تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819777580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهاونديان تاكيد كرد؛ مدل اقتصاد بين‌الملل نياز به معماري جديدي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نهاونديان تاكيد كرد؛ مدل اقتصاد بين‌الملل نياز به معماري جديدي دارد
خبرگزاري فارس: نهاونديان در ديدار با چند تن از وزراي كشور صربستان بر لزوم تاليف مدل جديد اقتصاد بين الملل تاكيد كرد.


به گزارش فارس به نقل از اتاق ايران، در مذاكرات رئيس اتاق ايران با معاون نخست وزير، وزير اقتصاد و همچنين وزير بازرگاني كشور صربستان، نهاونديان ضمن محكوم كردن مديريت نامناسب غرب در اقتصاد جهاني و بروز بحران شديد اقتصادي كه تمامي اعضاي جامعه بين المللي را متضرر و با مشكلات جدي روبرو كرده است، از وزراي صرب درخواست كرد تا حداكثر تلاش خود را در جهت همراهي با ايران براي معماري يك عنوان اقتصادي بين المللي در جهت تاليف مدل جديد اقتصاد بين الملل به كار گيرند.
وي گفت: در مدل جديد به جاي مديريت تك قطبي مانند آنچه كه در گذشته اتفاق افتاده و آمريكا با استيلاي خود در سازمان هاي مختلف اقتصادي بين الملل توانسته خواسته هاي خود را بر اقتصاد بين الملل تحميل كند، كشورهاي جهان بايد سعي كنند با تعاملي نزديك و منطقي نظام اقتصادي بين الملل را تعريف و معرفي كنند.
رئيس اتاق ايران با برشماري ويژگي هاي موثر در توسعه روابط دوجانبه ميان ايران و صربستان خواهان افزايش همكاري در زمينه هاي انرژي، كشاورزي، صنعت، موادغذايي، راه آهن و پتروشيمي شده و از طرف صرب خواست تا در اسرع وقت نسبت به معرفي تيم كارشناسي خود براي مذاكرات ترجيحات تعرفه اي اقدام كنند.
رئيس اتاق ايران همچنين خواهان مشاركت طرفين در نمايشگاه هاي يكديگر شده و تبادل هيات هاي تجاري را در توسعه همكاري ها موثر دانست.
براساس اين گزارش مقرر شد؛ هياتي تجاري از صربستان در آينده نزديك از ايران بازديد كنند.
نهاونديان همچنين خواهان ايجاد سيستم همكاري هاي مستقيم بين بانكي ميان دو كشور شده و اظهار كردكه توسعه تجارت بدون همكاري هاي موثر بانكي، بيمه اي و حمل و نقل ميسر نيست.
وزراي صرب نيز ضمن تاييد ديدگاه هاي رئيس اتاق ايران اعلام كردند كه از روند توسعه همكاري هاي اقتصادي ميان دو كشور حمايت خواهند كرد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن