تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قصه بخت فتحعلي‌بيگي به صحنه رفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: "قصه بخت" فتحعلي‌بيگي به صحنه رفت
نمايش "قصه بخت" به نويسندگي و كارگرداني داود فتحعلي‌بيگي با شيوه عروسكي خم‌بازي از پنجم آبان در فرهنگسراي دختران به صحنه رفته است.

به گزارش خبرگزاري مهر، فتحعلي‌بيگي دراين باره اين نمايش گفت: "قصه بخت" يكي از داستان هايي قديمي ايراني است كه درباره آدمي گفته شده كه موقعيت هاي زندگي اش را از دست مي دهد و همواره در اين فكر است كه بخت او جايي ديگر است.

او داستان اين نمايش را جهاني دانست و افزود: براي اجراي اين نمايش از يك شيوه قديمي و فراموش شده نمايش عروسكي استفاده كردم كه در آن عروسك گردان داخل يك خم قرار مي گيرد و عروسك هاي دستكشي را بازي مي دهد. به همين دليل نيز به اين شيوه خم بازي گفته مي شود.

وي درباره ويژگيهاي اين شيوه عروسكي گفت: در اين شيوه عروسك گردان بايد داستاني را بيان كند كه در هر صحنه آن تنها دو نقش حضور داشته باشند زيرا تنها دو دست براي بازي دادن عروسك ها دارد. از اين گذشته بايد توانايي صداسازي و شخصيت سازي با صدا را هم داشته باشد تا شخصيت ها يكسان نشوند.

در اين نمايش علي يداللهي به عنوان عروسك‌گردان، مجيد فروغي به عنوان مرشد و تنبك‌زن و علي جباري به عنوان كمانچه‌زن حضور دارند. مهدي صفاري‌نژاد نيز دستيار كارگردان اين نمايش است. "قصه بخت" هر صبح در فرهنگسراي دختران در فلكه دوم صادقيه اجرا مي‌شود.

همچنين نمايش‌هاي دومين جشنواره كودك و تئاتر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران براي استفاده مدارس و مهدهاي كودك رزرو مي‌شوند. دو تالار نمايشي و هفت فرهنگسرا دومين دوره اجراهاي نمايش‌هاي برگزيده كودك و نوجوان را با همكاري گروههاي نمايشي براي مدارس و مهدهاي كودك اجرا مي‌كنند.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن