تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819752062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشتمين نشست كميته صنعت ايران و سوريه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هشتمين نشست كميته صنعت ايران و سوريه آغاز شد
هشتمين نشست كميته صنعت جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه امروز (سه شنبه ) با حضور" علي اكبر محرابيان " وزير صنايع و معادن كشورمان و"فواد عيسي الجوني " وزير صنايع سوريه در تهران آغاز شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ، وزير صنايع و معادن در اين نشست گفت: روابط صنعتي تهران و دمشق روز به روز در حال گسترش است و امروز زمان آن رسيده كه شكوفايي معجزه آسايي را در روابط دو كشور شاهد باشيم و الگويي به ياد ماندني به ثبت برسانيم .
محرابيان افزود: ايران در زمينه صنعتي و معدني به پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي رسيده است و ما آمادگي داريم كه تمام تجارب خود را در اختيار سوريه قرار دهيم.
وي افزود: بخش هاي خصوصي و دولتي ايران آمادگي خود را براي اجراي پروژه در زمينه هاي توسعه صنعت سيمان ، فولاد ، آلومينيوم، انواع خودرو ، ماشين الات معدني و لوازم خانگي اعلام مي كند .
وزير صنايع و معادن سپس اظهار داشت : زمينه تحول جدي در روابط دو كشور فراهم شده است و شركت هاي معدني ايران نيز آماده مذاكره با شركت هاي سوري هستند.
وي افزود: مذاكرات ما در خصوص صنعت خودرو سازي تكميل شده و در زمينه توليد اتوبوس مي توانيم قرارداد نهايي را امضا كنيم .همچنين در خصوص صنعت تراكتور سازي نيز مي توانيم قرارداد همكاري منعقد نماييم .
وزير صنايع سوريه نيز در اين نشست گفت: سوريه در همكاري هاي اقتصادي ايران را در اولويت قرار داده و در اين نشست نيز سعي مي كنيم برخي طرح ها را در زمينه مهندسي و ساخت اتوبوس بررسي كنيم .
" فواد عيسي الجوني " سپس اظهار داشت : در زمينه صنايع غذايي و شيميايي بعد از بررسي شرايط و سنجش هاي اقتصادي طرح ها مي توانيم همكاري با ايران را آغاز كنيم .
اين مقام سوري سپس تصريح كرد ،گروه فني سوريه از كارخانه تراكتور سازي تبريز بازديد كرده و نظرش مبتني بر همكاري در زمينه تراكتور سازي است .
وزير صنايع سوريه با اشاره به احداث كارخانه سيمان "حماء " توسط ايران در سوريه گفت: اين كارخانه يكي از طرح هاي موفق است و وزارت صنايع سوريه از اين پروژه راضي است و با توسعه اين كارخانه اميدواريم توليد سالانه آن به 800 هزار تن برسد.
وي با اشاره به محدود بودن همكاري صنعتي بخش خصوصي ايران با بخش دولتي سوريه گفت: دولت سوريه از حضور بخش خصوصي ايران در صنايع اين كشور حمايت مي كند.
هيات سوري به رياست "فواد عيسي‌ الجوني "وزير صنايع اين كشور ، متشكل از معاون وزير صنايع ، مشاور وزير و مديركل بين‌الملل، مديركل موسسه صنايع شيميايي سوريه، مديركل صنايع مهندسي، نايب رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت تراكتورسازي "الفرات " و نيز رئيس شوراي بازرگانان سوري - ايراني مي‌باشد.
گفتني است هشتمين اجلاس كميته صنعت ايران و سوريه فردا (چهارشنبه) با امضاي يادداشت تفاهم ميان وزيران صنايع دو كشور به كار خود پايان مي دهد .
اقتصام ** 1579** 1557
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن