تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820568075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگر كريمي مي آمد، شايد نيمكت نشين مي‌شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اگر كريمي مي آمد، شايد نيمكت نشين مي‌شد
فوتبال- مهدي ربوشه:
«آشتي‌كنان زشت»؛ اين بهترين تعبير براي اتفاقي است كه چهارشنبه هفته گذشته نه‌تنها كريمي و دايي را به يكديگر نزديك نكرد، بلكه باعث شد دور جديدي از حاشيه‌ها آغاز شود.

با اين تفاوت كه اين‌بار برخلاف دفعه‌هاي قبل هيچ‌يك از طرفين ماجرا عليه يكديگر موضع‌گيري نكرده‌اند. تصاوير مربوط به آشتي سرمربي تيم‌ملي و بازيكن پرسپوليس آنقدر ناراحت‌كننده بود كه طي كمتر از 2 روز بسياري از اهالي فوتبال را وادار به واكنش كرد، تا جايي كه حتي خود افشين قطبي نيز شكل جلسه آشتي‌كنان دايي و كريمي را غيرعادي دانست. قطبي ماجرايي كه بين دو نيمه بازي پرسپوليس مقابل برق‌شيراز رخ داد را غيرحرفه‌اي برشمرد.

طي يكي، دو روز اخير اما مسئولان باشگاه پرسپوليس پس از روبه‌روشدن با انتقاد رسانه‌ها درباره عملكردشان پيرامون آشتي‌كنان كريمي و دايي ترجيحاً توپ را به زمين دوستان نزديك سرمربي تيم‌ملي انداخته‌اند. هرچند كه تلاش داريوش مصطفوي براي حل اين مشكل در نوع خود مورد ‌توجه بود.

تصاوير تلويزيوني اما گوياي واقعيت ماجرا بود. اينكه علي كريمي تا چه اندازه در واكنش به حضور علي دايي سرد و بي‌تفاوت نشان داد و بر مواضع قبلي‌اش در خصوص نيامدن به تيم‌ملي صحه گذاشت اما رسانه‌ها در اين بين عملاً نمي‌توانند دايي يا كريمي را مقصر جلوه دهند.

چه از قرار معلوم برخي مسئولان فدراسيون فوتبال كه چند ماه پيش با برخوردي كاملاً قهري حكم به اخراج علي كريمي از تيم‌ملي دادند اكنون موضع بي‌طرفي اتخاذ كرده و ترجيحاً‌ همه چيز را به سرمربي تيم‌ملي واگذار كرده‌اند و اين در حالي است كه خيلي‌ها معتقدند شأن سرمربي تيم‌ملي بالاتر از آن است كه در رختكن ورزشگاه آزادي به انتظار پاسخ مثبت كريمي بنشيند. بازيكني كه اتفاقاً بارها تأكيد كرده كه نمي‌خواهد به تيم‌ملي بازگردد.

كفاشيان: دايي، بزرگي خود را نشان داد

* آقاي كفاشيان حتماً از مراسم عجيب و غريب آشتي دايي و كريمي خبر داريد. مراسمي كه بيشتر شبيه رويارويي بود تا آشتي‌كنان.

من در ايران نبودم اما از جزئيات اين مسئله باخبر شده‌ام.

* عقيده شما در اين باره چيست؟

آنچه كه مهم است فدراسيون فوتبال تمامي اختيارات را در مسائل فني تيم‌ملي به علي دايي سپرده و من نمي‌توانم درباره مسائل مختلف قضاوتي داشته باشم.

* خيلي‌ها معتقدند شأن علي دايي به عنوان سرمربي تيم‌ملي اين نبود كه در رختكن ورزشگاه آزادي عده‌اي بخواهند او را با علي كريمي آشتي دهند. نظر شما چيست؟

معتقدم دايي با اين حركت بزرگي خودش را ثابت كرد. اين بزرگواربودن سرمربي تيم‌ملي است كه براي تشكيل يك تيم‌ملي قدرتمند حتي از خودش هم مي‌گذرد.

* دقيقاً انتقادات در همين‌جا شدت مي‌گيرد. آيا بهتر نبود مراسم آشتي‌كنان دايي و كريمي در محل ديگري انجام مي‌شد؟

صددرصد همينطور است. مي‌توانست در فضاي بهتري صورت بگيرد.

* فكر مي‌كنيد تيم‌ملي به علي كريمي احتياج دارد يا كريمي به تيم‌ملي؟

فكر مي‌كنم دست‌ دايي خالي نيست. او بازيكنان باتجربه‌اي در اختيار دارد كه مي‌توانند سرنوشت هر بازي را رقم بزنند. خوشبختانه دايي امروز در تيم‌ملي پشتوانه‌هاي خوبي ساخته است، اما در نهايت قضاوت درباره علي كريمي را به مردم واگذار مي‌كنم.

* خيلي‌ها معتقدند مسئولان فدراسيون مسئول اخراج علي كريمي هستند و نبايد درباره بازگرداندن علي كريمي سرمربي تيم‌ملي را تنها مي‌گذاشتند. قبول داريد؟

دايي هنوز از ما نخواسته كه دخالت كنيم. هر وقت صلاح دانست كه ما با علي كريمي جلسه بگذاريم شك نكنيد كه فدراسيون فوتبال اين آمادگي را دارد كه در فضايي صميمانه با علي كريمي گفت‌وگو كند.

* آيا خود شما اين كار را انجام خواهيد داد يا مانند موارد ديگر افراد ديگري وارد مي شوند؟

كار من اين نيست كه با بازيكن جلسه بگذارم اما اگر علي دايي از فدراسيون خواهان اين نشست شد، صددرصد به سرمربي تيم‌ملي كمك مي‌كنيم.

از اين گذشته از كجا معلوم كه اگر علي كريمي به تيم‌ملي برمي‌گشت، مي‌توانست فيكس بازي كند. شايد نيمكت‌نشين مي‌شد. به هرحال دايي مهره‌هاي خيلي خوبي در اختيار دارد و تيم‌ملي با نيامدن يك بازيكن زمين نخواهد خورد. مطمئن هستم كه دايي تيم‌ملي را به جام‌جهاني 2010 آفريقاي جنوبي مي‌برد.

دايي: همه ديدند چه اتفاقي افتاد

علي دايي در مورد هدايت تيم‌ملي ايران در 8 ماه گذشته اظهار داشت: «سرمربيگري در تيم‌ملي به مراتب سخت‌تر از بازي‌كردن در آن است زيرا هم مسئوليتم سنگين‌تر شده و هم بايد طوري برخورد كنم كه رضايت مردم را جلب كنم زيرا آنها فوتبال را به خوبي مي‌فهمند و مي‌دانند چه كسي براي تيم‌ملي زحمت كشيده و براي موفقيت آن تلاش مي‌كند.»

سرمربي تيم فوتبال ايران ادامه داد: «در مسابقات دور رفت از مرحله نخست امتيازات لازم را به دست نياورديم اما در دور برگشت توانستيم با اقتدار حريفان خود را شكست داده و جواز حضور در مرحله دوم را كسب كنيم.»

وي خاطرنشان كرد: «در حال حاضر با برنامه‌ريزي خود در انديشه آن هستيم كه با قدرت برابر امارات به ميدان رفته و همانند چند ديدار گذشته آنها را در خانه خود شكست دهيم تا به صدر جدول گروه صعود كنيم. خوشبختانه بازيكنان تيم‌ملي تمام تلاش خود را براي موفقيت اين تيم انجام مي‌دهند تا اين تيم بتواند به جام‌جهاني صعود كند.»

دايي با بيان اينكه از تمام بازيكنان ملي‌پوش رضايت كامل دارد، در خصوص بازگشت مهدوي‌كيا به تيم‌ملي اضافه كرد: «مهدي بازگشت بسيار خوبي به تيم‌ملي داشت و برابر كره‌شمالي عالي بازي كرد و نشان داد همچنان يك بازيكن حرفه‌اي است و هر زمان كه تيم‌ملي به وي احتياج دارد، با اشتياق براي آن به ميدان مي‌رود.»

وي تصريح كرد: «در ديدار با عربستان به مهدي نياز نداشتم و صلاح ديدم وي را دعوت نكنم اما او همانند بازيكني حرفه‌اي با اين مسئله كنار آمد و زماني كه در ديدار با كره‌شمالي دعوت شد، به تيم‌ملي آمد و بازي بسيار خوبي را از خود به نمايش گذاشت و به همه ثابت كرد مهدوي‌كياي آماده براي هر حريفي خطرناك است.»

دايي در مورد كريمي هم تاكيد كرد: «همه ديدند كه چه اتفاقي افتاد. ما نه با هم مشكل داشتيم و نه قهر بوديم اما اين بازيكن امروز تصميم گرفته از تيم‌ملي خداحافظي كند و جاي خود را به بازيكنان جوانتر بدهد و من هم اميدوارم كريمي در تمام مراحل زندگي همانند دوران فوتبالش موفق باشد. البته كاش وي پيش از آنكه به تيم‌ملي دعوت شود با صراحت اعلام مي‌كرد كه از تيم‌ملي خداحافظي كرده است.»

وي در پاسخ به اينكه آيا باقري براي ديدار با امارات به تيم‌ملي دعوت مي‌شود، اظهار داشت: «مي‌خواستيم از وي در ديدار با كره‌شمالي استفاده كنيم اما مصدوميت مانع از اين كار شد. البته از وي در ديدار با امارات استفاده مي‌كنيم.»

بي خبري از اردوي اسپانيا

علي كفاشيان روز گذشته در گفت و گو با فارس، درمورد اينكه گفته مي شود قرار است تيم ملي در ايالت باسك اسپانيا اردويي تداركاتي برپا كند، اظهار داشت: « چند روزي در ايران نبودم و در جريان اين اردو قرار ندارم، اگر قرار بر برپايي اين اردو باشد بايد مذاكراتي داشته باشيم و تفاهم نامه امضا كنيم.»
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن