تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820488175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستند دفاع مقدس (19) قبول قطعنامه 598ايران قوي ترين قدرت موشكي منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: مستند دفاع مقدس (19) قبول قطعنامه 598ايران قوي ترين قدرت موشكي منطقه
تهران-حيات

ويژه برنامه مستند دفاع مقدس ،كاري از گروه خبري شبكه اول سيما با رويكردي متفاوت و خلاقانه و گاه بيان حقايق و ناگفته هاي جنگ 8 ساله از اين شبكه در هفته دفاع مقدس پخش شد.خبرگزاري حيات با توجه به محتواي مبتكرانه اين مجموعه و انعكاس ناگفته هاي جنگ اقدام به انتشار اين گزارش نموده است.
متن زير بخش نوزدهم مجموعه دفاع مقدس است:

مجموعه دفاع مقدس گام كوچكي است براي بازخواني مستند درخشان ترين مقطع تاريخ ملت مظلوم و مقتدر ايران، از كاستي هاي اين مجموعه پوزش مي طلبيم و بر اين باوريم كه روايت مستند 8 سال دفاع مقدس، نيازمند همت بزرگ و تدبير سترگ نخبگان و هنرمنداني است كه عزت و سرافرازي اسلام و انقلاب و ايران را دنبال مي كنند. اميد كه اين گام كوچك آغاز اين راه بزرگ باشد.
به فضل الهي

ما سر صدام بر سنگ ندامت مي زنيم
با نداي صبح فرياد عدامت مي زنيم
چنگ بر حبل المتين استقامت مي زنيم
ما به استنصار دين لبيك ياري داده ايم
جان به كف در جنگ و پيكار و جهاد آماده ايم
عراق پس از فاو به شلمچه حمله مي كند منافقين نيز تحت حمايت نظامي عراق با اشغال مهران شعار امروز مهران، فردا تهران را سر مي دهند، يك روز بعد جزايرمجنون به دست نيروهاي عراقي مي افتد، عراق به سومار و ميمك نيز حمله كرده است. همزمان با اوج گيري حملات مجدد ارتش عراق امريكا يك فروند هواپيماي مسافربري ايران را امروز 12 تير ماه 67 با موشك هاي ناو وينسنس منهدم مي كند.
افسران ناو وينسنس: (خورد به هدف- همشون مردن)
در ميان 290 قرباني ده ها زن و كودك به چشم مي خورد. امريكا به كاپيتان راجرز فرمانده ناو وينسنس جايزه و مدال افتخار مي دهد.
آن طور كه ما شنيديم 40 نفر از شخصيت هاي مهم سياسي – نظامي امروز 25 تير ماه 67 در جلسه خاصي شركت كردند. حاج سيد احمد آقا خميني با انتقال پيام كوتاه امام به اين جلسه خواستار اعلام نظر اعضاي جلسه درباره ادامه جنگ مي شوند. با حرفهايي كه در اين جلسه زده مي شود به نظر مي رسد گرايش به پذيرش قطعنامه 598 در ميان مسوولان و شخصيت هاي سياسي و فرماندهان نظامي قوت گرفته.
اخبار موثق همچنين حاكي است از چندي پيش مقامات سياسي، مسوولان اقتصادي و فرماندهان اصلي جنگ در نامه هايي كه مستقيم يا غير مستقيم خطاب به امام بوده است ادامه جنگ را به صلاح كشور ندانسته اند. جمهوري اسلامي ايران 27 تير ماه 67 در حركتي كه افكارعمومي داخل و خارج را غافل گير مي كند قطعنامه 598 را مي پذيرد. اين قطعنامه در مقايسه با ديگر قطعنامه هاي شوراي امنيت بخشي از حقوق ايران را مورد توجه قرار داده است و اولين بار بحث تعيين متجاوز را مطرح كرده است. ابهامات و سوالات فراواني درباره علت پذيرش قطعنامه در افكار عمومي به وجود آمده اما باتوجه به محرمانه بودن اطلاعات نظامي و اقتصادي پاسخ به اين سوالات بسيار دشوار است.
امام خميني دو روز بعد در پيامي بسيار مهم بخشي از واقعيات پذيرش قطعنامه را براي مردم بازگو مي كند.
امام مي نويسد: تا چند روز قبل معتقد به همان شيوه قبلي دفاع بودم اما با توجه به نظر تمام كارشناسان سياسي و نظامي سطح بالا كشور قطعنامه را قبول كردم و آن را در مقطع كنوني به مصلحت انقلاب و نظام مي دانم.
رهبرانقلاب همچون هميشه با صداقت با امت خود سخن مي گويد و قبول قطعنامه را با نوشيدن جام زهر مقايسه مي كند. رهبر عزيز ملت با هوشياري تمام واكنش صدام را به اقدام ايران پيش بيني مي كند و به ملت خاطرنشان مي سازد قبول قطعنامه به معناي پايان جنگ نيست البته با اعلام اين تصميم حربه تبليغات جهانخواران عليه ما كند شده است اما دشمن از شرارت ها دست بر نداشته است و ما بايد براي دفع تجاوز احتمالي دشمن آماده و مهيا باشيم. امام با تجليل از فرزندان دلاور خود ملت را به هوشياري و صبر در برابر وسوسه هاي خناسان دعوت مي كند و مي نويسد: در ميان شما باشم يا نباشم نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد و نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون فراموش شوند امام با كلمات شيرين خود دل هاي مهربان مردم را شيفته تر از گذشته مي كند. روح خدا پذيرش قطعنامه را تكليف الهي خود مي خواند و به مردم مي گويد عزيزانم شما من را مي شناسيد و من هم شما را مي شناسم فرزندان انقلابي ام، اي كساني كه حاضر نيستيد از غرور مقدستان دست برداريد بغض و كينه انقلابي اتان را در سينه ها نگه داريد با خشم وغضب به دشمنانتان بنگريد و بدانيد كه پيروزي از آن شماست.
آيت الله خامنه اي: در اين چند سال امام عزيز را يكايك اين ملت شناخته اند آن روح بزرگ، آن خداي بودن در مقابل مصالح اسلام، آن بي رو در بايستي بودن نسبت به حقايق و عدم اغماز از آنچه منطبق بر مصلحت اسلام و مسلمين است، اينها را مردم در امام آزمايش كردند امام هم ملت خودش را، ايمان و اخلاصشان را، به فداكاري و هوشمندي شان را خوب فهميده و خوب شناخته است. حقيقتا پيوند ميان امام و امت اش و معرفت اين دو نسبت به همديگر يكي از آن نكات بسيار مهم در اين برهه از زمان بود كه به اين وضوح آشكار شد و روشن شد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني: اين روز با اين ابتكاري كه حضرت امام زدند و قطعنامه را قبول كردند وضع خيلي خوب شد، چهره صدام خيلي خوب روشن شد و معلوم شد كه آنها صلح را نمي خواهند و دروغ مي گفتند تا به حال.
آيت الله خامنه اي : روند حركت به جبهه ها بايستي با همان قوت و قدرت ادامه داشته باشد و نيروهاي سرزنده، تازه نفس و قدرتمند ما بايد آماده باشند تا اگر دشمن به فكر حيله گري افتاد بتواند در زمان مناسب و در سرعت لازم پاسخ او را به خودش برگردانند.
پيش بيني امام و آيت الله خامنه اي به واقعيت مي پيوندد و صدام 30 تير 3 روز پس از پذيرش قطعنامه 598 از جانب ايران با انتشار اطلاعيه اي رسمي همچون سال هاي قبل، حمله سراسري خود را به داخل خاك ايران از دو محور كوشك و شلمچه آغاز مي كند. لشكرهاي مجهز و متعدد عراقي از غرب و جنوب وارد خاك ايران شدند و در محور جنوب به جاده اهواز – خرمشهر رسيدند، خرمشهر بارديگر در معرض سقوط قرار مي گيرد با اوج گيري حملات مجدد عراق حاج سيد احمد خميني تلفني پيام خاصي را از امام به فرماندهان ابلاغ مي كند .
امام در اين پيام تاكيد مي كند: اين نقطه حياتي مقابله كفر با اسلام است بايد متر به متر دفاع كرد، جنگيد و ايستادگي كرد.
بسيج مجدد مردم براي دفاع از اسلام و ايران
انتشار غير رسمي اين پيام و محتواي صادقانه پيام رهبر انقلاب در رابطه با پذيرش قطع نامه در ميان مردم موج مومنانه اي از غيرت و نشاط جهاد را بر مي انگيزد ايران بار ديگر لبريز عشق و حماسه شده همه قشرها در ميدان دفاع حاضر و آماده اند.
يكي از داوطلبين: عازم جبهه هستم با تصميم اخيري كه مسوولان امر، مسوولين جمهوري اسلامي در مورد جنگ گرفتند و قبول قطعنامه 598 و فرمايشات اخير امام و تجاوزات صدام و ادامه شرارت هاي خود ادامه مي دهد وظيفه شرعي هر فرد مسلمان است كه هر چه زودتر خودش را به جبهه ها برساند.
يكي ديگر از داوطلبين: جبهه مي رويم تا به صدام و صداميان بفهمانيم كه هنوز بسيج و بسجي هست و هنوز رفقاي شهدا هستند براي تداوم راه شهدا براي اسلام و دفاع از مملكت هنوز جوانها هستند و به جبهه مي روند.
آيت الله خامنه اي : به مجرد اين كه معلوم شد كه رضايت امام و تصميم امام پاي اين قضيه است ناگهان همين ملتي كه مشت ها را گره كرده بودند و فرياد جنگ سر مي دادند گفتند كه اماما پيامت را شنيديم و ما تسليم پيام تو هستيم.
آيت الله خامنه اي رييس جمهور در هشت سال حمله عراق بارها و بارها در لباس بسيجي، سپاهي و ارتشي در مناطق نبرد با دشمن حضور يافته است، امروز 2 مرداد 67 بار ديگر به جبهه هاي دفاع از ايران و انقلاب و اسلام مي شتابد و با انتشار پيامي خطاب به ائمه جمعه علما را به پيشاهنگي و پرچم داري حركت عظيم ملت در مقابله با هجوم مجدد ارتش عراق فرا مي خواند. در پيام آيت الله خامنه ايي آمده است: اين جانب با درك عميق از اهميت زمان و با توجه به اينكه جهاد و شهادت در اين برهه حساس فريضه اي مضاعف است، تن و جان ناقابل خود را به جبهه حق مي برم و از شما نيز همگامي و همراهي مي طلبم.
هجوم نيروهاي داوطلب مردمي ارتش مغرور به شدت مجهز عراق را همچون روزهاي اوج 8 سال جنگ تحميلي زمين گير مي كند و درس سختي به صدام و حاميانش مي دهد نظاميان عراقي كه همچون اول جنگ با تمام قوا به مرزهاي ايران حمله كردند ظرف 24 ساعت به عقب رانده مي شوند. عراق روز بعد در جبهه هاي مياني و غرب نيز شكست هاي سنگيني را تحمل مي كند و مناطق اشغال شده از جمله قصر شيرين، سر پل ذهاب، گيلانغرب و سوماربا ايمان، همت،‌ تدبير و حماسه مردان و جوانان مومن بار ديگر به آغوش ميهن باز مي گردد.
بي بي سي پس از شكست مجدد عراق در حمله به ايران اعلام مي كند حالتي شبيه آغاز جنگ در 8 سال پيش در ايران احيا شده و ماشين دفاعي ايران توان تازه ايي يافته است. عراق كه از رويارويي مستقيم با ايران نااميد شده است با تجهيز منافقين به سلاح هاي سنگين به اين مزدوران دستور مي دهد به خاك ايران حمله كنند. منافقين نام حمله سوم مرداد را "فروغ جاويدان" گذاشته و رسما اعلام كردند سه روزه تهران را فتح مي كنند در آغاز اين حمله با پشتيباني آتش سنگين عراق شهرهاي اسلام آباد و كرند به اشغال منافقين در مي آيد. سه روز بعد عشاير منطقه همراه با نيروهاي بسيج، سپاه و ارتش با آغاز عمليات مرصاد به تعبير رزمندگان، دمار از روزگار منافقان در مي آورند و به خائنان امام، اسلام و انقلاب درسي فراموش ناشدني مي دهند.
يك روحاني: خدا مي داند كه ما از ديدن اين همه جنازه بي اندازه متاثر مي شويم كه چرا اينها گول استكبار جهاني را خوردند و گول مزدور منطقه صدام و بعثي ها را خوردند و به كشور جمهوري اسلامي ايران هجوم آوردند به كشور دلاوران ، قهرمانان، سلحشوران و خيال كردند كه اين بيشه از شير خالي است.
همراه با اخبار پيروزي رزمندگان در مقابل منافقين و ارتش صدام خبرهاي خوبي درباره دستاوردهاي جديد موشكي ايران منتشر مي شود اين دستاوردها ايجاد قوي ترين قدرت موشكي منطقه را نويد مي دهد.
رفيق دوست وزير سپاه: پيرو خبر بسيار خوشحال كننده پيروزي هاي غرور آفرين و سرنوشت ساز لشكريان اسلام در جبهه هاي جنوب و غرب و مخصوصا پيروزي بزرگ و شگفت انگيز عمليات مرصاد برعليه مزدوران صدام و بدبختيهاي خود فروخته منافق، موشك بسيار موثر 160 كيلومتري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دو سه روز گذشته با موفقيت آزمايش شد و انشاالله اين موشك در خط توليد انبوه قرار مي گيرد.
سرانجام با شكست خفت بار صدام و عقب رانده شدن متجاوزان عراقي در 29 مرداد 67 آتش بس در مرزهاي دو كشور برقرار مي شود و واحدهاي سازمان ملل موسوم به يونيماگ در مناطق مرزي دو كشور مستقر مي شوند. روزهاي پاياني مرداد 67 است و پس از 8 سال جنگ غرش توپ ها پايان يافته و آرامش بر مرز ايران و عراق حاكم شده است صدام و ارتش مجهزش اكنون در عمق خاك عراق در حسرت اهداف ناكام خود افسرده و زخم خورده هستند. اگر چه صدام در اشغال و تجزيه ايران ناكام مانده اما همچنان بر بي اعتباري قرارداد 1975 پافشاري مي كند ظاهرا همسايه جنايتكار به هيچ وجه حاضر نيست از اين هدف دست بردارد.
مذاكرات پيچيده ايران و عراق با حضور دبير كل سازمان ملل و يا نمايندگانش حدود 2 سال طول مي كشد اما به نتيجه مشخصي درباره قرارداد 1975 منجر نمي شود.
5 ارديبهشت 69 نامه پلمب شده ايي از سوي صدام و عرفات براي آيت الله خامنه اي كه بعد از عروج امام به عنوان خلف صالح ايشان رهبري انقلاب را در دست گرفته اند و هاشمي رفسنجاني رييس جمهور ارسال مي شود . مقامات كشور در جلسه ايي محرمانه به بررسي اين نامه مي پردازند. صدام در اين نامه پيشنهاد ملاقات با رهبري ايران را داده است برخي كلمات و تعابير نامه مبهم و گاه نگران كننده است. قرار مي شود رييس جمهور پاسخ نامه را بدهد.
هاشمي رفسنجاني در پاسخ مي نويسد: اگر 8 سال پيش به جاي اعزام نيروهاي نظامي نامه فرستاده بودي جنگ آغاز نمي شد. 29 ارديبهشت نامه دوم صدام مبني بر تكرار پيشنهاد ملاقات با رهبر انقلاب دريافت مي شود پاسخ ايران قاطعانه است، بياييد وقت را با مبادله نامه ها تلف نكنيم و به مسايل اساسي بپردازيم. نامه هاي سوم و چهارم صدام بي پاسخ مي ماند اين نامه نگاري ها اگر چه به مذاكرات مستقيم نمايندگان دو كشور منتهي مي شود اما به حل اساسي مسايل موجود كمكي نمي كند.
صدام 11 مرداد 69 در حمله ايي 6 ساعته كويت را كاملا اشغال مي كند و پيش بيني 10 سال قبل امام درباره حمله بغداد به كويت به تحقق مي پيوندد. همه حاميان منطقه ايي و جهاني صدام از كمك هاي بي دريغ اما بي نتيجه خود به عراق در طول 8 سال جنگ با ايران سرافكنده و پشيمان اند.
صدام چند روز پس از اشغال كويت از موضع به ظاهر قدرت پنجمين نام را براي رييس جمهور ايران ارسال مي كند و ضمن اعلام آمادگي براي صلح به تهران هشدار مي دهد از موقعيت پيش آمده استفاده نكند.
در پاسخ ايران به پنجمين نامه صدام، ضمن انتقاد شديد از لحن نامه، پيشنهاد زيركانه و هوشيارانه ايي مطرح شده است.
مبنا قرار گرفتن قرارداد 1975 در مذاكرات
صدام سرانجام حدود 10 سال پس از پاره كردن و بي اعتبار اعلام كردن قرارداد 1975 الجزاير در مجلس عراق، 23 مرداد 69 در نامه ششم خود به ناچار معتبر بودن اين قرارداد را مي پذيرد و در پايان اين نامه خطاب به مسوولان ايراني به صراحت اعلام مي كند:
به اين ترتيب همه آنچه كه مي خواستيد و بر آن تكيه مي كرديد تحقق مي يابد. اقدام صدام در پذيرش ناكامي در تحقق آخرين و كمترين هدف خود از حمله به ايران يعني لغو قرارداد 1975 موجي از خشم در ميان حاميان سابق و حاضر اين رژيم برپا مي كند. امريكا، شوروي، اروپا و كشورهاي عرب منطقه و ديگر حاميان صدام كه آخرين برگ از كتاب شكست كامل حاكم بغداد در مقابل ملت ايران و جمهوري اسلامي را شاهد هستند همچون مال باختگان به تقصير، بسيارعصباني و زخم خورده به نظر مي رسند بخشي از اين خشم و نااميدي در تبليغات حاميان صدام درباره شكست عراق در حمله به ايران آشكار مي شود.
راديو امريكا 26/5/69: اين براي صدام حسين شكستي بزرگ محسوب خواهد شد چرا كه نهايتا اختلاف صدام حسين در رابطه با قرارداد 1975 با ايران بود كه ريشه جنگ شد و اگر بعد از 8 سال جنگ و خونريزي صدام حسين موضع ايران را قبول مي كند مثل اين است كه در واقع هيچ بردي نداشته است.
راديو اسراييل 1/6/69: صدام حسين در روابطش با ايران عملا به حراج آخر فصل دست زده است و اكثر خواسته هاي ايران مورد قبول قرار مي گيرد و بزرگترين دشمن آن كشور نرمش نشان مي دهد.
راديو امريكا 26/5/69: بعد از 8 سال جنگ كه به قيمت از دست رفتن صدها هزار نفر و نابودي اقتصاد عراق تمام شد و دو سال آتش بس كه بغداد حاضربه قبول شرايط تهران نبود اكنون پرزيدنت صدام حسين آماده است همه خواسته ها ايران را بدون كم و كاست بپذيرد.
راديو اسراييل 8/6/69: صدام همه آنچه را كه پيروزي خود مي دانست از دست مي دهد و قرارداد سال 1975 را نيز دوباره به رسميت مي شناسد پس هشت سال جنگ و قرباني كردن يك ميليون انسان و وارد آوردن ميلياردها دلار خسارت براي عرب چه سودي داشته است.
راديو امريكا 8/6/69: مدير كل وزارت امور خارجه آمريكا مي گويد: صدام حسين يك جنگ مصيبت بار را با ايران به راه انداخت و 500 هزار عراقي را به خاك و خون كشيد ولي اينك هر آنچه كه علل شروع جنگ با ايران معرفي كرده بود و آنچه را كه ايراني ها مي خواستند به آنها واگذار شده است.
راديو بي بي سي 8/1/70: صدام حسين يكي از كشورهاي همسايه اش را اشغال كرد دست به جنگي مخرب زد كه هشت سال به طول انجاميد و به زحمت توانست حكومت خود را حفظ
كند.
دبير كل سازمان ملل نيز پس از تحقيقي سه ساله 18 آذر ماه 1370 رسما به شوراي امنيت اعلام مي كند عراق در جنگ ايران و عراق آغاز كننده جنگ است و براساس قوانين بين المللي متجاوزاست. دكواييا اين گزارش را براساس وظيفه ايي كه بند 6 قطعنامه 598 براي تعيين متجاوز برعهده او گذاشته است اعلام مي كند. به اين ترتيب خواست ايران مبني بر تعين و اعلام متجاوز نيز اگر چه دير هنگام اما سرانجام محقق مي شود.
خداوندا پروردگارمهربان تو را شكر گذاريم كه به ما توفيق دادي در پرتو ايمان و تدبير و ايثارشهيدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان سرافراز ملت متجاوزان صدامي را ناكام و درمانده از اين خاك عزيز بيرون كنيم.
پروردگارا خداي قادر و متعادل تو را سپاس مي گوييم كه به ما عنايت فرمودي تا در پرتو رهبري پر صلابت خميني و پايداري و استقامت ملت همه اهداف صدام و جبهه مستبدان و مستكبران جهان را براي تجزيه خوزستان، شكست انقلاب اسلامي، نابودي جمهوري اسلامي و حتي بي اعتبار كردن قرار داد مرزي دو كشور ناكام بگذاري.
خداوندا اي پروردگار قاهر و اي درهم كوبنده ستمگران ترا شكر مي گوييم كه به بركت حماسه آفريني، خلاقيت و تدبير رزمندگان و فرماندهان ارتشي، سپاهي و بسيجي سربلندي اين كشور را در 8 سال دفاع مقدس رقم زدي و اين ملت صبور و مظلوم را در دنيا وآخرت عزيز و مقتدر و سرافراز نمودي.
ملت، مديون ايثار شهدا و صبر و استقامت خانواده شهدا
پروردگارا تو را شكر گذاريم كه با لطف و عنايت خود حماسه دفاع مقدس اين ملت سرافراز را به الگويي براي ملت هاي آزادي خواه و ظلم ستيز تبديل كردي.
خداوندا تجربيات 8 سال، دفاع مقدس و پيروز را چراغ راه استقامت و عادت هميشگي اين ملت قرار ده.
خداوندا ياد شهيدان و امام مهربان شهيدان را همواره در قلب هاي ما زنده نگه دار.
پايان پيام
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن