تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820223424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين آمار شيوع نابينايي تا 8دهم درصد جمعيت كل كشور/اختلال نابينايي 550 هزارنفر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آخرين آمار شيوع نابينايي تا 8دهم درصد جمعيت كل كشور/اختلال نابينايي 550 هزارنفر
مدير كل دفتر امور توانبخشي معلولان جسمي ،حركتي و حسي سازمان بهزيستي كشور به مناسبت روز جهاني عصاي سفيد درمورد آخرين آمار نابينايي و كم بينايي در كشور گفت: شيوع نابينايي پنج دهم تا هشت دهم درصد كل جمعيت كشور است و افراد داراي اختلال بينايي 550 هزار نفر هستند .


15 اكتبر برابر با 24 مهرماه روز جهاني عصاي سفيد نامگذاري شده است.
دكتر " رضا غلامي سلطان مرادي " روزشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اعلام اين مطلب افزود : 36 هزار و 970 نابينا و كم بينا تحت پوشش سازمان بهزيستي هستند .
وي در تشريح اقدامات سازمان بهزيستي براي معلولان نابينا گفت : توسعه مراكز غير دولتي "خانواده و كودك كم بينا و نابينا " از جمله اقدامات اين سازمان است كه با خدمات دهي به كودكان زير شش سال نقش آموزشي براي اين افراد و خانواده هاي آنها ايفا مي كند .
ارتباط با محيط ، جهت يابي، حركت و تقويت حواس، مهارت هاي روزمره زندگي و مشاوره به والدين در خصوص چگونگي برخورد با كودك از جمله محورهاي آموزشي در اين مراكز است كه غلامي به آن اشاره كرد.
به گفته مدير كل دفتر توانبخشي معلولان ،در شش استان كشور "مراكز غيردولتي خانواده و كودك كم بينا و نابينا " فعاليت مي كنند و سازمان بهزيستي به هر كودك كم بينا و يا نابيناي تحت پوشش اين مراكز 70 هزار تومان ازرقم 110 تا 120 هزار توماني شهريه آنها راپرداخت مي كند.
وي اضافه كرد : سازمان بهزيستي در سال 1386 به دو هزار و 120 دانشجوي نابينا شهريه پرداخت كرده و تحويل كامپيوتر به دانشجويان نابينا مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا نيز در حال اجرا است.
غلامي اضافه كرد : به منظور كمك به معيشت نا بينايان فاقد تمكن و اشتغال آنها، بر قراري مستمري از سوي سازمان بهزيستي در نظر گرفته شده كه در سال گذشته ماهانه براي افراد مجرد 25 هزار تومان و براي افراد متاهل 35 هزار تومان تخصيص يافته بود و امسال درصدي به آن اضافه شده است .
وي با اشاره به لزوم توجه سازمان هاي غير دولتي و دولتي به اشتغال معلولان گفت : متاسفانه به رغم وجود قانون مبني بر اختصاص سه درصد از كل استخدام ها به معلولين اين امكان براي اين قشر محقق نشده و هنوز اين تفكر نادرست كه فرد معلول مانند يك فرد سالم توانايي انجام كار ندارد، تغيير نكرده است .
غلامي با اعلام اين مطلب كه افراد مشكوك به كم بينايي توسط سازمان غربالگري مي شوند ، گفت :50 واحد بينايي سنجي در سراسر كشور وجود دارد كه در اين واحدها خدمات لازم به گروههاي مشكوك به اختلالات نابينايي ارايه مي شود .
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 594]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن