تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820107122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فراكسيون مسجد؛ بايدها و نبايدها/ 29نايب رييس دوم كميسيون اجتماعي مجلس: فراكسيون مسجد با برگزاري جلسات استاني بايد در جريان مشكلات مساجد كشور قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: فراكسيون مسجد؛ بايدها و نبايدها/ 29نايب رييس دوم كميسيون اجتماعي مجلس: فراكسيون مسجد با برگزاري جلسات استاني بايد در جريان مشكلات مساجد كشور قرار گيرد
گروه اجتماعي: فراكسيون مسجد با برنامه‌ريزي صحيح و جامع مي‌تواند جلسات خود را در استا‌ن‌هاي مختلف برگزار كند تا ضمن آشنايي با مسائل و مشكلات اين حوزه درصدد رفع آن برآيد.
«عفت شريعتي» نايب رييس دوم كميسيون اجتماعي و عضو فراكسيون مسجد مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني‌ ايران(ايكنا)، فراكسيون‌ها را نيروي كمكي براي كميسيون‌هاي مجلس به‌منظور تحقق اهداف مورد نظر دانست و گفت: مساجد در سال‌هاي گذشته مظلوم واقع شده‌اند حتي با وجود اينكه انقلاب اسلامي از مساجد ريشه گرفت و اين حوزه معنوي نقش مهمي در تنوير افكار عمومي در ابعاد مختلف براي تحقق اهداف نظام داشته اما متأسفانه در حال حاضر توجه به مساجد كمرنگ‌ شده است.

وي در ادامه افزود: در حال حاضر فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مساجد در سطح كيفي پاييني قرار دارد و بيشترين برنامه‌هاي اجرايي اين حوزه معنوي به برگزاري مجالس ترحيم اختصاص يافته است اين در حالي است كه رسالت مساجد جذب جامعه جوان و ياددهي آداب زندگي اجتماعي است.

عضو فراكسيون مسجد به جايگاه مساجد در صدر اسلام و انقلاب اسلامي اشاره و اظهار كرد: فراكسيون مسجد موظف است تا با ايجاد جاذبه در مساجد آنها را به جايگاه حقيقي خود بازگرداند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم با اشاره به فعاليت‌ كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد براي جذاب كردن اين حوزه معنوي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «آيا مشكلات كنوني مساجد در زمينه مادي و فرهنگي با حضور فراكسيون قابل حل است؟» گفت: تشكيل اين فراكسيون به معناي دولتي شدن مساجد نيست، چراكه در طول تاريخ مساجد توسط مردم احيا و اداره مي‌شدند و در واقع مساجد مردمي هستند اگرچه دولت و مسئولان نيز بايد از آن حمايت و پيشتيباني‌هاي لازم را داشته باشند.

شريعتي نقش مردم را در اداره مساجد، محوري دانست و افزود: فراكسيون مسجد بايد به هدايت و ساماندهي نقش مردم در حمايت مساجد بپردازد و با برنامه‌ريزي جامع و سياست‌گذاري لازم حضور افراد جامعه به‌ويژه جوانان را در مساجد رونق بخشد.

وي درباره نقش فراكسيون مسجد در اختصاص بودجه مناسب به خبرنگار ايكنا گفت: مشكلات مالي مساجد توسط سازمان‌ها و نهادهاي مختلف رفع مي‌شود براي مثال برخي از مساجد كشور موقوفه هستند از اين‌رو لازم است تا فرهنگ وقف را در ميان آحاد مردم تقويت كنيم و فراكسيون مسجد نيز بايد با روشنگري در اين زمينه، ارتباط مستمري با هيئت امناي مساجد ايجاد كند.

عضو كميسيون اجتماعي خواستار برپايي جلسات فراكسيون مسجد در استا‌ن‌هاي مختلف شد و تصريح كرد: اين فراكسيون بايد برنامه‌ريزي صحيح و جامعي داشته باشد و جلسات خود را تنها در يك مكان برگزار نكند بلكه سعي كند با ارتباط با ساير نمايندگان مجلس، جلسات خود را در استان‌هاي مختلف برگزار كند تا مشكلات اين حوزه در كشور حل شود.

عضو فراكسيون مسجد با اشاره به نقش اين فراكسيون در تعيين بودجه خاص مساجد در مجلس گفت: هم‌اكنون در قانون بودجه كشور اعتباراتي به‌منظور بازسازي مساجد وجود دارد از اين‌رو لازم است تا فراكسيون مسجد اعتبارات موجود را به نحو مطلوب ساماندهي كند.

شريعتي در پايان اظهار كرد: فراكسيون مسجد همچنين مي‌تواند با سازمان‌هاي متولي مساجد همچون سازمان تبليغات اسلامي و سازمان اوقاف و امور خيريه ارتباط چندسويه داشته باشد تا از هرگونه موازي‌كاري در اين حوزه ممانعت شود.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن