تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820626301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گسترش صنعت توليد و پرورش ماهيان زينتي در گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گسترش صنعت توليد و پرورش ماهيان زينتي در گلستان
گرگان - خبرگزاري ايسكانيوز : صنعت توليد و پرورش ماهيان زينتي دراستان گلستان با دارا بودن 2 مركز بزرگ پرورش ماهيان زينتي و با توليد 2 ميليون قطعه از اين نوع ماهيان و با توجه به حمايت هاي صورت گرفته از پرورش دهندگان و توليدكنندگان اين ماهيان رو به گسترش و پيشرفت چشمگيري است.
به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز " دكتر حسين رستمي مدير كل شيلات گلستان گفت : اميدواريم با تلاش توليد كنندگان و حمايت هاي مالي و علمي مجموعه شيلات گلستان شاهد تبديل شدن استان گلستان به بزرگ ترين مركز توليد ماهيان زينتي در شمال كشور باشيم.
وي افزود:يكي از مهمترين سياست ها و اهدافي كه ما در شيلات گلستان به دنبال آن هستيم استفاده از تمامي ظرفيت هاي بالقوه اي است كه در اين استان به وفور يافت مي شود و حمايت از صنعت پرورش ماهيان زينتي با توجه به گستردگي استقبال از آن و شرايط آب وهوايي منطقه يكي از اهدافي است كه ما براي رسيدن به آن تلاش مي كنيم و در اين مسير از دانش به روز متخصصين و فارغ التحصيلان مرتبط با اين امر استفاده بهينه كرده ايم تا به اين درجه رسيده ايم كه مي توانيم بر اساس ميزان امار وعملكرد اعلام كنيم رتبه اول در توليد و پرورش ماهيان زينتي در كشور را به دست آورده ايم .
رستمي افزود : توليد و پرورش ماهيان زينتي در گلستان زمينه جديدي را براي اشتغال فارغ التحصيلان رشته هاي شيلاتي وعلاقه مندان به اين صنعت را فراهم آورده است .
وي با اشاره به افزايش اقبال مردم به داشتن آكواريوم وماهي زينتي افزود: پرورش ماهي زينتي درشهرها احتياج به سرمايه و زمين اندك دارد. رستمي اشاره كرد صنعت پرورش ماهي زينتي از سال 1346 در ايران شروع شده و پس از يك دوره فترت كوتاه از سال 1360 تا 1370 ،رشد اين صنعت دوباره شروع شد و اكنون مورد استقبال عموم جامعه قرار گرفته است.
وي با اشاره به هزينه پايين احداث يك سايت پرورش ماهيان زينتي گفت : براي احداث وراه اندازي يك سايت پرورش ماهيان زينتي با مساحت200 تا 300 مترمربع زمين نيازبه حدود 4 تا 5 ميليون تومان سرمايه است وبه راحتي توسط فارغ التحصيلان رشته هاي شيلات وافراد علاقه مند به اين رشته قابل راه‌اندازي است.
رستمي با اشاره به استقبال فارغ التحصيلان رشته هاي شيلات نسبت به اين حرفه گفت: طي دو سال اخير بسياري از فارغ التحصيلان علاقه مند در رشته هاي شيلات به عرصه تكثير و پرورش آبزيان و ماهيان زينتي وارد شدند و اگر كمك هاي مالي بانك ها و موسسات دولتي تسهيل و شاغلان اين حرفه از نظر مالي تامين شوند اشتغال زايي گسترده اي را در سطح كشور به دنبال دارد به طوري كه درهركارگاه كوچك پرورش ماهي زينتي حداقل 2 نفر به صورت مستقيم وتا15 نفربه صورت غيرمستقيم دربخش هايي همچون حمل و نقل ، تامين غذاي ماهي ، ساخت لوازم و فروش آكواريوم مشغول به كار خواهند شد .
رستمي ادامه داد: ضرورت وجود آكواريوم در خانواده ها به لحاظ تاثيرگذاري در محيط زيست و شاداب سازي خانواده ها احساس مي شود ولي متاسفانه بخش آكواريوم درخانه ها و محيط هاي اداري كشورمان مهجور مانده است.
اين مقام مسئول در شيلات گلستان گفت : امروزه ماهيان زينتي به دليل زيبايي و تنوع بسياري كه دارند در اغلب كشورهاي جهان مورد استقبال قرار گرفته اند و محيط زنده و زيبا و پر تحرك آكواريوم ها سبب گرديده كه انسان ها به داشتن يك آكواريوم هر چند كوچك در خانه و يا محل كار خود علاقه نشان دهند.
رستمي با اشاره به رشد وپيشرفت اين صنعت در دنيا گفت : براساس آمار FAO در حدود 150 كشور در جهان به پرورش ماهيان زينتي مشغول هستند و رقم زيادي را در تجارت جهاني در زمينه صادرات و واردات ماهيان زينتي و صنايع جانبي آن به خود اختصاص داده اند، كه سرآمد اين كشورهاي توليد و صادركننده، كشورهاي نظير سنگاپور، مالزي، تايلند مي باشند، كه در اين ميان كشور سنگاپور با داشتن آب و هوا و شرايط اقليمي مساعد مركزجهاني تجارت و تكثير و پرورش آبزيان زينتي شده است و روزانه ميليون ها گونه آبزيان زينتي به اقصي نقاط دنيا صادر مي كند.
مدير كل شيلات گلستان در پايان يادآورشد : شيلات گلستان آمادگي خود را در خصوص ارائه تسهيلات به دارندگان پروانه فعاليت پرورش ماهيان زينتي از محل تسهيلات بنگاه هاي زودبازده اقتصادي اعلام مي دارد و متقاضيان مي توانند براي استفاده از اين تسهيلات به اداره كل شيلات استان گلستان مراجعه نمايند
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 552]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن