تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر حزب مخالف دولت زيمبابوه در مذاكرات سوايزلند شركت نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رهبر حزب مخالف دولت زيمبابوه در مذاكرات سوايزلند شركت نمي‌كند
سياسي. خارجي. زيمبابوه. مذاكرات تقسيم قدرت
تهران_ مورگان چانگيراي رهبر حزب مخالف و نخست وزير كنوني زيمبابوه در مذاكرات تقسيم قدرت زيمبابوه كه در سوايزلند برگزار مي‌شود، شركت نمي‌كند به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اطلاع رساني فرانسوي زبان روماندي روز دوشنبه نوشت: چانگيراي به دليل در اختيار نداشتن مدارك لازم براي سفر به سوايزلند، نمي‌تواند در مذاكرات منطقه‌اي كه با محور حل بحران سياسي زيمبابوه صورت مي‌گيرد، شركت كند.

يكي از اعضاي حزب مخالف دولت موسوم به جنبش تغيير دمكراتيك كه نخواست نامش فاش شود با اشاره به صدور مدارك لازم براي سفر اضطراري چانگيراي، اعلام كرد كه وي به دليل نداشتن رواديد معتبر آفريقاي جنوبي به عنوان مسير عزيمت به سوايزلند، قادر به شركت در مذاكرات اين كشور نيست.

اين منبع همچنين اعلام كرد: هم اكنون چانگيراي در زيمبابوه به سر مي‌برد.

در پي ناكامي مذاكرات تقسيم قدرت در هراره، قرار بود رابرت موگابه رييس جمهوري زيمبابوه و مورگان چانگيراي، مذاكرات تقسيم قدرت را امروز (دوشنبه ) در سوايزلند و اين بار به همراه گروه ميانجي بخش سياسي، دفاعي و امنيتي جامعه توسعه كشورهاي جنوب قاره آفريقا (سادك)، از سر گيرند.

اين گزارش حاكي است: هم اكنون سوايزلند، آنگولا و موزامبيك در اين بخش از سادك موسوم به تروييكا، عضويت دارند و رياست آن برعهده پادشاه سوايزلند است.

برپايه اين گزارش، پس از آنكه رييس جمهوري زيمبابوه پست‌هاي كليدي را به حزب خود اختصاص داد، چانگيراي كه از سوي جنبش تغيير دمكراتيك در دور نخست انتخابات رياست جمهوري در ‪ ۲۹‬مارس (‪ ۱۰‬فروردين ماه)، شركت كرده بود، تهديد به خروج از تركيب دولت وحدت ملي كرد.

تنش در مذاكرات تقسيم قدرت در زيمبابوه يك ماه پس از امضاي توافقنامه تقسيم قدرت در زيمبابوه و ايجاد دولت وحدت ملي در ‪ ۱۵‬سپتامبر (‪ ۲۵‬شهريور ماه) و در پي بروز اختلاف بر سر انتخاب وزراي وزارتخانه‌هاي مهمي همچون كشور، دفاع و امور خارجه، رخ داده است.

انتخاب مجدد موگابه به عنوان رييس جمهوري زيمبابوه در دور دوم انتخابات رياست جمهوري كه در ‪ ۲۷‬ژوئن ( ‪ ۷‬تيرماه) و با حضور تنها يك نامزد برگزار شد، بحران سياسي - انتخاباتي را در اين كشور كه از مشكلات اقتصادي رنج مي برد، شدت بخشيد.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن