تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819815940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات رييسه كميسيون بهداشت: تصويب اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: عضو هيات رييسه كميسيون بهداشت: تصويب اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي
مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، از مخالفت واگذاري طرح زكات به كميته امداد و عدم توجه وزارت بهداشت به پيشنهادات نمايندگان در لايحه تعديل ساعت كار شاغلين رسته هاي بهداشت و درمان خبر داد.
شاهرخ رامين در گفت وگو با ايسنا، از بررسي طرح يك فوريتي اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي با حضور مسوولان نظامي خبر داد و گفت: با اصلاحاتي كه صورت گرفت اين طرح تصويب شد.
رامين هم چنين به بررسي لايحه تعديل ساعت كار شاغلين رسته هاي بهداشتي - درماني در جلسه ديروز خبر داد و گفت: اين لايحه مجددا توسط وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي به كميسيون عرضه شده است و با حضور مسوولين و نمايندگاني از سازمان نظام پرستاري طرح شد.
وي افزود: كاري كه توسط كميسيون انجام شد پيشنهاد يك طرح 12 ماده اي به وزارت بهداشت بود تا اين وزارتخانه اين طرح را ملاك قرار دهد و لايحه خود را به صورت لايحه اي جامع تر كه بتواند گوشه اي از مشكلات پرسنل باليني تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان و ساير بيمارستان ها و مراكز بهداشتي - درماني اعم از نظامي و تامين اجتماعي و خصوصي را حل كند، اما متاسفانه وزارت بهداشت اين طرح را به يك بند تحت عنوان تعديل ساعت كار شاغلين رسته هاي بهداشتي درماني تبديل كرد.
نماينده دماوند و فيروزكوه در خانه ملت، افزود: اقدام وزارت بهداشت در حالي صورت گرفت كه نمايندگان در كميته اصلاح ساختار كميسيون، پيشنهاد شد كه اين لايحه تبديل به قانون جامع ارتقاي بهره وري خدمات كاركنان باليني نظام سلامت با هدف احقاق حقوق مردم از نظام سلامت بدل شود، به طوري كه حقوق كاركنان باليني در كنار حقوق مردم ديده شود.
مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس، تصريح كرد: متاسفانه دولت اين روند را به يك بند تو خالي تحت عنوان «ساعت كار شاغلين رسته هاي بهداشتي درماني با توجه به ميزان سختي كار و مخاطرات شغلي و با در نظر گرفتن سنوات خدمت آنها تبديل مي شود» بدل ساخت و بدين ترتيب ماده واحده اي را مطرح كردند كه نه ارزش صحن را دارد و نه ارزش راي گيري را دارد.
رامين هم چنين افزود: اين در حالي بود كه پيشنهاد ديگر كميسيون بهداشت و درمان به وزارتخانه آن بود كه همين الان هم وزارت بهداشت مي تواند تمامي برنامه هايش را براي حمايت از پرسنل باليني سرويس هاي خدماتي بهداشتي - درماني با اتكا به ماده 49 قانون برنامه حل كند.
نماينده دماوند و فيروزكوه در خانه ملت، اظهار داشت: ما نمايندگان مجلس و هم نمايندگان سازمان پرستاري معتقديم كه لايحه اي كه دولت مجددا آورده است، هيچ كدام از انتظارات كميسيون بهداشت و درمان و سازمان نظام پرستاري را برآورده نمي كند.
وي با اشاره به بررسي طرح زكات در جلسه كميسيون، خبر داد: با توجه به ايرادات زياد اين طرح، قرار شد فعلا متوقف باشد و ضمن آن كه كميسيون به شدت از تفكر احياي زكات در نظام جمهوري اسلامي حمايت مي كند. به نظر كميسيون دولتي كردن زكات با اين سبك و سياق و با توجه به آن كه مسووليت آن را برعهده كميته امداد امام خميني(ره) گذاشته شده است مخالفت كردند و قرار شد اين موضوع بازبيني شود.
عضو هيات رييسه كميسيون بهداشت و درمان مجلس، طرح زكات را احياي تفكر زكات در جامعه اسلامي خواند و گفت: اين كار بسيار خوب است، اما سوال من اين است كه زكات در حوزه سلامت چگونه مي خواهد طرح شود كه اين پرسش تاكنون از سوي كميته امداد و ستاد احياي زكات پاسخ داده نشده است; اما من خود را موظف به تشويق نظام مند كردن طرح زكات مي دانم.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن