تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812792566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس هيئت: 99 درصد برنامه هاي هيئت نجات غريق اجرا شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: رئيس هيئت: 99 درصد برنامه هاي هيئت نجات غريق اجرا شده است
قاسمي: يكي از هيئت هايي كه كمتر نامي از آن در مطبوعات و رسانه ها به چشم مي خورد، هيئت نجات غريق استان است اين در حالي است كه اين هيئت مسئوليت و وظيفه بسيار خطيري دارد و بي انصافي است كه فعاليت ها و اقداماتش دور از چشم بماند.

در همين خصوص مصاحبه اي با رئيس اين هيئت داشته ايم كه به شرح زير است.

رئيس هيئت نجات غريق استان در بيان تاريخچه اين هيئت گفت: اين هيئت سابقه بسيار طولاني در استان دارد، 28 سال است كه خودم مسئوليت آن را بر عهده دارم و از سال 84 كه رسما هيئت استان شكل گرفت مسئوليت هيئت را نيز پذيرفتيم.

داريوش اعتمادي افزود: در ابتدا مكان خاصي براي استقرار نداشتيم، اما با تلاش هاي مدير كل تربيت بدني توانستيم، مكان مشخصي داشته و با مردم در ارتباط باشيم و به طور كل مي توان گفت با تشكيل خانه ورزش استان، هيئت ها هويت گمشده خود را پيدا كردند.

وي در خصوص وظايف تعريف شده اين هيئت اظهار داشت: تامين نيروي متخصص براي استخرها و اماكن آبي، حفظ و حراست از جان افرادي كه از اين اماكن استفاده مي كنند از مسئوليت ها و وظايف اساسي اين هيئت مي باشد.

وي ادامه داد: بعد از مشخص شدن مكان هيئت، به تجهيز و آموزش كادر فني (منجيان) پرداختيم، در همين رابطه هر ساله 2 تا 3 دوره بازآموزي براي منجيان كارت دار كه قصد استفاده از كارت خود را دارند، برگزار مي كنيم.

اعتمادي در خصوص فعاليت هاي 6 ماهه اول سال جاري تصريح كرد: برگزاري دوره هاي آموزشي درجه 2 مخصوص آقايان و بانوان، كارگاه هاي آموزشي، همايش منجيان، 3 دوره كلاس بازآموزي منجيان غريق آقايان از مهم ترين فعاليت هاي 6 ماهه اول مي باشد و قصد داريم در 6 ماهه دوم نيز يك دوره كلاس آب درماني، دوره ارتقاي كارت درجه 2 به درجه يك و غواصي براي بانوان و آقايان را برگزار كنيم.

وي در بيان تعداد منجيان غريق استان گفت: 50 منجي مرد در استان داريم كه 27 نفر آن ها در بيرجند هستند، 7 منجي زن نيز در استان حضور دارند كه با برگزاري دوره جديد 14 منجي زن به اين تعداد افزوده خواهد شد.

وي در خصوص كم بودن تعداد منجيان زن افزود: به دليل شرايط كاري سخت خانم ها و اين كه تعداد كمتري تمايل به قبول اين مسئوليت دارند و حتي گاهي به دليل رد شدن بعضي از منجيان زن به خاطر ضعف فني و بدني، تعداد منجيان زن در استان جوابگوي نياز استان نمي باشد.

اعتمادي ادامه داد: در استخر دانشگاه بيرجند 6 منجي آقا و 3 منجي خانم، در استخر مرتضوي تنها منجي آقا و در استخر رضوي نژاد 4 تا 3 منجي آقا و 3 منجي خانم فعال هستند و با توجه به كم بودن تعداد منجيان فعال، شرايط به نحوي مهيا شده است كه همين تعداد بتوانند جوابگوي نياز استخرها باشند، البته اميدواريم با منجيان جديد بتوانيم از فشردگي كار به خصوص در بخش بانوان بكاهيم.

وي در خصوص تعداد غواصان استان هم گفت: بعد از برگزاري كلاس غواصي در بيرجند، 7 غواص در بخش آقايان در گروه امداد و نجات آتش نشاني مشغول به فعاليت هستند، البته تصميم داريم در بخش بانوان نيز اين دوره را برگزار كنيم كه اگر تعداد داوطلبان به حدنصاب برسد، اين دوره نيز برگزار مي شود.رئيس هيئت نجات غريق استان اظهار داشت: در شهرهاي قاين، فردوس، سرايان، بشرويه، بيرجند و نهبندان استخر داريم كه شهرستان هاي قاين، بيرجند، و نهبندان استخر سرپوشيده هم ندارد، اما در قاين و نهبندان به دليل كم رنگ بودن فعاليت شنا در بخش بانوان در آن شهرستان ها ناجي زن نداريم و گاهي از هيئت استان تقاضاي اعزام ناجي مي كنند و ما هم با وجود كم بودن نيروهاي خودمان، اين كار را مي كنيم.

وي در خصوص نقش آموزش در اين هيئت افزود: چارچوب اصلي كار ما بر اساس آموزش است و مطابق تقويم ورزشي سال جاري هيئت تا پايان سال 87 چندين دوره آموزشي برگزار خواهيم كرد.

از سويي شهرستان ها در حال ساخت استخرهاي سرپوشيده هستند كه نياز به ناجي هاي بومي دارند، از سوي ديگر كار ما بايد هميشه جلوتر از دانش روز باشد تا بتوانيم جوابگوي افراد چه در مرز استان و چه در ساير شهرستان هاي استان باشيم و همان طور كه گفتم تامين نيروي ناجي براي استخرها از وظايف هيئت استان است.

وي در خصوص اعتبارات دريافتي سال جاري هيئت گفت: طبق تقويم ورزشي امسال 25 تا 29 ميليون تومان برآورد كرده ايم كه تاكنون مبلغ خاصي از اداره كل دريافت نكرده ايم و با استفاده از منابع مالي سال گذشته برنامه هاي ورزشي هيئت اجرا شده است، فدراسيون نيز بر اساس فعاليت ها و اقدامات آموزشي هيئت هاي استاني به آن بودجه اختصاص مي دهد به عنوان مثال سال گذشته به دليل فعاليت هاي بي شمار هيئت استان مبلغ يك ميليون تومان از سوي فدراسيون به حساب هيئت واريز شد.

رئيس هيئت نجات غريق استان افزود: مطابق تقويم 4 ساله، هيئت نجات غريق توانسته تاكنون 99 درصد برنامه هاي پيش بيني شده را به مرحله اجرا برساند.

وي در خصوص مشكلات اين هيئت گفت: كمبود استخر مشكل اصلي هيئت است، گاهي براي برگزاري يك كلاس 60 ساعته نياز به استفاده از استخرها به مدت 10 روز است، اما به دليل پر بودن ساعات استخرها اين امكان براي هيئت فراهم نمي شود و در صدد هستيم بتوانيم اين مشكل را با كمك اداره كل تربيت بدني رفع كنيم.

اعتمادي در خصوص وظايف منجيان استخرهاي روباز و سرپوشيده اظهار داشت: به لحاظ كارت و درجه منجي گري هيچ تفاوتي ناجيان استخرهاي سرپوشيده و روباز با يكديگر ندارند اما هر كدام مشكلات خاص خود را دارند، به عنوان مثال ناجي استخر روباز به دليل در معرض بودن با اشعه هاي آفتاب مشكلات و بيماري پوستي و ناجيان استخرهاي سرپوشيده به دليل گاز كلر استخرها با بيماري هاي تنفسي دست و پنجه نرم مي كنند.

وي در شرح شرايط آب استخرها كه توسط ناجيان كنترل مي شود، تصريح كرد: كنترل آب استخر از لحاظ دما، سختي آب، ضدعفوني شدن، داشتن ديد كافي، كدر نبودن و درصد كلر آن بر عهده ناجي يا سر ناجي مي باشد، البته در استخرهاي روباز به دليل فضاي باز و نور آفتاب درصد كلرزني بيشتر است اما در استخرهاي سرپوشيده به دليل محيط بسته درجه كلرزني كمتر است.

تعويض آب استخر زمان خاصي ندارد، گاهي يك استخر به دليل داشتن يك سيستم تصفيه بسيار خوب مدت ها از آب استفاده مي كند و گاهي نيز هم به دليل سيستم تصفيه نامناسب هر هفته و يا هر چند روز بايد آب استخر عوض شود كه اين امر سبب هدر رفتن آب مي شود.

وي در خصوص فعاليت بازرسان هيئت هم گفت: هر هيئت استاني تيمي از ناجيان را به عنوان بازرس منصوب كرده تا به سركشي از وضعيت استخرها و كنترل شرايط منجيان بپردازند و تمام اين فعاليت ها با هدف افزايش سطح كيفي ساعت هاي استفاده از استخرهاست.
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن