تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812669052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در پاسخ به مهر :آمادگي ايران براي انعقاد قرارداد امنيتي با كشورهاي منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لاريجاني در پاسخ به مهر :آمادگي ايران براي انعقاد قرارداد امنيتي با كشورهاي منطقه
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران با عمده كشورهاي منطقه توافقات اقتصادي گسترده دارد گفت: علاوه بر توافقنامه هاي اقتصادي ما حاضريم با كشورهاي همسايه توافقات امنيتي برقرار كنيم

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به منامه ، علي لاريجاني امشب و در پايان سفر دو روزه خود به كشور بحرين كه به منظور ديدار و ملاقات مقامات عاليرتبه اين كشور انجام شده بود در كنفرانسي مطبوعاتي كه با حضور خبرنگاران بين المللي برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار اعزامي مهر در خصوص موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال پايگاههايي كه برخي از كشورهاي منطقه در اختيار ايالات متحده قرار داده اند تصريح كرد: آمريكاييها آنقدر هوش و حواس دارند كه بفهمند در كجا قرار دارند و براي اينكه جاي پاي خود را در منطقه مستحكم كنند بدنبال ايجاد اين پايگاههايي هستند تا مجالي به ديگر قطبهاي صحنه بين الملل ندهند و كشورهاي منطقه بايد از اين منظر به موضوع نگاه كنند.

رئيس مجلس كشورمان تاكيد كرد: پايگاههايي كه كشورهاي منطقه در اختيار آمريكا قرار مي دهند در آينده خود اين كشورها را دچار مشكل مي كند و علاوه بر اين الان موقعي نيست كه كشورهاي منطقه حاشيه خليج فارس كارت خود را مجاني به آمريكا بدهند اكنون زمان بازيگري اين كشورها است.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه درباره تعاملات جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي منطقه سئوال كرد يادآور شد: ما در همه زمينه ها آماده همكاري گسترده با همه همسايگان خود هستيم و كشورهاي منطقه هيچ وقت از جانب ما تهديد نشده اند و شما حتي يك مثال هم نمي توانيد پيدا كنيد كه ايران به يك كشور همسايه خود تجاوز كرده باشد چرا كه در جريان جنگ عراق اين آمريكاييها بودند كه صدام را تحريك كردند تا با پول برخي از كشورها به ايران حمله كند.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران با عمده كشورهاي منطقه توافقات اقتصادي گسترده دارد بيان داشت علاوه بر توافقنامه هاي اقتصادي ما حاضريم با كشورهاي همسايه توافقات امنيتي برقرار كنيم و البته قبول داريم كه برخي از كشورها يك هراس و يك دشمن فرضي براي كشورهاي منطقه درست مي كنند و در اين راستا پول نفت كشورهاي منطقه را مي گيرند اما با اين وجود ما اعلام مي كنيم كه با همه كشورهاي حاشيه خليج فارس آماده انعقاد پيمان امنيتي هستيم.

خبرنگاري از رئيس مجلس كشورمان درباره مذاكره اخير سوريه با رژيم صهيونيستي سئوال كرد كه لاريجاني در پاسخ گفت: ارتباط ما با سوريه ارتباطي استراتژيك است و اين نوع مذاكرات را ما بازي سياسي مي دانيم چون اسرائيل تا كنون دهها تئوري و پيمان صلح را لگد مال كرده و همين الان هم اين كشور به ساخت شهركها و ساختمان ادامه مي دهد بنابراين ما معتقديم مشكل در رژيم صهيونيستي است.

وي با اشاره به اجلاس آناپوليس كه قرار بود به برقراري صلح در فلسطين بينجامد خاطرنشان كرد: آيا آناپوليس واقعا به صلح منجر شده است در حالي كه شايد مجبور باشيم در چند روز آينده تشييع جنازه آناپوليس را برگزار كنيم. بنابراين شواهد نشان مي دهد كه اسرائيليها بدنبال صلح در منطقه نيستند.

درادامه كنفرانس مطبوعاتي لاريجاني در منامه خبرنگاري در رابطه با ميانجيگري سوريه بين طالبان و طرفين غربي سئوال كرد و گفت: چرا آقاي متكي نسبت به اين ميانجيگري هشدار داد و اساسا علت اينكه ايران از اين موضوع خشمگين شده است چيست؟ لاريجاني در پاسخ تاكيد كرد كه خشمي در كار نيست.

وي گفت : ما اين مسير را درست نمي دانيم چرا كه استقرار امنيت در افغانستان براي ما بهترين هديه است و اگر همه گروههاي افغاني را براي برقراري صلح دعوت كنند ما هم از آن استقبال مي كنيم اما مشكل ما رفتار دوگانه آمريكا و ناتو در افغانستان است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: ناتو با سروصداي زياد براي اشغال افغانستان اعلام كرد كه قصد آنان اين است كه با طالبان بجنگند اما حالا طور ديگري حرف مي زنند وگرنه ما با آن رفتارشان مخالف هستيم و معتقديم با اين بازي سياسي مي خواهند سر بقيه كلاه بگذارند و فكر نمي كنيم صداقت داشته باشند چرا كه آمريكاييها گفته بودند هدف از اشغال افغانستان مبارزه با مواد مخدر است در حالي كه در سال 2001 دويست تن مواد مخدر در افغانستان توليد مي شد كه اين مقدار در سال 2008 اين رقم 9 هزار تن شده است و جالب تر آنكه 80 درصد اين مواد در استان قندهار توليد مي شود كه انگليسيها در آنجا مستقر هستند.

لاريجاني گفت : هشداري كه جمهوري اسلامي دارد اين است كه گروههاي سياسي افغانستان بيدار باشند و هر توافقي كه در رابطه با اين كشور قرار است انجام شود بايد با حضور همه گروههاي افغانستان باشد و نه به زور ناتو و برخي از قدرتها .

ادامه دارد...
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن