تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820520634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واشنگتن تايمز: رييس جمهورآينده آمريكافرصت استثنايي براي حل مسايل باايران خواهدداشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: واشنگتن تايمز: رييس جمهورآينده آمريكافرصت استثنايي براي حل مسايل باايران خواهدداشت
تهران – روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز در گزارشي ضمن بررسي روابط دولت آينده آمريكا با ايران، نوشت : رييس جمهور بعدي آمريكا يك فرصت استثنايي براي حل بسياري از مسايل با ايران خواهد داشت ، زيرا دولت كنوني اين كشور گامهاي اوليه در اين راه را از مدتها پيش برداشته است.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، روزنامه "واشنگتن تايمز" در مقاله اي با عنوان "كنار آمدن با نظام ايران" در رابطه با چشم انداز سياست هاي آتي آمريكا در قبال ايران نوشت: اعلام آمادگي دولت بوش براي گشودن يك دفتر ديپلماتيك و يا كنسولي در ايران به هر حال فضاي مثبتي براي جانشين وي درخصوص برداشتن گامهاي بعدي در اين زمينه ايجاد كرده است.
اين روزنامه با اشاره به اينكه ايران با قرار داشتن بين دو منبع انرژي بزرگ دنيا، يعني درياي خزر و خليج فارس داراي اهميت و نقش اساسي در ثبات منطقه خاورميانه و همچنين رشد و پيشرفت 15 كشوري دارد كه در همسايگي آن زندگي مي كنند، نوشت: ايران در منطقه سختي قرار دارد كه مبتلا به تروريسم، قاچاق مواد مخدر و خشونتهاي داخلي و درگيري هاي بين كشورهاست و به همين خاطر هم هست كه – بخصوص پس از 11 سپتامبر – منافع مشترك و يا موازي با ايالات متحده دارد و همين مواجه آنها با يكديگر، به ويژه در افغانستان و عراق و در مسايلي مانند امنيت انرژي، مواد مخدر و همچنين خطر دوگانه طالبان و تروريسم سني را كه ثبات همسايه شرقي ايران يعني پاكستان را تهديد مي كند، اجتناب ناپذير مي سازد.
واشنگتن تايمز در ادامه با ابراز تاسف از اينكه آمريكا در چند سال گذشته به جاي توجه به نقش سازنده ايران در تثبيت دولتهاي تازه متولد شده در افغانستان و عراق، آن را بخشي از محور شرارت خواند و راه حلهاي پيشنهادي آن براي بهبود اوضاع منطقه را ناديده گرفت، تاكيد كرد كه دولت بعدي هرگز نمي تواند از عهده عواقب بد تبعيت از سياستهاي فعلي آمريكا درباره ايران برآمده و آنها را بدون هيچ تغييري دوباره در تعاملات خود با ايران اعمال كند.
واشنگتن تايمز افزود: رييس جمهور جديد آمريكا برعكس بوش با مورد توجه قرار دادن نكات بسيار ظريفي كه در روابط اين كشور با ايران وجود دارد از همان نخستين ماههاي سال جديد ميلادي مي تواند نقش موثري در ذوب شدن كوه يخي كه در بين تهران و واشنگتن وجود دارد، بازي كند.
اين روزنامه تاكيد كرد: آنچه ايران مي خواهد، احترام است كه تاكنون در لحن گفت و گوهاي واشنگتن با تهران غايب بوده است. ايران همچنين خواهان مشاهده ادبيات جديدي در ديپلماسي آمريكا در قبال خود است كه تاكنون به خاطر لحن تهديدآميز و خشن آمريكا عليه تهران هرگز مشاهده نشده است.
واشنگتن تايمز با ذكر اينكه ديپلماسي تهديد در مورد ايران كارساز نيست و آمريكا بايد يك روش متقاعد كننده با تكيه بر روانشناسي سياسي و روشهاي اعتمادسازي در قبال ايران در پيش بگيرد، نوشت: چنين رويكرد سالمي در ديپلماسي آمريكا در برابر ايران مي تواند نتايج مثبتي بر كشمكش هاي هسته اي بين دو كشور و همچنين امنيت و تجارت در منطقه به همراه داشته باشد.
واشنگتن تايمز در بخشي ديگر از گزارش خود نوشت : متاسفانه آنچه هر دو نامزد انتخاباتي آمريكا درباره "تشديد مواضع" عليه ايران ابراز كرده اند، پيروي از سياستهايي است كه بر عدم شناخت از ايران مبتني است .
به نوشته اين روزنامه آمريكايي ، يك سياست موفق از سوي واشنگتن در قبال ايران بايد بر اساس حساسيت به نگراني ها و اولويتهاي ايران بنا شده و منافع ايران و نقش سياسي و جغرافيايي آن در منطقه مد نظر قرار بگيرد.
واشنگتن تايمز در پايان نوشت: آمريكا بايد اين نكته را بپذيرد كه برخلاف عقل سنتي كه بر واشنگتن حاكم است، راه ايران از تل آويو نمي گذرد و بنابراين سياستمداران اسراييل و آمريكا بايد بدانند كه نمي توانند با فشار وارد كردن به ايران خواستار تغيير رفتارهاي آن در منطقه شوند، بلكه بايد نقش ايران را در معادلات صلح مورد توجه قرار دهد.
صوير**1424**1609**
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن