تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813216512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخشنده: با اكران تك‌سانس هم از فيلمسازي نااميد نمي‌شوم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: درخشنده: با اكران تك‌سانس هم از فيلمسازي نااميد نمي‌شوم خبرگزاري فارس: «پوران درخشنده» با بيان اين كه بحث من در اين فيلم عدالت اجتماعي است، گفت: با اكران محدود و تك‌سانس هيچ‌وقت از فيلمسازي و ساخت فيلم فرهنگي نااميد نمي‌شوم. به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، شامگاه يكشنبه 22 آذرماه نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «خواب‌هاي دنباله‌دار» با حضور «پوران درخشنده» (كارگردان)، «فرشته صدرعرفايي» (بازيگر)، «مسعود سلامي» (مدير فيلمبرداري)، «طهماسب صلح‌جو» (منتقد) و «رضا درستكار» (مجري و منتقد) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد. * سلامي: فيلمبرداري كار كودك خيلي سخت است به گزارش فارس، در ابتداي اين نشست «رضا درستكار» از «مسعود سلامي» در مورد فيلمبرداري اين كار سئوال كرد كه در بعضي مواقع راكورد صحنه و نور حفظ نشده است كه وي در پاسخ، اظهار داشت: جاي قدرداني دارد از اين كه شما تماشاگران با اشتياق از فيلم‌هاي فرهنگي حمايت مي‌كنيد و اميدوارم اين روند حمايت تماشاگران همچنان تداوم داشته باشد تا فتح‌بابي باشد تا كودكان هم بيايند و فيلم‌هاي كودك را تماشا كنند. سلامي تصريح كرد: فيلمبرداري كار كودك خيلي سخت است و سخت‌تر از آن اين است كه از خواب يك كودك فيلمبرداري كنيم، آن چيزي كه شما مي‌فرماييد درست است، در بعضي مواقع راكورد حفظ نشده اما اين كار تعمدي صورت گرفته چرا كه من از دو فيلتر مختلف در فيلم استفاده كردم، صحنه‌هاي رئال را با رنگ آبي و سكانس‌هاي خواب را سعي كردم از نورهاي گرم‌تر استفاده كنم تا فضاي فانتزي كار هم دربياييد. * صلح‌جو: «صدرعرفايي» و «سلامي» از نقاط قوت «خواب‌هاي دنباله‌دار» هستند به گزارش فارس، در ادامه اين نشست «رضا درستكار» از «طهماسب صلح‌جو» راجع به اين فيلم سئوال كرد كه وي در پاسخ، خاطرنشان كرد: خيلي خوشحالم كه در خدمت علاقه‌مندان جدي سينما هستم و اين گردهمايي را اتفاقي خوشايند مي‌دانم. صلح‌جو تصريح كرد: دو تا از نقاط قوت فيلم سينمايي «خواب‌هاي دنباله‌دار»، بازي شاخص «فرشته صدرعرفايي» و تصويربرداري «مسعود سلامي» است چرا كه هر دو اين چهره‌ها به هر حال شيوه و سبك و سياق خودشان را ارائه مي‌دهند و به اين سبك خود نيز پاي‌بند هستند. اين منتقد در ادامه افزود: «فرشته صدرعرفايي» از همان اولين كارهايش سبك و سياق خاص خود را داشت و از فيلم سينمايي «روزهاي انتظار»، بازيگري را به صورت واقع‌گرا ارائه مي‌داد و در اين فيلم نيز بازي واقع‌گرا مشخص‌تر و بارزتر است و حضور «مسعود سلامي» به عنوان مدير تصويربرداري هم فوق‌العاده است. فيلم سينمايي «خواب‌هاي دنباله‌دار» به لحاظ بصري فيلمي قابل تأمل است و اين بخش را مديون دوربين، نور و كار بي‌نظير «مسعود سلامي» است. * صدرعرفايي: سعي كردم بازي‌ام باورپذير باشد به گزارش فارس، در ادامه اين نشست «رضا درستكار» از «فرشته صدرعرفايي» در مورد نحوه بازي در اين فيلم سئوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: به هر حال تلاش كردم به فضاي فيلم و نقش خانم «همتي» نزديك شوم چرا كه قصه كار فانتزي بود و من معتقدم اين فضاي فانتزي را هم نيز بايد باور كرد و برايش استدلال و منطق آورد به همين دليل اين سبك از بازي را انتخاب كردم اما قصد دفاع از بازي‌ام را ندارم و مي‌دانم لحظاتي هم بازي‌ام غلو شده بود. عرفايي ادامه داد: به هر حال سعي كردم بازي‌ام باورپذير باشد البته شرايطي كه اين زن قرار مي‌گيرد، شرايط معمولي و عادي نيست و فضاي ترس، تنش و استرس موجود است كه به نوعي بازي اگزجره را طلب مي‌كند اما من به اين نتيجه رسيدم كه جنس بازي‌ام بايد رئال و واقعي باشد. * صلح‌جو: «خواب‌هاي دنباله‌دار» ما را به تعادل در سينما رهنمون مي‌سازد به گزارش فارس، در ادامه اين نشست «رضا درستكار» از «طهماسب صلح‌جو» راجع به كليت اين فيلم سئوال كرد كه وي در پاسخ، خاطرنشان كرد: فيلم از يك زندگي واقعي آغاز مي‌شود و در كنار آن ما وارد فضاي خواب يك دختر (ريحانه) مي‌شويم و آن چيزي كه گرم و گيرا است ذهنيت اين دختر است كه ما را با قصه همراه مي‌كند تا به فصل پاياني فيلم مي‌رسيم كه قرار است مرز بين خيال و واقعيت به هم جوش بخورد و به‌نوعي به يك پيوند نهايي دست يابد. صلح‌جو تصريح كرد: در اين جا بازي «فرشته صدرعرفايي» كمك مي‌كند تا ما در مرز ميان خيال و واقعيت قرار بگيريم و كار «مسعود سلامي» هم به بهبود اين روند كمك شاياني مي‌كند چرا كه با استفاده از دو لنز يك رنگ‌بندي رويايي مي‌بينيم و در بخش خواب كودك نيز، براي فيلمبرداري از دوربين روي دست استفاده شده و كار حالت گزارش‌گونه و مستند دارد و به نوعي ما شتابزدگي هم در دوربين را مشاهده مي‌كنيم. اين منتقد در ادامه افزود: اين فيلم نسبت به ساير فيلم‌هاي اكران فضاي تك بعدي ندارد و اين يعني سينما، سينمايي كه ما را به فكر و انديشه فرو مي‌برد اما در عين حال ميان شادي و كابوس در حركت است. اين فيلم ما را به سمت تعادل در سينما رهنمون مي‌سازد و نشان مي‌دهد كه يك حد تعادلي و منطقي هم در سينماي ايران موجود است. * درخشنده: به هيچ وجه قصد روياپردازي نداشتم به گزارش فارس، در ادامه اين نشست يكي از حضار از «پوران درخشنده» در مورد روياپردازي در اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: به هيچ وجه در اين فيلم قصد رويا پردازي نداشتم چرا كه رويا كودكان زيبا است اما چيزي كه اهميت دارد رويايي است كه به حقيقت تلخ مي‌رسد. درخشنده در ادامه تصريح كرد: دختري كه دوست دارد ارتقاء پيدا كند، درس بخواند، ديده شود و از دست معلم جايزه بگيرد، اما در جامعه ديده نمي‌شود. ما از طريق يك روياي فانتزي به فصل پاياني و زير زمين مي‌رسيم و نهايت آمال و آرزوهاي اين دختر را مي‌بينيم. كارگردان «بچه‌هاي ابدي» در ادامه خاطرنشان كرد: تمام حق‌ها از اين دختر گرفته شده و از او حمايت نمي‌شود و اين حقيقت تلخ جامعه است كه دوست داشتم از طريق معلم كه سمبل آگاهي است شرايط را براي اين دختر فراهم كنيم تا اوضاع بهبود پيدا كند. * درخشنده: هميشه دوست دارم در زمينه كودك فيلم بسازم به گزارش فارس، در ادامه اين نشست يكي از حضار از «پوران درخشنده» درمورد ايده اوليه و انتخاب «زيبا هاشمي» سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: هميشه دوست دارم در زمينه كودك فيلم بسازم. بنياد فارابي اعلام كرد كه در زمينه آثار كودك حمايت مي‌كند و من هم با اشتياق به سمت كار رفتم، طرح اوليه را گرفتم و بازنويسي صورت گرفت. من شخصيت معلم فيلم را دوست داشتم چرا كه او بود كه شرايط اين دختر را كشف كرد. كارگردان «شمعي در باد» در ادامه افزود: هميشه فاجعه از يك تاريكي اتفاق مي‌افتد اما پايان فيلم من شاد است، معلم ذره ذره او را كشف مي‌كند و در ميان آهن پاره‌ها به كلاس درس واقعي به دور از شعار مي‌رسيم كه مي‌توانيم به راحتي لمس‌اش كنيم و دوست داشتم از اين نوع دختران حمايت شود و بين كودكان تبعيض قائل نشويم و در نهايت به آگاهي و دانايي برسيم. * درخشنده: «زيبا هاشمي» در نقش‌هاي آينده نيز خواهد درخشيد درخشنده ادامه داد: اگر آگاهي باشد آسيب اجتماعي كمتر مي‌شود و انسان نجات پيدا مي‌كند. «زيبا هاشمي» نيز شاگرد كلاس خودم بود و احساس كردم استعداد خوبي است. او هم در فيلم فرصت كمي داشت اما فوق‌العاده بازي كرد و مطمئن هستم در نقش‌هاي آينده نيز خواهد درخشيد. * درخشنده: بحث من در اين فيلم عدالت اجتماعي است به گزارش فارس، در ادامه اين نشست يكي از حضار از «پوران درخشنده» در مورد ژانر فيلم و فضاي دوگانه كار سئوال كرد كه وي در پاسخ، خاطرنشان كرد: همچنان اصرار دارم كه فيلم در در ژانر كودك است ضمن اين كه بزرگسالاني نيز در فيلم حضور دارند اما خواب كودك ترسناك است، همان چيزي كه امروز در جامعه مي‌بينيم. كارگردان «رابطه» ادامه داد: «ريحانه» نيز مادر و پدر بالا سر خود ندارد و با دايي‌اش زندگي مي‌كند اما به اين شرايط رسيده كه گليمش را از آب بيرون بكشد. وي اظهار داشت: دو لحن بودن فيلم نيز تعمدي است چرا كه از يك خواب به واقعيت دختر ديگري مي‌رسيم كه درعين حال داراي يك وحدت هستند و حرف‌هاي‌شان و خواسته‌هاي‌شان بايد مطرح شود. درخشنده در ادامه افزود: بحث من در اين فيلم عدالت اجتماعي است و قرار است چه كسي از اين‌ها حمايت كند، فرصت بدهد تا مهارت‌هاي زندگي را پياده كنند. * صلح‌جو: معلولان آثار «درخشنده» در اجتماع به جايگاه ممتازي رسيدند به گزارش فارس، در ادامه اين نشست «طهماسب صلح‌جو»، اظهار داشت: اين فيلم در قياس با آثار قبلي «درخشنده» پايين‌تر است چرا كه در ساير آثار اين كارگردان شخصيت‌ها خود معلول بوده‌اند اما ميل به تولد داشتند و حس زنانه اين كارگردان نيز كمك كرد تا شخصيتي جديد خلق كند و امروزه معلول‌هاي آثار «پوران درخشنده» در زندگي واقعي خود تبديل به يك شخصيت بكر شده‌اند كه حالا وارد يك اجتماع جديدي مي‌شوند و به شكل هويتمند به زندگي خود ادامه مي‌دهند. آنها حالا ترقي كرده‌اند و به جايگاه ممتازي دست پيدا كرده‌اند. اين منتقد ادامه داد: فيلمنامه «خواب‌هاي دنباله‌دار» جاي كار بيشتري داشت اما زمان فيلم محدود بود. مي‌شد در اين فيلم به شخصيت‌ها معاصرتر نگاه كرد كه نمود بهتري هم داشته باشد. * درخشنده: هنوز دغدغه فيلم‌هاي فرهنگي دارم به گزارش فارس در پايان اين نشست «پوران درخشنده»، اظهار داشت: بيشتر هدفم اين بود كه از اين نوع دختران حمايت بيشتري شود تا آن‌ها فراموش نشوند. به من 6 سالن تك سانس داده‌اند كه در مجموع يك سينما مي‌شود اما هنوز دغدغه ساخت فيلم‌هاي فرهنگي دارم و با اكران محدود و تك‌سانس هيچ‌وقت از فيلمسازي نااميد نمي‌شوم چرا كه براي مردم فيلم مي‌سازم و با همين مردم زندگي مي‌كنم و دوست دارم در مورد آدم‌هاي فراموش شده و درباره يك انسان فيلم بسازم. اين مراسم رأس ساعت 22 با اهدا لوح تقدير به مدعوين به اتمام رسيد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن