تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819779068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس ارشد اقتصاد بيمه: سازمان تامين اجتماعي نياز ضروري به اجراي نظام پيشنهادها دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كارشناس ارشد اقتصاد بيمه: سازمان تامين اجتماعي نياز ضروري به اجراي نظام پيشنهادها دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

سازمان تامين اجتماعي با دارا بودن بيشترين اطلاعات ايرانيان نياز ضروري به اجراي نظام پيشنهادها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رسول عباسي ـ رئيس و كارشناس ارشد اقتصاد بيمه و برنامه‌ريزي اداره كل استان آذربايجان شرقي - در ششمين كنفرانس ملي نظام پيشنهادها با بيان اين مطلب اظهار كرد: سازمان تامين اجتماعي اطلاعات همه‌ي افراد را پيش از تولد، در طول زندگي و پس از مرگ آنها دارد.

وي افزود: يكي از چالش‌هاي اساسي سازمان‌ها مواجه با پديده تغيير و تحول سازماني است؛ به طوري كه جهان آينده، جهان نيروهاي خوش‌فكر و زاينده است تا با ترويج فرهنگ مشاركت توان ايجاد ارتباط ، مبادله و تعامل بالا ايجاد شود.

او جلب مشاركت كاركنان را مستلزم يك باور دانست و افزود: بايد به اين باور برسيم كه نيروهاي كار ابزار مديران نيستند، بلكه عامل موثر در تحقق اهداف سازمان محسوب مي‌شوند؛ در نتيجه ضرورت دارد كه براي رسيدن به اهداف بلند مدت، كاركنان در تصميم سازي و اجراي آن مشاركت كنند.

عباسي با بيان اين‌كه ضرورت پايداري هر سازمان ايجاب مي‌كند كه نداي مشتري شنيده و برداشت مناسب از آن صورت گيرد، خاطرنشان كرد: به اين ترتيب سازمان مي‌تواند با برنامه‌ريزي مناسب براي ارائه طرح‌هاي نو و ايجاد ارتباط متعادل با مخاطب به پايداري برسد. در غير اين صورت سيستم توان پايداري در شرايط و رقابت را نخواهد داشت و در مسير توسعه قرار نمي‌گيرد كه زوال، بحران مقبوليت و بحران مشروعيت پيامد بي‌توجهي به نداي مشتريان است.

به گفته او تكيه بر استفاده از بازوي كاركنان،‌ تكيه بر استفاده از قلب كاركنان و تكيه بر استفاده از فكر و خلاقيت كاركنان مراحل تكامل مديريت هستند كه هم اكنون مرحله‌ي سوم يعني تكيه بر فكر و خلاقيت در اولويت است.

او با اشاره به اهداف اصل استقرار نظام پيشنهادها در نظام سازمان تامين اجتماعي تشريح كرد: هدف مديريت سازمان در ايجاد محيط مناسب براي افزايش انگيزه كاركنان و هدف مديريت مشاركتي براي ايجاد فضايي كه تمام كاركنان، مشتريان و پيمانكاران بتوانند در تصميم سازي شركت كنند، در برنامه بوده است. همچنين بهبود فرآيندهاي متنوع و پيچيده در راستاي جلب رضايت مخاطبات گسترده مورد توجه است.

وي درباره‌ي اهداف فرعي استقرار نظام پيشنهادها در سازمان نظام تامين اجتماعي توضيح داد: استفاده از قابليت‌هاي تمام پرسنل در حل مسائل و مشكلات مبتلابه سازمان، تاكيد بر تمركززدايي، شناسايي نيازهاي جديد مخاطبان و افزايش سهم بازار سازمان به حداقل 25 درصد از جمله اهداف فرعي محسوب مي‌شوند.

عباسي در پايان با تاكيد بر اهميت اجراي نظام پيشنهادها در سازمان نظام تامين اجتماعي و نقش آن در بهبود و كيفيت اجراي برنامه‌هاي بلند مدت و كوتاه مدت تصريح كرد: هم اكنون 64 دبير خانه نظام پيشنهادها در سطح سازمان تامين اجتماعي در كشور فعال است.

در اين همايش همچنين عضو هيات علمي دانشگاه تهران گفت: اجراي نظام پيشنهادها در داخل كشور مي‌تواند در سازمان‌ها نخبه پروري به‌وجود آورد.

علي مختاري موغاري در رابطه با استقرار نظام پيشنهادها با رويكرد مديريت دانش اظهار كرد: مديريت مشاركتي افزايش تعهد سازماني، استقلال و مشاركت وارتقاي شغلي و رضايت شغلي، ايجاد روحيه و افزايش درك كاربردي در كاركنان را به همراه خواهد داشت و همچنين فرصتي براي ابراز عقيده است.

وي اذعان كرد: سيستم مديريت پيشنهادها براي موثر بودن نظام مشاركت بايد كاركنان را در جهت تفكر خلاقانه و مشاركت در فرآيند پيشنهادات انگيزش دهد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن