، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان كشور و استان قرار گرفت.

همچنين دكتر احمدي‌نژاد به دليل ازدحام بيش از حد مردم در مراسم استقبال، با دو ساعت تأخير به محل سخنراني رسيد.




 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن