تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت مجلس با درخواست دولت براي استرداد لايحه پيش فروش مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مخالفت مجلس با درخواست دولت براي استرداد لايحه پيش فروش مسكن
بخش خبري : نمايندگان مجلس در جلسه علني عصر ديروز به درخواست دولت براي استرداد لايحه پيش فروش ساختمان راي منفي دادند. كليات اين لايحه پيش از اين در مجلس به تصويب رسيده بود.
محفوظي معاون پارلماني وزارت مسكن در دفاع از درخواست دولت براي استرداد لايحه پيش فروش مسكن اظهار داشت : اين لايحه نقايصي دارد كه دولت درنظر دارد تغييراتي در اين لايحه لحاظ كنند و مجددا لايحه را به مجلس تقديم كند.
وي افزود : البته در صورتيكه نمايندگان قول بدهند كه ديدگاهها و تغييرات موردنظر دولت در كميسيون بررسي كنند اين لايحه لحاظ شود براي دولت فرقي نمي كند كه مجلس با استرداد مخالفت يا موافقت كند.
يوسف نژاد مخبر كميسيون صنايع و معادن هم در مخالفت با استرداد اين لايحه گفت : مجلس با كليات اين لايحه موافقت كرده است در حاليكه ديدگاههاي موردنظر دولت براي تغيير در لايحه مذكور در بخش جزئيات است و اين نظرات بررسي و در كميسيونهاي مربوط قابل اعمال شدن است .
وي با تاكيد بر مخالفت كميسيون عمران و قضايي و قوه قضاييه با استرداد لايحه پيش فروش مسكن تصريح كرد عده اي از نمايندگان نيز مخالف استرداد هستند و دليل قانع كننده و كارشناسي براي استرداد وجود ندارد.
در ادامه جلسه علني ديروز مجلس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گزارشي كه در صحن علني قرائت شد اعلام كرد بررسيهاي انجام شده نشان مي دهد پاسخ وزير ارشاد به سئوال دو نماينده درباره علت توقيف سه روزه خبرگزاري فارس قانع كننده نبوده است .
در متن اين گزارش آمده است : كميسيون فرهنگي مجلس طي نامه اي به وزير ارشاد خواست مستندات قانوني خود درباره سئوال دو نماينده تهران الياس نادران و پرويز سروري را به كميسيون بفرستد. پس از بررسي اين مستندات كميسيون به اين نتيجه رسيد كه اقدام خبرگزاري فارس درباره خبر تغيير رئيس كل بانك مركزي شايسته توقيف سه روزه نبوده است .
مخبر كميسيون فرهنگي علت پيش آمدن چنين مشكلاتي را نبودن قانون جامع مطبوعات و اطلاع رساني دانست و گفت : طبق نظر كميسيون لازم است وزارت ارشاد هرچه سريعتر لايحه جامع اطلاع رساني را كه براساس برنامه چهارم توسعه ملزم به تقديم آن به مجلس است تهيه كند.
پس از قرائت گزارش لاريجاني درباره نظر نهايي كميسيون فرهنگي سئوال كرد كه هدايتخواه پاسخ داد : پس از بحث و بررسي كميسيون تشخيص داد سئوال نمايندگان تهران بر حق و پاسخ وزير ارشاد در اين زمينه قانع كننده نبوده است .
گفتني است الياس نادران و پرويز سروري حدود سه ماه پيش در جلسه علني مجلس از صفار هرندي درباره اقدام وزارت ارشاد براي توقيف سه روزه خبرگزاري فارس سئوال كردند و از پاسخ وزير قانع نشدند و ديروز هم كميسيون فرهنگي اعلام كرد پاسخ وزير ارشاد قانع كننده نبوده است .
در اين جلسه نمايندگان مجلس با عضويت ايران در انجمن فرهنگستان هاي علوم آسيا فدراسيون بين المللي آموزش اوليا و انجمن پارك هاي تحقيقاتي دانشگاهي هم موافقت كردند.
براين اساس نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بررسي گزارش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در مورد لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در انجمن فرهنگستان هاي علوم آسيا پرداختند.
نمايندگان با 165 راي موافق 7 راي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر با عضويت ايران در اين انجمن موافقت كردند.
براساس ماده واحده اين لايحه به دولت اجازه داده مي شود در انجمن فرهنگستان هاي علوم آسيا عضويت يابد و نسبت به پرداخت حق عضويت مربوط و يا كمك اقدام نمايد. براين اساس تعيين و تغيير دستگاه اجرايي طرف عضويت برعهده دولت است .
نمايندگان مجلس در ادامه لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون بين المللي آموزش اوليا را بررسي و با 158 راي موافق 8 راي مخالف و 3 راي ممتنع از مجموع 158 نماينده حاضر به تصويب رساندند .
همچنين در اين جلسه گزارش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در مورد لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در انجمن پارك هاي تحقيقاتي دانشگاهي بررسي و به تصويب رسيد . اين لايحه با 146 راي موافق 6 راي مخالف و 3 راي ممتنع از مجموع 230 نماينده حاضر به تصويب مجلس رسيد .
براساس ماده واحده اين لايحه به دولت اجازه داده شد در انجمن بين المللي پارك هاي علمي عضويت يابد و نسبت به پرداخت حق عضويت مربوط و يا كمك اقدام نمايد ضمن آنكه تعيين و تغيير دستگاه اجرايي طرف عضويت برعهده دولت است .
نمايندگان در مصوبه ديگري به دولت اجازه دادند حق عضويت ناظر در سازمان جهاني تجارت را پرداخت كند.
نمايندگان مجلس همچنين گزارش كميسيون اقتصادي مجلس در مورد لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در صندوق همبستگي اسلامي براي توسعه و در مجمع آسياي « يو.آ.او » را بررسي و به تصويب رساندند.
نمايندگان مجلس پس از استماع گزارش كميسيون اقتصادي با 151 راي موافق 5 راي مخالف و 3 راي ممتنع با عضويت ايران در صندوق همبستگي اسلامي موافقت كردند.
لايحه عضويت ايران در مجمع آسياي يو . آ . او نيز با 156 راي موافق 4 راي مخالف و 5 راي ممتنع از سوي نمايندگان مجلس تصويب شد.
نمايندگان مجلس همچنين با عضويت ايران در گروه هشت كشور در حال توسعه با 156 راي موافق سه راي مخالف و دو راي ممتنع موافقت كردند.
نمايندگان در جلسه علني ديروز پس از استماع گزارش مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اين لايحه موافقت كردند.
نمايندگان با عضويت ايران در انجمن همكاري منطقه اي كشورهاي حاشيه اقيانوس هند نيز با 161 راي موافق سه راي مخالف و دو راي ممتنع موافقت كردند.
نمايندگان همچنين با لايحه عضويت ايران در مركز آسيايي كاهش بلايا با 155 راي موافق و 5 راي مخالف و 1 راي ممتنع موافقت كردند.
در حاشيه مجلس
هنگام راي گيري در مورد درخواست دولت براي استرداد لايحه پيش فروش مسكن از مجموع 231 نماينده حاضر در جلسه فقط 29 نفر با اين درخواست موافقت كردند. در اين هنگام لاريجاني رئيس مجلس به شوخي خطاب به نمايندگان گفت : استرداد لايحه راي البته بدجوري هم راي نياورد!
رئيس مجلس پيش از بررسي درخواست دولت براي استرداد لايحه پيش فروش مسكن خطاب به نمايندگان گفت : رئيس قوه قضاييه طي نامه اي از مجلس درخواست كرده است با اين استرداد موافقت نشود.
بنايي نماينده قم به وزير رفاه و تامين اجتماعي در خصوص اعلام علت تجهيز و راه اندازي چاپخانه و روزنامه خورشيد از بودجه دولتي تذكر داد.
كواكبيان نماينده سمنان در تذكري به وزير ارشاد خواستار تذكر به نشريه اهانت كننده به رئيس جمهور اسبق توسط هيات نظارت بر مطبوعات شد.
سيدسلمان ذاكر نماينده اروميه با اشاره به جلسه ديروز روحانيون مجلس درباره استيضاح كردان گفت : روحانيون مجلس معتقدند كه بهتر است رئيس جمهور با كردان خداحافظي كند و يا اينكه از كردان بخواهد استعفا بدهد. وي افزود : در صورتيكه كردان در اين چند روز استعفا ندهد نظر روحانيون مجلس بر استيضاح است و در اينصورت قطعا نمايندگان روحاني به عدم صلاحيت كردان راي خواهند داد.
دكتر سيدشهاب الدين صدر نايب رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس در خصوص موضع كردان درباره استعفا پيش از برگزاري جلسه استيضاح گفت : كردان در مذاكره با نمايندگان گفته است كه براي استعفا به نتيجه قطعي نرسيده است لذا از مجموع مذاكرات با وزير كشور برداشت نمي شود كه وي بخواهد استعفا دهد.
در مجلس شنيده شد كه ديروز كردان با حضور در دفتر حجت الاسلام ابوترابي نايب رئيس اول مجلس با وي ديدار و گفتگو كرده است . از جزئيات اين ديدار اخباري منتشر نشده است .
 چهارشنبه 8 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن