تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820357607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پژوهشي وزير علوم:حوزه و دانشگاه بايد براي اسلامي ‌كردن مباني علوم ‌انساني به حركت درآيند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: معاون پژوهشي وزير علوم:حوزه و دانشگاه بايد براي اسلامي ‌كردن مباني علوم ‌انساني به حركت درآيند
گروه انديشه: براي اسلامي ‌كردن مباني علوم ‌انساني، بايد دانشگاهيان و حوزوي‌ها به حركت درآيند و در كرسي‌هاي نظريه‌پردازي جهت‌گيري مشخصي را دنبال كنند.
«منصور كبگانيان»، معاون پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با سرويس انديشه خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، در مورد اسلامي كردن علوم انساني در دانشگاه‌ها گفت: در راستاي اسلامي كردن علوم دانشگاهي احتياج به دوگونه تغييرات كمي و كيفي داريم.

وي رشد كمي علوم انساني را قابل توجه دانست و در اين رابطه گفت: در طي دو سال اخير نشرياتي كه از وزارت علوم مجوز گرفته‌اند، 10 برابر شده‌اند. هم‌چنين مؤسسات پژوهشي هم رشد كمي داشته‌اند.

معاون پژوهشي وزارت علوم، ضمن تأكيد بر اين‌كه تنها رشد كمي كافي نيست، گفت: بايد در كرسي‌هاي نظريه‌پردازي جهت‌گيري‌ها مشخص باشد و انديشه‌هاي اصيل اسلامي و عميق و توانايي‌هاي هزار ساله‌اي كه در اين تفكر وجود دارد بايد به ظهور برسد.

وي در ادامه ظهور تفكر اسلامي را در قالب نشر مقالات، نشريات و كتب دانست و گفت: يقينا اين توانايي‌ها در دانشمندان، اساتيد دانشگاه و حوزه ما وجود دارد. زيرساخت‌ علوم انساني در دوران خوبي است. تاكنون 10 زيرساخت رشد علوم انساني ايجاد شده‌ است؛ شامل هيئت حمايت از كرسي‌هاي نظريه‌پردازي، كميته ارتقاي علوم انساني در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، كارگروه علوم انساني ويژه در نشريات، قوانين و مقررات ارتقاي اساتيد علوم انساني و كتب تصنيفي را اضافه كرديم.

وي در پايان گفت‌وگو با خبرنگار ايكنا، درباره مهم‌ترين اصل تغيير و تحول در اسلامي كردن علوم دانشگاهي گفت: با توجه به تلاش‌هايي كه تاكنون انجام شده است، هم‌اكنون مهم‌ترين اصل اين است كه جوشش و حركت در دانشگاه‌ها آغاز شود.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن