تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820454645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش ورودي پرونده به دادگستريها مورد توجه جدي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كاهش ورودي پرونده به دادگستريها مورد توجه جدي است
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس شوراي قضايي ويژه شرق كشور خواستار تلاش بيشتر در جهت كاهش ورودي پرونده به دادگستريها شد.

حجت الاسلام سيد حسن شريعتي در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد افزود: در سالهاي اخير افزايش مشكلات عمومي در حوزه هاي مختلف اجتماعي موجب بالا رفتن آمار ورودي پرونده ها به دادگستريها شد كه اين مسئله نه به نفع مردم و نه مجموعه دستگاه قضايي است.

وي با اشاره به برنامه پنج ساله دوم توسعه قضايي كشور گفت: كاهش ورودي پرونده ها به عنوان يكي از اصول مورد تاكيد رياست محترم قوه قضائيه همواره مورد توجه دادگستري خراسان رضوي بوده است.

رئيس كل دادگستري خراسان رضوي با اشاره به آمار پرونده هاي وارده به دادسراهاي عمومي و انقلاب سراسر استان گفت: در تيرماه سال جاري تعداد 17 هزارو 298 پرونده به دادسراهاي عمومي و انقلاب خراسان رضوي وارد شده كه اين رقم با تلاش دادستانهاي محترم به 16 هزار و 724 پرونده وارده در مرداد ماه سال جاري كاهش پيدا كرده است.

حجت الاسلام شريعتي افزود: طي مردادماه سال جاري كمترين ميزان وارده نيز به ترتيب به شهرستانهاي رشتخوار با 350 پرونده وارده و خليل آباد با 192 پرونده وارده بوده است.

وي ادامه داد: در مرداد ماه سال جاري 16 هزارو 762 پرونده در دادسراهاي عمومي و انقلاب 19 شهرستان خراسان رضوي مورد رسيدگي قرار گرفته و مختومه شده است.

وي افزود: بررسي و تطبيق آمارها بيانگر اين است كه تعداد پرونده هاي مختومه شده در مرداد ماه نسبت به ماه قبل كه رقم 16 هزارو 714 پرونده را نشان مي دهد با افزايش روبروست.

رئيس شوراي قضايي ويژه شرق كشور گفت: در همين مدت دادسراي عمومي و انقلاب مشهد با رسيدگي به هشت هزار و 675 پرونده داراي رتبه اول و پس از آن دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان نيشابور با رسيدگي به يك هزارو 303 فقره پرونده بيشترين ميزان رسيدگي به پرونده را به خود اختصاص داده است.

همچنين دادستان عمومي و انقلاب مشهد از افزايش رسيدگي به پرونده ها در دادسراي عمومي و انقلاب مشهد طي مرداد ماه سال جاري خبر داد و گفت: با تلاش همكاران محترم قضايي و اداري سرعت رسيدگي به پرونده ها در دادسراي عمومي و انقلاب مشهد طي مرداد ماه سال جاري افزايش پيدا كرده است.

وي افزود: تعداد پرونده هايي كه طي اين مدت در دادسراي عمومي و انقلاب مشهد مورد رسيدگي قرار گرفته و مختومه شده، نسبت به پرونده هاي رسيدگي شده در تيرماه بيش از 400 پرونده افزايش نشان مي دهد.

غلامحسين اسماعيلي خاطرنشان كرد طي همين مدت بيشترين تعداد پرونده رسيدگي شده مربوط به مجتمع قضايي شهيد كامياب با يك هزار و 798 پرونده بوده است و پس از آن مجتمع امام خميني(ره) با رسيدگي يك هزارو 386 فقره پرونده بيشترين ميزان مختومه را داراست.

وي افزود: مجتمع قضايي شهيد قدوسي با رسيدگي به يك هزار و 267 پرونده و مجتمع قضايي شهيد هاشمي نژاد با رسيدگي به 861 پرونده در مكانهاي بعدي قراردارند.
 سه شنبه 7 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن