تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819984372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امكان افزايش تلفات وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: 3هزار مفقودو 715كشته درزمينلرزه اندونزي
امكان افزايش تلفات وجود دارد
جام جم آنلاين: ستاد حوادث غيرمترقبه اندونزي اعلام كرد: بر اثر وقوع زمينلرزه 6/7 ريشتري روز چهارشنبه هفته گذشته در اين كشور، دست كم سه هزار نفر مفقود شدند.



به گزارش ايسنا، رييس ستاد حوادث غيرمترقبه اندونزي در مصاحبهاي خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از 715 نفر بر اثر وقوع زمينلرزهاي به قدرت 6/7 ريشتر در مقياس امواج دروني زمين كه روز چهارشنبه هفته گذشته اين كشور و جزاير اطراف آن را به شدت لرزاند، جان خود را از دست داده و بيش از سه هزار نفر نيز مفقود شدند.

تاكنون بيش از 40 ساعت از زمان وقوع اين زمين لرزه پر قدرت گذشته است و ماموران امداد و نجات با كنار زدن آوار و بيرون كشيدن اجساد موفق شدند، اين تعداد اجساد را از زير منازل و ساختمانها بيرون بكشند و احتمال دارد با پايان يافتن عمليات آواربرداري، تعداد كشته شدگان افزايش يابد.
بر اساس گزارش ستاد حوادث غيرمترقبه مركزي «اندونزي» تاكنون بيش از ده هزار و 400 نفر در هفت ناحيه زلزله زده بستري شدند و احتمال اين مساله وجود دارد كه تعداد تلفات در مناطق بحران به يكهزار و 100 نفر نيز برسد.
بر اساس تخمين سازمان ملل متحد، به دليل شدت زمين لرزه روز چهارشنبه هفته گذشته «اندونزي» اين كشور با بحران سوخت مواجه شده و به همين دليل بسياري از مناطق بدون برق و آب و مواد غذايي ماندند.
بر اساس گزارش ستاد بحران «اندونزي»، اين زمين لرزه كه در ساعت 17:16 به وقت محلي روي داد، باعث شد تا دهها دانشآموز نيز جان خود را از دست بدهند.
همچنين «يوسف كالا» معاون رييس جمهور«اندونزي» نيز در در مصاحبهاي با رسانههاي دولتي اين كشور، در جاكارتا پايتخت اندونزي يادآور شد: دولت براي بازسازي مناطق زلزلهزده بيش از 400 ميليون دلار اعتبار در نظر گرفته است.
به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام مقامات دولتي بيش از 10 هزار منزل مسكوني و ساختمان و ادارات دولتي بر اثر وقوع اين زمين لرزه به طور كامل تخريب شده و يا دچار آسيب ديدگي شدهاند و براي بازسازي و يا ساختن مجدد آنها به هزينه زيادي نياز است.
تاكنون كشورهاي استراليا، انگلستان، چين، آلمان، ژاپن، اتحاديه اروپا، مالزي، هلند، سنگاپور، كره جنوبي و امريكا ميليونها دلار به اين كشور كمك كردند.
گفته ميشود اين كشور به دليل قرار گرفتن در « حلقه آتش» اقيانوس آرام سالانه شاهد زمين لرزههاي كوچك و بزرگ است، به طوري كه در سال 2004 ميلادي بر اثر وقوع زمين لرزه قدرتمند و وقوع سونامي دست كم 230 هزار نفر در كشورهايي كه اين سونامي در آن تاثيرگذار بود، جان خود را از دست دادند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن