تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819674838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير‌كل سازمان تبليغات اسلامي خوزستان: 800 ميليارد ريال اعتبار براي حمايت از مساجد خوزستان نياز است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير‌كل سازمان تبليغات اسلامي خوزستان: 800 ميليارد ريال اعتبار براي حمايت از مساجد خوزستان نياز است
خبرگزاري فارس: مدير ‌كل سازمان تبليغات استان خوزستان گفت: براي حمايت از مساجد و اماكن فرهنگي مذهبي به اعتباري 800 ميلياردي نياز است.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، محمدحسين بلك پيش از ظهر امروز در مراسم تجهيز مساجد استان خوزستان اظهار داشت: اعتبار800 ميلياردي مورد نياز از طرف استانداري خوزستان و از رديف بودجه‌هاي استاني طي چهار سال تامين مي‌شود.
وي تاكيد كرد: از اين اعتبار مقداري براي تجهيز مساجد استان اختصاص مي‌يابد كه در اختيار سازمان تبليغات اسلامي استان قرار مي‌گيرد و مقداري نيز براي بازسازي و مرمت مساجد به اداره‌ كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان پرداخت مي‌شود.
بلك خاطر‌نشان كرد: طي برسي‌هاي انجام شده در سال‌هاي گذشته نبود اطلاعات كافي از وضعيت مساجد در استان مشكلات فراوني را براي تجهيز اين مساجد، ايجاد مي‌كرد كه اين امر باعث سر‌درگمي و يا هدايت بودجه‌ها به سمت مكان‌هايي كه كمتر مورد نياز بوده، مي‌شد.
وي افزود: در نيمه دوم سال گذشته با آغاز كاري بزرگ در سطح استان توانستيم بيش از 95 درصد مساجد استان را شناسايي و نياز‌سنجي كنيم كه پنج درصد باقيمانده براي ضريب خطاي موجود در آمارگيري محاسبه شده ‌است.
بلك تصريح كرد: در اين آمارگيري‌ها حسينه‌هاي خانگي و تكاياي بسيار كوچك نيز شناسايي و امكانات حال حاضر و تجهيزات مورد نياز آنها ثبت و در برنامه طرح تجهيز قرار داده شد.
وي اولويت اول طرح تجهيز مساجد خوزستان را تامين وسايل سرمايشي آنها اعلام كرد.
وي با مقايسه اعتبارات مساجد خوزستان با ديگر استان‌هاي كشور گفت: استان گلستان با بودجه‌اي معادل 30 ميليارد ريال به‌ عنوان استان نمونه دست يافت و اين در‌حالي است كه اعتبار اختصاص يافته به مساجد خوزستان 150 ميليارد ريال بوده است.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي استان خوزستان افزود: طرح تجهيز مساجد در اهواز در دو مرحله و با اعتبار 7 ميليارد و 500 ميليون ريال انجام مي‌شود كه مرحله اول آن با اعتبار 4 ميليارد ريال و در مناطق حاشيه‌نشين شهر اهواز آغاز شده و در مرحله بعد نيز 3 ميليارد و 500 ميليون ريال براي مساجد شهر اهواز هزينه مي‌شود.
فرماندار اهواز نيز در اين مراسم گفت: اهميت جايگاه مساجد در كشور ما باعث اهتمام تمام مسؤلان به امر مسجد و فعاليت‌هاي مسجد محور شده‌ است.
عبدالعزيز فدعمي افزود: مساجد جايگاه عظيم اعتماد مردم هستند و بايد با حمايت جدي از اين فضاهاي معنوي و پايگاه‌هاي مردمي در عمق بخشيدن به اعتقادات مردم تلاش كرد.
وي حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد بحث ايجاد نشاط در اين مكان‌ها دانست و گفت: با مديريت صحيح در منابع انساني مي‌توان استعدادهاي جوانان را به اين فضاهاي سراسر معنوي هدايت كرد.
انتهاي پيام/ش
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن