تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820637293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«بونيون» چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: «بونيون» چيست؟
پوشيدن كفش‌هاي جلو باريك و پاشنه بلند، سبب انحراف انگشت بزرگ پا به طرف انگشت دوم و برجسته شدن مفصل مربوط به آن، همراه با درد و ناراحتي مي‌شود كه به اين عارضه بونيون مي‌گويند.

متخصصان معتقدند كم كردن ارتفاع پاشنه كفش و استفاده از كفش مناسب كه تناسب درستي با پاشنه داشته باشد مي‌تواند در جلوگيري از پيشرفت اين عارضه موثر باشد.

بونيون ، همچون بسياري از عوارض مفصلي، در زنان بيشتر از مردان ديده شده است و با وجودي كه اين عارضه در برخي خانواده‌ها بيشتر مشاهده مي‌شود، اما ارثي بودن آن به اثبات نرسيده است. بر اين اساس، افرادي كه دچار اين عارضه مي‌شوند، احتمالا انعطاف پذيري مفصلي كمتري نسبت به ديگران دارند.

به دليل نرم بودن و انعطاف پذيري بالاي بافت‌هاي بدن در كودكي، اين عارضه تقريبا در اين سن ديده نمي‌شود و پس از بلوغ بروز مي‌كند.

مهم ترين مشكلي كه در بروز اين عارضه وجود دارد، ضمن شكل نامطلوب پا كه در قسمت جلو بسيار پهن و بد شكل مي‌شود، درد نسبتا شديد به دليل فشار كفش روي برجستگي مفصلي انگشت اول پا است.

گاهي اين برجستگي قرمز رنگ و بسيار تحريك پذير بوده و حتي ممكن است عفوني شود و گاه نيز، انحراف انگشت آنقدر زياد مي‌شود كه روي انگشت دوم قرار مي‌گيرد، آن را به طرف پايين فشار مي‌دهد و منجر به بروز تاول و در نهايت ميخچه در زير انگشت دوم مي‌شود.ضمن اينكه با تغيير شكل مفصل، انگشت اول كار خود را به درستي انجام نمي‌دهد، ساير انگشتان نيز در هنگام راه رفتن وزن بيشتري را متحمل شده و درد در ناحيه جلوي كف پا بروز مي‌كند. در صورتي كه تغيير شكل حاصله غيرقابل برگشت شده باشد و يا اقداماتي همچون استفاده از كفش‌هاي مناسب سبب كاهش درد و ناراحتي نشود، جراحي مي‌تواند به درمان فرد كمك كند.

استفاده از جراحي در 85 درصد موارد موفقيت آميز بوده و سبب كم شدن پهناي جلوي پا و كاهش قابل ملاحظه درد و ناراحتي مي‌شود، هرچند كه ممكن است درد به طور كامل از بين نرود و يا قدرت انگشت بزرگ پا برنگردد.




 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن