تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820122846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس شوراي شهر اهواز: شوراي شهر اهواز از انتخاب شمسايي پشيمان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس شوراي شهر اهواز: شوراي شهر اهواز از انتخاب شمسايي پشيمان نيست
خبرگزاري فارس: رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز گفت: اعضاي شوراي شهر اهواز از راي خود در انتخاب شمسايي به عنوان شهردار پشيمان نيستند و با گذشت بيش از 2 ماه از معرفي وي به وزارت كشور و عدم تنفيذ حكم وي، همچنان بر انتخاب خود اصرار مي‌ورزند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، سيدحميد حسن‌زاده دوشنبه شب در هفتاد و هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اهواز اظهار داشت: 67 روز از معرفي گزينه منتخب شورا به وزارت كشور براي تصدي مديريت شهرداري اهواز مي‌گذرد و گمان مي‌كرديم طبق پيش‌بيني‌هاي مسئولان در وزارت كشور، سرانجام امروز حكم شمسايي شهردار اهواز امضا و تنفيذ شود، اما همچنان محقق نشده است.
وي در مورد تعلل وزارت كشور در تاييد حكم شهردار اهواز گفت: بخشي از اين تعلل، ناشي از مخالفت‌هايي با شمسايي در استان و از سوي برخي اعضاي شوراست، با اين وجود شوراي شهر بر گزينه انتخابي خود اصرار مي‌ورزد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر اهواز علت مخالفت برخي افراد با تصميمات شورا را عدم تامين منافع اين افراد دانست و افزود: متاسفانه برخي به خود اجازه داده‌اند تا در كار شورا دخالت كنند كه شورا بايد با آن‌ها برخورد جدي كند و اينگونه افراد را سرجاي خود بنشاند.
حسن‌زاده از ارائه گزارشي به تهران توسط حيدر نجفي شهردار معزول اهواز درباره 7نفر از اعضاي شوراي شهر اهواز خبر داد و گفت: اين گزارش كاملاً كذب سبب ايجاد ذهنيت بسيار بدي شده و شوراي شهر از طريق قانوني و قضايي پيگير موضوع است.
وي از برخي موارد تخلف و سوء استفاده شهردار سابق در مدت 7 ماه فعاليت وي پرده برداشت و افزود: اسناد و مدارك سوء استفاده وي موجود است كه از جمله آنها، واگذاري بيلبوردهاي تبليغاتي و واگذاري كار به برخي افراد بدون استعلام و طي مراحل قانوني است.
همچنين عضو شوراي اسلامي شهر اهواز با انتقاد از شورا به دليل تعلل در معارفه شمسايي به عنوان شهردار گفت: شورا همچنان به اشتباه خود ادامه مي‌دهد و اين خسران بزرگي براي شوراست.
داريوش ممبيني ادامه‌داد: وزارت كشور بايد طبق قانون در مدت 10 روز پس از معرفي شهردار در صورت مخالف بودن، نظر خود را اعلام مي‌كرد و عدم اعلام از سوي وزارت كشور به منزله موافقت تلقي شده و جايز نيست كه شوراي شهر بيش از اين در معارفه شهردار تعلل كند.
وي خواستار تعيين ضرب‌الاجل براي وزارت كشور شد و گفت: شوراي شهر اهواز ضرب‌الاجلي 24، 48 يا حداكثر 72 ساعته براي وزارت كشور تعيين كند و درصورتي كه اين وزارتخانه نسبت به امضا و تنفيذ حكم شمسايي به عنوان شهردار، اقدام نكند، شوراي شهر رأسا شهردار را معارفه كند.
ممبيني تصريح‌كرد: هيچكس نمي‌تواند مانع شورا در معرفي شهردار شود و قانون در اين زمينه با صراحت همه مسائل را روشن كرده است.
همچنين عضو ديگر شوراي اسلامي شهر اهواز در اين جلسه گفت: از شخص استاندار به عنوان نماينده عالي دولت در استان انتظار مي‌رود تلاش بيشتري كنند تا وزير كشور، حكم شمسايي شهردار اهواز را سريعتر امضا كند.
سيد رضا فلاحي‌مقدم برخي اظهارنظرها درباره روال استيضاح شهردار قبلي و انتخاب گزينه فعلي را از سوي عده‌اي، غيرمسئولانه و غيرمنطقي دانست و افزود: اگر خللي در كار شورا در اين زمينه وجودداشت، وزارت كشور و نهادهاي نظارتي در استان و شهرستان با دقتي كه دارند، مانع استيضاح مي‌شدند.
عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهراهواز تصريح كرد: در شرايطي كه در آستانه تنفيذ حكم شهردار اهواز هستيم، اين موضع‌گيري‌ها و اظهارنظرها جز تضعيف نهاد شورا، نتيجه‌اي در برندارد.
انتهاي پيام/ب
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن