تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819838069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در افغانستان به اجرا درمي آيد طرح بهبود مصونيت اجتماعي با هدف كاهش فقر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در افغانستان به اجرا درمي آيد طرح بهبود مصونيت اجتماعي با هدف كاهش فقر
كابل ـ اتحاديه اروپا و افغانستان روز چهارشنبه موافقنامه بهبود مصونيت اجتماعي گروه هاي به شدت آسيب پذير را براي يك دوره پنج ساله امضاء كردند.


به گزارش ايرنا، با امضاء اين توافقنامه مبلغ 24 ميليون يورو صرف ايجاد ظرفيت ارائه خدمات اجتماعي ، آموزش عمومي و ارائه اطلاعات و كاهش فقر در ميان فقيرترين شهروندان افغان مي شود.
هدف اين طرح كمك به بهبود مصونيت اجتماعي گروه هاي به شدت آسيب پذير و حمايت از حكومت در راستاي تقويت مشاركت عمومي براي ارائه خدمات اجتماعي در سطح ملي و محلي است كه در مرحله نخست اين طرح در مراكز پنج ولايت اجرا مي شود.
سفير اتحاديه اروپا در كابل پس از امضاء اين توافقنامه با "انورالحق احدي" وزير دارايي افغانستان گفت كه اين نهاد از چند سال قبل مشغول اجراي پروژه هاي حمايت از اقشار آسيب پذير در اين كشور است.
"هانسيورگ كرتشمر" اقشار آسيب پذير را افراد خاموش جامعه خواند و گفت: آنان صداي نيرومندي ندارند و با خطر فراموش شدن رو به رو هستند.
وي گفت كه اين طرح در مراكز ولايت هاي كابل ،بلخ ، هرات ، قندهار و ننگرهار از طريق برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي براي كارمندان اجتماعي با هدف ارتقاي كيفيت كلي مصونيت اجتماعي نيز اجرا مي شود.
وي افراد شامل اين طرح را كودكان خياباني، زنان و دختران در معرض خطر، افراد معلول منزوي شده از جامعه و سالمندان به شدت آسيب پذير عنوان كرد.
سفير اتحاديه اروپا در كابل اظهار داشت كه 27 كشور عضو اين اتحاديه از سال 2002 تا 2006 ميلادي سه ميليارد و 700 ميليون يورو به افغانستان كمك كرده اند كه بيش از يك سوم مجموع كمك هاي جامعه جهاني به اين كشور است.
كرتشمر افزود: در بهار سال 2006 ميلادي در كنفرانس لندن ، اتحاديه اروپا دو ميليارد يورو هم براي بازسازي افغانستان در سال هاي آتي متعهد شده است.
وي در ادامه گفت كه اين مبلغ از سوي وزارت دارايي افغانستان در اختيار وزارت كار و امور اجتماعي و جمعيت هلال احمر گذاشته مي شود كه بتوانند با افزايش ظرفيت كاري به آسيب ديدگان كمك كنند.
وي افزود: 75 درصد اين كمك ها مستقيم است.
كرتشمر با اشاره به اينكه افغان ها شديدا نيازمند كمك هستند به حكومت كابل پيشنهاد كرد با اصلاح بودجه ملي ، فقر در افغانستان را كاهش دهد.
همچنين "واصل نور مهمند" معاون وزارت كار و امور اجتماعي افغانستان گفت كه با اجراي طرح مصونيت اجتماعي ، كودكان خياباني جمع آوري و جذب مراكز فني و حرفه اي خواهند شد و از خانواده هاي آنان نيز حمايت مي شود.
وي اظهار داشت: تاكنون اسامي 35 هزار زن سرپرست خانوار به شدت آسيب پذير و نيز 87 هزار معلول تهيه شده است كه با ارائه كمك اقتصادي و ارائه آموزش فني و حرفه اي به آنان ، زمينه خودكفايي اين افراد فراهم خواهد شد.
همچنين "انورالحق احدي" وزير دارايي افغانستان با قدرداني از كمك اتحاديه اروپا در اجراي طرح بهبود مصونيت اجتماعي گفت كه فقر و آسيب پذيري در اين كشور ابعاد مختلف دارد.
وي يادآور شد كه هرچند با 24 ميليون يورو قادر به فقرزدايي نخواهيم بود تنها با ايجاد اشتغال ، سرمايه گذاري و افزايش درآمد سرانه قادر به پيشگيري از فقر مي باشيم .
وي تاكيد كرد كه 42 درصد جمعيت اين كشور در زير خط فقر قرار دارند.
ميزان فقر در نواحي دوردست 42 درصد، روستايي 40 درصد و شهري اين كشور 39 درصد اعلام شده است.
جمعيت افغانستان 24 تا 33 ميليون نفر تخمين زده مي شود.
قرار است در اجراي طرح توسعه ملي افغانستان در يك دوره پنج ساله با كمك جامعه جهاني ، ميزان فقر از 42 درصد به 20 درصد كاهش يابد.
اين درحاليست كه درحال حاضر 20 درصد مردم اين كشور نزديك به خط فقر قرار دارند.
Hansjorg Kreschmer
آساق **332**1392
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن