تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819676175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يارانه مطبوعات تغيير نميكند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: معاون مطبوعاتي وزير ارشاد:
يارانه مطبوعات تغيير نميكند
جام جم آنلاين: عليرضا ملکيان با اعلام اينکه «يارانه مطبوعات در لايحه هدفمند کردن يارانهها مورد بحث نيست و قراري بر تغيير اين يارانهها نيست» از استقبال سرد روابط عمومي دستگاههاي دولتي از نمايشگاه مطبوعات انتقاد کرد.



معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در بازديد از خبرگزاري مهر با اشاره به ويژگي هاي نمايشگاه امسال گفت: در خصوص مشارکت سايتها و نشريات و خبرگزاريها تفاوتهايي با سال گذشته مشاهده ميشود از جمله اينکه امسال براي نخستين بار نشريات دانشجويي را مشارکت دادهايم. 1800 نشريه دانشجويي از 21 دانشگاه کشور در نمايشگاه امسال حضور دارند. همچنين امسال پايگاههاي اطلاع رساني اينترنتي بيشتري به نمايشگاه آمدهاند.
وي با اشاره به فعاليت بخشهايي جنبي در نمايشگاه امسال افزود: با توجه به اينکه امسال هفتمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا (ع) با نمايشگاه مطبوعات مقارن شده است بخشي از جشنواره و نمايشگاه مطبوعات امسال را به اين موضوع اختصاص دادهايم و در اين بخش آثاري که مربوط به فرهنگ رضوي است مورد داوري قرار خواهد گرفت.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد همچنين با اشاره به عدم استقبال روابط عموميها از جشنواره و نمايشگاه امسال گفت: متاسفانه روابط عمومي دستگاههاي دولتي و اجرايي استقبال خوبي از نمايشگاه امسال نکردند و ما اين گِله را از آنها داريم. در حالي که هدف ما از حضور روابط عموميها اين بود که علاوه بر اينکه نشريات داخلي آن دستگاهها به نمايش گذاشته ميشود ارتباط تنگاتنگي ميان مسئولان روابط عمومي با نشريات و خبرگزاريها ايجاد شود.
وي هدف از برگزاري نمايشگاه مطبوعات را «معرفي جايگاه واقعي رسانهها» برشمرد و گفت: قصد ما اين است که مردم از نزديک با نشريات آشنا شوند و از همين رهگذر چه بسا نشريات جديدي را انتخاب کنند و خوانندگان جديد آن نشريه بشوند چون به هر حال امکان اجتماع همه نشريات در يک دکه مطبوعاتي وجود ندارد و مردم مطلع نيستند که چه تعداد نشريه در کشور منتشر ميشود.
ملکيان اضافه کرد: نمايشگاه اين امکان را به مردم ميدهد که مردم نشريه مورد نظرشان را انتخاب کنند يا اگر نشريهاي را که احياناً در حال حاضر مشترک آن هستند و يا به صورت ثابت خريداري ميکنند با دست اندر کاران آن از نزديک آشنا شوند.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر در خصوص وعده پيشنهاد وزير ارشاد براي رتبهبندي خبرگزاريها و مطبوعات اضافه کرد: احتمال ميدهم بخشي از دغدغهاي که مد نظر ايشان است در حال حاضر دارد اِعمال ميشود. در مورد بحث يارانه مطبوعات که از سوي مجلس مصوب ميشود، هر سال مبالغي به خبرگزاريها و مطبوعات اختصاص مييابد که اين يارانهها بر اساس شاخصهايي توزيع ميشود.
وي ادامه داد: بخشي از اين شاخصها کمي و بخشي ديگر کيفي و محتوايي است و بر اساس اين شاخصها يارانهها توزيع ميشود و ميتوان گفت به نوعي رتبهبندي در زمينه يارانهها صورت گرفته است. تا جايي هم که من اطلاع دارم، در حوزه مطبوعات و فرهنگ قرار نيست يارانهها دستخوش تغيير بشود و فکر نميکنم که دولت هم به دنبال چنين چيزي باشد.
نظر رئيس نمايشگاه مطبوعات درباره حضور کروبي رئيس نمايشگاه مطبوعات همچنين درباره مسائل به وجود آمده در بازديد مهدي کروبي از اين نمايشگاه با اشاره به شرايط فعلي کشور گفت: ما پيش بينيهايي کرده بوديم و تمهيداتي را هم انديشيده بوديم که فضاي نمايشگاه به فضايي که در زمان انتخابات داشتيم مرتبط نشود و رسانهها بتوانند وظيفهاي را که بر عهدهشان هست انجام بدهند.
وي افزود: ما دو روز پيش به صورت ناگهاني مطلع شديم که جناب آقاي کروبي قصد دارد از نمايشگاه مطبوعات بازديد کند و با توجه به اينکه خودِ ما به ايشان دسترسي نداشتيم بلافاصله به مسئول حراست نمايشگاه اطلاع داديم که با محافظان آقاي کروبي تماس بگيرند و به ايشان بگويند که با توجه به فضاي فعلي کشور حضور ايشان در نمايشگاه مطبوعات به مصلحت نيست و بهتر است که ايشان در نمايشگاه شرکت نکند ولي متاسفانه از آن طرف (مسئول تيم حفاظت ايشان) پاسخ شنيديم که آقاي کروبي به اين کار مصمم است و الان در راه است و به زودي هم در مصلي شاهد حضور او خواهيد بود.
ملکيان گفت: در واقع ما مقابل يک کار انجام شده قرار گرفتيم. با اين حال به محض ورود ايشان به مسئولان حفاظت حاضر در نمايشگاه گفتيم که مراقبت کنند که اتفاقي رخ ندهد ولي متاسفانه با شعارهايي که له يا عليه ايشان داده شد فضاي نمايشگاه براي لحظاتي روال عادي خودش را از دست داد و ما هم بلافاصله به تيم حفاظتي گفتيم که به صلاح است هر چه سريعتر ايشان به بيرون نمايشگاه هدايت شوند و آن را ترک کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن