تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805567984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد: چرا ما مثل هاليوود نيستيم


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: احمدي‌نژاد: چرا ما مثل هاليوود نيستيم
چرا ما نمي توانيم مانند سينماي هاليوود كه مي توانند مفهوم مورد نظر خود را در يك قالب تأثيرگذار جاي دهند و عرضه كنند، عمل كنيم؟ سينما ظرفيت بسيار بسيار بالايي دارد و هنوز ناشناخته است. آمريكا دنياي آرماني خود را ترسيم كرد و بر اساس آن هدف، جهت كارهاي خود را شكل داد و به موفقيت هاي مورد نظر خود دست يافت.
فارس- احمدي نژاد گفت: چرا ما نمي‌توانيم مانند سينماي هاليوود كه مي توانند مفهوم مورد نظر خود را در يك قالب تأثيرگذار جاي دهند و عرضه كنند، عمل كنيم؟ سينما ظرفيت بسيار بسيار بالايي دارد و هنوز ناشناخته است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني هيأت اسلامي هنرمندان، دكتر احمدي‌نژاد در تأييد نقطه نظرات و ديدگاه هاي كارگردانان گفت: همه اينها كه گفتيد درست است، اما بايد پرسيد چرا اين كاستي ها وجود دارد. وي سخنانش را با مقايسه سينماي ايران و هاليوود آغاز كرد و گفت: چرا ما نمي توانيم مانند سينماي هاليوود كه مي توانند مفهوم مورد نظر خود را در يك قالب تأثيرگذار جاي دهند و عرضه كنند، عمل كنيم؟ سينما ظرفيت بسيار بسيار بالايي دارد و هنوز ناشناخته است.

دكتر احمدي نژاد در توضيح علت اصلي اين ناتواني در رسيدن به فيلم هاي تأثيرگذار و فراگير گفت: آن چه كه به انديشه انسان جهت مي دهد و آن را پربار و پرتوان مي سازد، تعيين يك هدف روشن و مشخص است و اگر در ارزيابي ها اختلاف نظر وجود دارد به خاطر آن است كه شاخص ها متفاوت است، با ترسيم و توافق بر يك هدف واحد و روشن به شاخص واحد مي رسيم.

رئيس جمهور با اشاره به هماهنگي سينماي هاليوود با اهداف نظام آمريكايي، گفت: آمريكا دنياي آرماني خود را ترسيم كرد و بر اساس آن هدف، جهت كارهاي خود را شكل داد و به موفقيت هاي مورد نظر خود دست يافت.

رئيس جمهور افزود: ما نيروي انساني و ذخاير ارزشمندي در سينما داريم. من بخشي از اين انتقادات را ناشي از اين مي دانم كه ما نبايد از وضع موجود راضي باشيم و اين نشانه كمال جويي است، اما ما هنوز تصوير آرماني و جامعه آرماني خود را ترسيم نكرده ايم. جامعه ليبرال دموكراسي غرب، نگاه و جامعه آرماني خود را ترسيم كرده و مشخصات آن را به هنرمندان ارائه داده است، دكتر احمدي نژاد در ادامه افزود: امروز اگر جامعه آرماني ما ترسيم شود، كافي است هنرمند و فيلمساز خط ارتباط خود را در راه نيل به آن هدف متعالي ترسيم كند، آن وقت اثرش (در آن جامعه) معنا مي يابد.

همچنين آقاي دكتر احمدي نژاد گفت: كار هنرمند فقط انتقاد نيست، بلكه بايد مسير جلو رفتن و پيشرفت و تعالي را نشان دهد. بدون وجود جامعه آرماني و نگاه به آن، هنر معنا ندارد و اصلاح بدون توجه به هدف متعالي و نقطه كمال، امكان ندارد. هنرمند بايد يك مصلح باشد و اين اقتضاء كار اوست. كار هنرمند آن است كه بهتر زيستن و متعالي زيستن را نشان دهد.

احمدي نژاد با توجه به شرايط امروز ايران و جهان تأكيد كرد: گل كار هنرمندان ما تازه الان شروع شده، من به عنوان يك ديده بان امين به شما مي گويم تنها انديشه اي كه مي تواند همه وجود بشر را پر كند و نيازهاي او را پاسخ دهد، اسلام است. الان دنيا اين ها را از ما مطالبه مي كند و كدام بيان تأثيرگذارتر از هنر و كدام زبان برنده تر از سينماست؟!

دكتر احمدي نژاد با توجه به كار هنرمند كه با موضوع انسان سر و كار دارد، افزود: كار شما چون موضوعش انسان است، سخت و پيچيده است و همه كساني كه در حوزه انسان و براي انسانيت كار فاخر انجام داده اند از درياي مشكلات عبور كرده اند. جنس اين كار با سختي همراه است چون مي خواهيد با لجن ها و ناپاكي ها و خودخواهي ها و رذايل مبارزه كنيد. هر هنرمندي كه انگيزه اصلاحي دارد بايد نگاه آرماني او به مانند يك مصلح باشد هم چون انبياء و همه صلحا.

رئيس جمهور در پايان با توجه به مأموريت دولت افزود: من از شما دو مطالبه دارم و مي خواهم بنشينيد و پاسخ اين را در يك بسته به من ارائه دهيد و بر اساس اين كه چه بايد بشود؟ به كجا بايد برويم؟ من از شما هنرمندان مي خواهم بنشينيد و جامعه آرماني ما را تعريف كنيد و مختصات آن را استخراج كنيد و عرضه كنيد. اين يك كار هنرمندانه است.

دوم آن كه راه حلي ارائه دهيد كه تمام ظرفيت سينمايي ما را بالفعل كند. رئيس جمهور مي خواهد يك اقدام مؤثر براي سينما انجام دهد. چه كاري بكند تا سينما استحكام بيابد و فضا براي حركت رو به جلو باز شود و سينما قوام بيابد؟

دكتر احمدي نژاد با اشاره به گلايه بعضي از كارگردانان به نوع مميزي ها و نظارت هاي نابجا گفت: هنر پيشتاز را هيچ دستي نمي تواند سانسور كند. سينماگران ما جزو متن مردم هستند. انديشه صالح مي تواند بر همه انديشه هاي ديگر غلبه كند.

احمدي نژاد با اشاره به تجربيات خود در ديدار با نخبگان و برجستگان دنيا گفت: جلسه اي داشتيم كه بودايي هاي 90 ساله گريه مي كردند. من فقط حرف هاي ساده و عادي مي زدم، اما آنها منقلب شده بودند. وي با توجه به اين كه هنرمند نبايد نيتي به جز خدا داشته باشد، افزود: موقعي كه به آقاي بوش نامه نوشتم، واقعاً هدف من هدايت او بود. نمي خواستم او را تخريب كنم و يا نكته اي براي ضربه زدن به او به كار ببرم. اعتقادات ما اجازه اين كار را نمي دهد.

انبياء هم در مقابل حاكمان و پادشاهان مي گفتند آمده ايم تا شما را انذار دهيم و هدايت كنيم.
البته اگر كسي بخواهد در مقابل استقلال و عزت ما بايستد، ما بي ترديد و بدون هيچ ملاحظه اي جلويش مي ايستيم و مقابله مي‌كنيم.

وي افزود: من خيلي لذت مي برم وقتي كه راجع به ايران كار شود و ايران عزيز ما را سربلند مي كند.

رئيس جمهور با اشاره به تعبيرهاي مختلف از سينماي ديني گفت: آيا اين سينما مختص امور مذهبي و مثلاً نشان دادن فقط محيط‌هاي مذهبي است؟

وي افزود: بيان خوبي‌ها و بدي‌ها مي‌شود سينماي ديني. دين يعني همه استعدادهاي الهي انسان، انساني كه واجد اسماء الهي است و بالاترين مفاهيم، كرامت شخص انسان است كه بالاترين ارزش هاست. هيچ چيز به اندازه تخريب يك انسان بد نيست و در سينماي ديني، انسان و وجود او كرامت و ارزش دارد.

وي افزود: جامعه هنري بايد بتواند تئوري هاي خود را از ذخاير ارزشمند ما براي سينمايي كه مي‌خواهد بر اساس نگاه آرماني، راه روشن رسيدن به آن را ترسيم كند، استخراج كند. من به دنبال آن هستم تا از انديشه‌هاي شما به راه حل‌هاي مطلوب دست يابم.

دكتر احمدي نژاد در توضيح به اظهاراتي كه گفته شد دوره شما ممكن است كوتاه باشد و نتوانيد كاري بكنيد، تأكيد كرد: من به دنبال آن هستم براي سينما كار ويژه اي انجام دهم. امروز اگر به يك تصميم خوب برسم همين امروز آن را عملياتي و اجرايي مي كنم، حتي اگر فردا ديگر من نباشم.

اين جلسه پس از چهار ساعت و نيم در ساعت يك نيمه شب به پايان رسيد.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن