تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819792296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جمع باشكوه مردم لرستان:/‪۶‬ رييس جمهور: دولت مي‌خواهد همه ملت ايران در رفاه باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در جمع باشكوه مردم لرستان:/‪۶‬ رييس جمهور: دولت مي‌خواهد همه ملت ايران در رفاه باشند
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه دولت در اجراي طرح‌ها مصمم است، گفت: تمام تلاش دولت ايجاد رفاه براي مردم است و دولت مي‌خواهد همه ملت ايران در رفاه باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در جمع مردم خرم آباد در ورزشگاه ‪ ۳۰‬هزار نفري تختي اين شهر افزود: برخي بهانه تراشي مي‌كنند و مي‌گويند اگر پول فراواني در دست آنان باشد آيا مشكلي به وجود مي‌آيد.

وي افزود: اما آيا اگر همه پول‌ها را تعدادي افراد مصرف كنند، مشكل به وجود نمي‌آيد.

احمدي نژاد اظهار داشت: ما كشوري هستيم با جمعيت جوان و اين افتخار، سرمايه، عزت، شرف و پشتيبان ملت است، ملتي كه جوان دارد، آينده، عزت، غيرت و استقلال دارد اما وقتي جوان زياد شد موضوع اشتغال و بيكاري مساله مهمي مي‌شود.

وي به اجراي طرح بنگاههاي اقتصادي زودبازده در دور اول سفرهاي استاني اشاره كرد و گفت : به بانكها و مديران اعلام شد كساني كه پولهاي ملت در دست آنها است بيايند بخشي از اين پولها را در اختيار جوانان قرار دهند تا زمينه اشتغال آنان فراهم شود.

رييس جمهور با اشاره به اينكه در ‪ ۵/۲‬سال بيش از ‪ ۲۰۰‬هزار ميليارد تومان تسهيلات از سوي بانكها پرداخت شده افزود: اگر مقداري از آن به جوانان اختصاص داده مي‌شدبخش مهمي از اشتغال آنان برطرف مي‌شد.

وي با اشاره به اينكه تا ملت در صحنه نباشد مشكلات اصلي كشور حل نخواهد شد گفت: از اين ميزان ‪ ۱۴‬هزار ميليارد تومان به بنگاههاي كوچك اقتصادي زودبازده داده شده و يك ميليون اشتغال ايجاد شده است .

احمدي نژاد اضافه كرد: كساني كه شكمشان سير نمي‌شود و زياده خواه هستند و دنبال كار سياسي هستند و از درد ملت بي‌خبرند آمدند و شروع كردند با اطلاعات دروغ و دروغ پردازي و جوسازي اين طرح عظيم و مهم و كارساز دولت ( طرح تحول اقتصادي ) را زير سووال بردند.

رييس جمهور گفت : فقط براي اينكه مانع از پيشرفت‌هاي كشور و خدمتگزاري دولت شوند هفت يا هشت ماه اين طرح را معطل كردند.

وي با اشاره به اينكه ‪ ۵۰‬گروه بسيج كردند تا بيايند از طرحهاي زودبازده بازرسي كنند اضافه كرد : اما تاكنون براي رسيدگي به ‪ ۱۸۶‬ميليارد تومان بسيج نشده اند.

احمدي نژاد افزود: بنده به عنوان خادم ملت تا روزي كه هستم اگر زير فشار تبليغات گوناگون قطعه قطعه هم شوم راضي نخواهم شد كه يك جوان لرستاني براي پنج يا ‪ ۱۰‬ميليون تومان سالها و ماهها بدود و دستش خالي باشد و آنگاه افراد پرخور ‪ ۱۰۰‬ميليارد تومان را ببرند.

وي اظهار داشت: وقتي كه مي‌خواهيم برويم به افرادي كه ‪ ۷۰‬ميليارد تومان از بانك تسهيلات گرفته‌اند سووالاتي را بپرسيم كه چرا در بازار كالا دلالي مي كنيد و گراني توليد مي‌كنيد با جوابهاي غير معقولي مواجه مي‌شويم .

دكتر احمدي نژاد افزود: اگر كسي پول مردم را (‪ ۷۰‬يا ‪ ۱۰۰‬ميليارد تومان بصورت تسهيلات )دريافت كند و در بازار سياه سرمايه‌گذاري و اقدام به گران كردن مسكن ، كالا كند و اقساط آن را پرداخت نكند مي‌گويند جرم نيست .

وي افزود : لابد اقساط افراد محروم يا كشاورز روستايي كه براثر خشكسالي دوماه عقب افتاده و بايد دهها احضاريه به دستش برشد جرم است اما براي ‪۷۰‬ ميليارد توماني فقط احترام بگذاريم .

رييس جمهوري با اشاره به اينكه سيستم بانكي بايد اصلاح شود گفت : اما كارمندان بانك دلسوز دولت هستند و دارند كار مي‌كنند.

وي گفت :ما داريم اين وضعيت را به سرعت اصلاح مي‌كنيم ونيازمند حضور مردم هستيم و بايد تسهيلات بانكي عادلانه و در خدمت اقشار مختلف و مردم قرار گيرد.

احمدي نژاد ابراز اميدواري كرد مجلس شوراي اسلامي همراهي كند تا نظام توزيع پول مالي و تسهيلاتي كشور عادلانه شود.

دكتر احمدي نژاد گفت : ‪ ۵/۲۲‬ميليون نفر از سهام عدالت استفاده كرده‌اند و تلاش مي‌كنيم تا پايان امسال اين رقم به ‪ ۴۲‬ميليون نفر برسد.

وي اضافه كرد: همچنين حقوق بازنشسته هاو كاركنان رده پايان اداري را افزايش مي‌دهيم ، اما چاله‌ها زياد است.

رييس جمهوري با اشاره به اينكه سال ‪ ۸۴‬نرخ بيكاري در لرستان ‪ ۵/۱۷‬درصد بوده است، گفت : نرخ بيكاري در استان لرستان در مدت دو سال از سفر اول تاكنون تنها نيم درصد كاهش يافته است .

دكتر محمود احمدي نژاد در جمع مردم خرم آباد در ورزشگاه ‪ ۳۰‬هزار نفري تختي افزود: هنوز نرخ بيكاري در لرستان ‪ ۱۷‬درصد است من به آن كساني كه در كاخها و برج و اتاق‌هاي گرم و نرم در تهران نشسته‌اند مي‌گويم بايد وام و تسهيلات را به لرستان برد.

وي با اشاره به اينكه اين افراد تحليل اقتصادي و تبليغات و جنجال مي‌كنند گفت :من به آنها مي‌گويم اگر شما همت داريد در وسط مردم حرف‌ها را از نزديك بشنويد و اين آمار را ببنيد.

رييس جمهور در خصوص خصوصيات مردم استان لرستان گفت: به نظر من در كشور استاني يكپارچه تر و يكدست تر، مومن تر، شجاع تر و انقلابي تر از استان لرستان وجود ندارد.

احمدي نژاد افزود: در دور اول سفر تصميمات خوبي براي استان اتخاذ شد اما صادقانه عرض مي‌كنم آن طور كه مي‌خواستم مصوبات استان پيشرفت نكرده است .

وي گفت: در جلسات كارگروه تخصصي علت‌ها را بررسي مي‌كنيم و موانع برطرف خواهد شد.

رييس جمهوري گفت: كارهاي خوبي در بخش بهداشت و درمان، خانه‌هاي روستايي، دانشكده پزشكي،آموزش عالي، راههاي روستايي وبرخي از بزرگراهها، سيستم‌هاي آبياري نوين، بنگاههاي اقتصادي با ‪ ۱۷‬هزار شغل صورت گرفته است .

وي با اشاره به اينكه لرستان استان نيرو خيز است ، گفت : بهترين جوانان ايران در لرستان است اما ‪ ۱۷‬درصد بيكار است .

رييس جمهور افزود: براي دور دوم در بنگاههاي اقتصادي زودبازده و مسكن گره ها باز و موانع برطرف شده و تسهيلات براي اشتغال جوانان لرستان مي‌آيد.

احمدي نژاد گفت : در سفر دور دوم تصميمات فراواني درباره توليد و اشتغال در استان داريم كه در جلسه دولت اجراي ‪ ۳۱‬واحد صنعتي بزرگ در لرستان به تصويب نهايي خواهد رسيد.

وي اظهار داشت : مشكلات واحدهاي تعطيل شده لرستان كه به برخي از آنها در دور قبل تسهيلاتي داده شود باز همچنان وجود دارد و در كارگروه صنعت و معدن مديران آنها را مي‌خواهيم و رسيدگي مي‌كنيم .

رييس جمهور گفت : اگر مشكل از ناحيه كمبودها و مشكلات اداري بود برطرف مي كنيم و در صورتي كه مشكلات از ناحيه مديران و كم كاري آنها باشد، بركنار خواهند شد.

احمدي نژاد گفت :درجهت ايجاد اشتغال استان لرستان كه يكي از زيباترين استانهاي كشور است ، ‪ ۲۹‬منطقه نمونه گردشگري به تصويب دولت مي‌رسد.

وي بحث گاز، مراكز فرهنگي و راه آهن لرستان را از ديگر مصوبات هيات دولت براي لرستان عنوان كرد و گفت : اداره كل راه آهن لرستان براي راه اندازي خطوط راه آهن دورود و بروجرد تاسيس مي‌شود.

رييس جمهور تكميل و تجهيز شش مجتمع فرهنگي وهنري ، بحث معلمان حق التدريس و مسكن لرستان در دستور كار دولت قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه يكي از استانهاي قهرمان خيز كشور لرستان است ، گفت : براي لرستان ‪ ۱۶‬سالن ورزشي تصويب كرديم اما هنوز تكميل نشده است .

رييس جمهور گفت: يك مجموعه گسترده از مناطق ورزشي ويژه بانوان و مردان نيز به تصويب مي‌رسد.

احمدي نژاد گفت: اين استان بايد حتما يك تيم فوتبال در سطح برتر داشته باشد تا هر روز نام لرستان بر بام اخبار ورزشي بدرخشد.

وي از تمامي خوبي ها، بزرگواري‌ها و ايثارهاي مردم لرستان به ويژه خرم آباد قدرداني كرد و گفت : شما در طول تاريخ و دوران انقلاب با فداكاري ، عشق و با ايمان از عزت ايران دفاع كرديد.

رييس جمهور در پايان از استقبال پرشكوه مردم لرستان تقدير كرد و گفت: اين حضور حماسي ما را شرمنده كرد و مسووليت مان را در خدمت رسان به خودتان چند برابر كردند.ك /‪۷۲۶۸/۲۵۵۱‬
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن