تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819753061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصاحبه با هنرپیشگان و کارگردانهای سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: شاید به تلویزیون برگردم/ زمانی خوبی برای تجربه تئاتر است





مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران معتقد است اگر شرایطی متفاوتی فراهم شود به تلویزیون باز می گردد تا تجربه خوبی مانند "خاک سرخ" را پشت سر بگذارد.
مهتاب کرامتی بازیگر سینما که چند سالی است به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف در ایران فعالیت می کند سال ۸۹ قرار است بعد از سالها دوری از حوزه تئاتر با نمایشی از عبدالرضا کاهانی به صحنه باز گردد. وی در این نمایش که درباره یک سالن لباس زنانه است یکی از نقشهای اصلی را برعهده دارد.
کرامتی قصد دارد در صورت فراهم شدن شرایط متفاوت در تلویزیون بعد از دو مجموعه "مردان آنجلس" و "خاک سرخ" دوباره به این رسانه بازگردد. وی همچنین در سال ۸۸ در دو فیلم سینمایی "آدمکش" رضا کریمی و "چیزهایی هست که نمی دانی" فردین صاحب الزمانی بازی کرده و هم اکنون چندین فیلم برای سال جدید در نوبت اکران دارد.
▪ خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و هنر: شما قصد دارید در سال جدید دوباره به تئاتر بازگردید.
- مهتاب کرامتی: امیدوارم این اتفاق بیفتد و من خودم بی صبرانه منتظر فراهم شدن این شرایط هستم تا به صحنه تئاتر بازگردم. البته این کار با کارگردانی که به خوبی او را می شناسم و نگاه و سلایق وی را قبول دارم قطعا تجربه بسیار خوبی است.
من جسارت نمی کنم و خودم را یک تئاتری نمی دانم ولی خوشحالم از ابتدای کارم و از زمانی که تازه کلاسهای بازیگری را تمام کرده بودم در یک کار تئاتر کارگاهی با عنوان "شاعر" به کارگردانی مسعود کرامتی بازی کردم و بعد از چند سال دوری از این حوزه پس از همکاری با مجموعه تلویزیونی "خاک سرخ" احساس کردم می خواهم یک کار تئاتر انجام دهم و با آقای جعفری دوباره در این حوزه همکاری کردم. به همین دلیل احساس می کنم در حال حاضر زمان خوبی است که دوباره به صحنه تئاتر بازگردم.
تئاتر علاوه بر انرژی مضاعفی که به بازیگر می دهد این امکان را فراهم می کند که دوباره بیاموزید. به نوعی می توانم بگویم کار در تئاتر بازیگر را به لحاظ بدن و بیان می پرورد. به هر حال ارتباط با مخاطب در تئاتر به گونه ای است که می تواند بازیگر را برای ادامه کار خود بهتر آماده کند.هر بازیگری به عقیده من به این شرایط نیاز دارد و من خوشحالم این امکان برایم فراهم می شود.
▪ شما امسال با وجود اینکه در دو فیلم سینمایی بازی کره بودید، اما در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر هیچ اثری از شما به نمایش در نیامد.
- پیش از این ما فقط کار می کردیم و در شرایطی تنها دغدغه اکران عمومی فیلم را داشتیم . من همیشه تلاش می کنم انتخابهای درستی انجام دهم. به همین دلیل فکر می کنم وقتی با چنین حساسیتهایی نقشی را انتخاب می کنم دلیلی ندارد نسبت به حضور آن در جشنواره تردید داشته باشم.
وقتی یکسال کاری برای حضور در سینما وقت می گذارید و بعد نتیجه ای از آن حاصل نمی شود بسیار خسته کننده به نظر میرسد. من ال در چهار فیلم همکاری کردم که هنوز دو اثر از آنها اکران نشده است. امسال دو فیلم کار کردم که هیچکدام در جشنواره حضور نداشت. فکر می کنم مشکلات اکران فیلم و دیده شدن ان توسط مخاطب روز به روز پیچیده تر می شود و با معیارها و اصولی که من در نظر دارم همخوانی ندارد. به همین دلیل دچار تردید شدم و نمی دانم آیا باید در انتخابهایم تجدید نظر کنم و یا شاید اصلا مدتی به کار کردن در سینما فکر نکنم.
اصولا جشنواره فیلم فجر باعث می شود سینما در تمام ۱۰ روز برگزاری زنده و پر هیجان باشد. من قبل از اینکه وارد سینما بشوم هم همین حس را نسبت به این رویداد داشتم، اما حالا فکر می کنم دیگر آن حس و حال وجود ندارد.
▪ با وجود این اتفاقات آیا باز هم علاقه دارید مانند گذشته حضوری فعال در عرصه بازیگری داشته باشد؟
- من عمدتا بازیگر پر کاری نبودم. گزیده کار می کنم زیرا دغدغه هایی دیگری هم دارم. اما به هر حال در کنار کارهای دیگری که انجام میدهم بازیگری همیشه برای من جایگاه خاص خود را دارد. اما فکر می کنم در این شرایط امکان اینکه فیلمنامه ای پیشنهاد شود که با معیارها و اصول کار نزدیکی داشته باشد، روز به روز سخت تر می شود. اما انگیزه من اصلا از بین نرفته است.
▪ شما در سال ۸۸ با بازی در دو فیلم "آدمکش" و "چیزیهایی هست که نمی دانی" انتخابهای متفاوتی انجام دادید.
- دغدغه هایی زیادی برای تصمیمگیری دارم. خیلی دوست دارم فیلمی را بازی کنم که قشر بیشتری از مردم مخاطب با ان ارتباط برقراربرقرار کنند. البته از طرفی دلم می خواهد اگر شرایط متفاوتی ایجاد شود، دوباره به تلویزیون برگردم و تجربه خوبی را مانند "خاک سرخ" راپشت سر بگذارم. احساس می کنم این وظیفه من است به عنوان بازیگر با سلیقه های مختلف ارتباط برقرار کنم.
ولی چیزی که همیشه آن را دنبال می کنم، کار کردن با کارگردانانی است که فیلم اولی هستند. زیرا این نسل جدید نگاه تازه ای را وارد سینما میکنند و سینمای ایران به سبکهای جدید، ایده ها تازه نیازمند است.
من در کارنامه کاریم تجربه خوبی با این کارگردانان داشتم. به طور نمونه فیلم "آدم" عبدالرضا کاهانی. من هرگز از کارکردن با این کارگردان خسته نمی شوم و فکر می کنم همیشه ایده های بکر و تازه ای دارد و یا کیوان علیمحمدی و امید بنکدار ... من این مسیر را ادامه خواهم داد . البته دوست دارم در کنار کارکردن با جوانان همکاری با پیشکسوتان سینمای ایران را نیز دنبال کنم.
▪ به نظر می رسد فیلم "چیزهایی هست که نمی دانی" کارمتفاوتی باشد.
- پیشنهاد کار برای این فیلم توسط آقای واجد سمیعی به من شد که پیش از این با ایشان در پروژه های مانند "آدم" و "بهشت از ان تو" همکاری داشتم. به همین دلیل مطمئن بودم که ایشان سلایق من را می دانند. صاحب الزمانی را از قبل می شناختم و می دانستم جوان با استعدادی است و قطعا تفکر تازه ای برای این فیلم در نظر دارد. وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم چیدمان بسیار خوبی دارد و متن کاملی است.
این فیلم پر بازیگربود و کارگردان به شدت تاکید داشت که حتی برای نقش های کوتاه نیز از بازیگران حرفه ای استفاده کند. هنگام فیلمبرداری همه چیز با برنامه ریزی انجام می شد، بیشتر فیلمبرداری در شب بود و عمده سکانس ها نیز خیابانی بودند. البته من نقش کوتاهی دارم و نقشم را بسیار دوست دارم. شخصیت اصلی این فیلم علی مصفا است که راننده آزانس است و به هر حال به واسطه شغلی که دارد با مسافران زیادی در روز روبرو می شود. در فیلم بر روی بعضی از این مسافران تمرکز بیشتری وجود دارد و فکر می کنم مطمئنم نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.
▪ در "آدمکش" چه نقشی داشتید؟
- خیلی دلم می خواهد هر سال این امکان به وجود آید که انتخابهای درست صحیح و حساب شده ای داشته باشم. اما به هر حال باید شرایط سینمای ایران را در نظر گرفت. "آدمکش" فیلمنامه بسیار خوبی داشت و رضا کریمی دوباره این متن را بازنویسی کردد. ما جلسات متعددی را قبل از شروع کار برای رسیدن به نقش برگزار کردیم و زمان مناسبی نیزدر اختیار داشتیم تا به نقش نزدیک شویم تا این شخصیت ابعاد مختلفش ته نشین شود و به نتیجه خوبی برسیم.
من خودم فیلم را ندیدم و فقط صحنه هایی از ان را در مرحله صداگذاری دیدم و امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد. بارها قرار بود من با رضا کریمی کار کنم ولی شرایط ان فراهم نشد که امسال خوشبختانه این اتفاق افتاد. جالب است شرایط سینمای ایران به گونه ای شده که کار ما به عنوان یک بازیگر در مراحل فیلمبرداری به پایان نمی رسد، بلکه تا زمان حضور آن در جشنواره و یا اکران عمومی درگیر آن می شویم و به نوعی زمان نگران آن هستیم.
"ادمکش" یک اثر جنایی نیست و کاری روانشناختی محسوب می شود. من در فیلم "حس پنهان" نقش روانپزشک را بازی می کردم اما در "آدمکش" درواقع یک بیمار هستم و بهرام رادان نقش دکتر را دارد. به همین دلیل جلساتی با روانشناس داشتم، تا بتوانم زوایای مختلف این شخصیت را مورد تحلیل قرار دهم و سعی کردم به نقش نزدیک شوم. در این فیلم نیز درباره انتخاب تک تک عوامل و بازیگران حساسیت وجود داشت و همه حرفه ای بودند.
▪ فکر می کنید برای سال آینده چند فیلم در نوبت اکران داشته باشید؟
- امسال من به نوعی به طور محدود در حوزه بازیگری فعالیت داشتم . ولی اگر خوش شانس باشم و فیلم هایی که از سال گذشته در نوبت اکران مانده و این دو کار به نمایش عمومی در آیند شاید بیشتر شما از من فیلم ببینید.
▪ شما طی این چند سالی که با عنوان سفیر حسن نیت در یونیسف همکاری می کنید، در بخش های مختلف از جمله حمایت از کودکان، اچ آی وی و... فعالیتهای مستمری را انجام دادید. و در همین ارتباط سفرهایی به شهرهای از ایران داشتید که از جمله آن سفر به ارومیه است.
- گسترش روستامهدها یکی از موفقیتهای بارز برنامه همکاریهای کشوری محسوب میشود. سال ۲۰۰۷، ۶۹ روستا مهد در شهرستانهای منتخب استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی با همکاری یونیسف و سازمان بهزیسیتی راه اندازی شد و این روند همچنان ادامه دارد.
در حال حاضر ۶۰۰۰ روستا مهد در مناطق روستایی کشور در حال فعالیت هستند. در همین راستا این سفر که به آذربایجان غربی داشتم از نزدیک از این روستا مهدها دیدن کردم. بچهها در این روستامهدها از سنین پائین آموزش پیش دبستانی میگیرند، بازی میکنند، یک وعده غذای گرم میخورند و فرصت دارند که برای چند ساعت در روز کودکی کنند و آموزش ببینند. این سفر و همراهی با بچه ها برای من غیر قابل توصیف است.

گفتگو از بیتا موسوی



مصاحبه : خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن