تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820716416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كردان از قول مساعد وزير كشور عربستان خبر داد برخورد قاطع با اهانت كنندگان به زائران ايرانى


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كردان از قول مساعد وزير كشور عربستان خبر داد برخورد قاطع با اهانت كنندگان به زائران ايرانى
گروه سياسى ـ زهرا محمدزاده: وزير كشور پس از بازگشت از پنجمين اجلاس وزراى كشورهاى همجوار عراق در اردن از قول مساعد مقامات عربستان براى برخورد با اهانت كنندگان به زائران ايرانى خبر داد.

394959.jpg

به گزارش خبرنگار «ايران»، على كردان با اشاره به ديدار وزير كشور عربستان در حاشيه اجلاس اردن افزود: در ديدارى كه با امير نايف وزير كشور عربستان داشتم، وى براى برخورد قاطع با اهانت كنندگان به زائران ايرانى قول مساعد داد. وى گفت: وزير كشور عربستان همچنين قول داد تا همه تمهيدات را براى آرامش حجاج ايرانى فراهم كند. وزير كشور همچنين درباره اين اجلاس گفت: بنيانگذار اين كنفرانس جمهورى اسلامى ايران بود و در شرايطى پيشنهاد برگزارى اين كنفرانس را داد كه كشورهاى همسايه عراق روابط خوبى با آن نداشتند و فضاى بى اعتمادى نسبت به عراق زياد بود.
وى اظهار كرد: نشست كارشناسى اين اجلاس با حضور نماينده ايران آقاى محتاج برگزار شد و هيأت كارشناسى ما به اردن عزيمت كرد. فضاى عمومى كنفرانس خوشبختانه به نفع ملت عراق بود. وزير كشور عراق در اين كنفرانس بسيار فعال بود. قطعنامه ۱۹ ماده اى تقريباً با اجماع تصويب شد كه همه مفاد آن دلالت بر افزايش امنيت در عراق مى كرد.
وى گفت: وقتى هيأت ايرانى وارد اردن شد، تقريباً تمايل كليه رسانه هايى كه در كشور اردن مستقر شده بودند، اين بود كه نظرات هيأت ايرانى را بيشتر جويا شوند. طبيعى بود كه در روز برگزارى كنفرانس، مواضع دولت جمهورى اسلامى ايران بيان شد كه دو محور بسيار برجسته و روشن داشت؛ يكى از اين محورها راجع به تفاهمنامه امنيتى امريكا و عراق بود كه دولت امريكا به دنبال اين است كه با فشار آن را به عراق تحميل كند.

394950.jpg

وى افزود: پيشنهاد دوم جمهورى اسلامى ايران كه از نظر حقوقى هيچكدام از اعضاى كنفرانس حرفى راجع به آن نداشتند، اين بود كه ما معتقديم اساساً كشور عراق از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بايد خارج شود. استدلال كرديم كه در آن مقطع به دليل حاكميت صدام ـ به عنوان ياغى جهانى ـ اعلام شده بود كه نظام هاى مدنى دنيا را رعايت نمى كند و نكته دوم اين بود كه در عراق سلاح غيرمتعارف وجود دارد. ما گفتيم امروز ديگر صدام وجود ندارد و مردم عراق خود دولت شان را انتخاب كردند در مورد سلاح غيرمتعارف هم آژانس هسته اى و هم امريكايى ها اعلام كردند كه هيچ سلاح غيرمتعارفى وجود نداشته است و همان طور كه كويت را از بند هفتم خارج كردند، عراق را هم بايد خارج كنند.
وى اظهار داشت: همه كشورهاى عربى به اين نتيجه رسيده اند كه با جمهورى اسلامى ايران بايد رابطه استراتژيك داشته باشند. على كردان در پاسخ به سؤالى درباره تصميم اخير گروهى از نمايندگان در خصوص استيضاح، وى گفت: استيضاح يك امر طبيعى است كه در همه دولت ها و مجالس وجود داشته و دارد ، من وزير كشور هستم و مشروعيتم از دولت و مجلس است، امر استيضاح هم يكى از وظايف مجلس محترم است.
وى اظهار داشت: در اين مدتى كه در وزارت كشور حضور دارم، سعى كرده ام تا وظايف مربوط به اين وزارتخانه را انجام دهم و وارد بحث هايى از اين قبيل نشوم، چرا كه معتقدم ورود به اين مباحث جهت ما را از اداره امور مربوط به وزارتخانه دور مى كند.‎/
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن