تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814250257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست كاروان مهر علوي: شعار ما در پارالمپيك تحقق يافت


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سرپرست كاروان مهر علوي: شعار ما در پارالمپيك تحقق يافت
جام جم آنلاين: غفور كارگري سرپرست كاروان مهر علوي در نشست خبري صبح امروز با اصحاب رسانه، بخش عمده اي از موفقيت هاي كاروان پارالمپيك كشورمان در رقابت هاي 2008 پكن را همياري و مساعدت رسانه ها عنوان كرد.


به گزارش مهر ، كارگري در نشست خبري صبح امروز كه در دفتر امور مشترك فدراسيون ها برگزار شد، عملكرد كاروان جانبازان و معلولان كشورمان تحت عنوان نام «مهر علوي» در رقابت هاي پارالمپيك 2008 پكن را موفق ارزيابي كرد. وي در اين نشست كه با پرسش خبرنگاران نيز همراه بود، به موضوعات مختلف پرداخت كه مشروح آن را از نظر مي گذرانيد:

سرپرست كاروان مهر علوي گفت: حمايت رسانه ها در مدت برگزاري رقابت هاي پارالمپيك پكن، يكي از اصلي ترين دلايل موفقيت ما به حساب مي آيد. اين نخستين كاروان پارالمپيكي تاريخ كشورمان بود كه از حيث رسانه، به اين ميزان كار گسترده در خصوص آن صورت گرفت. ضمن اينكه از دعاي خير مردم نبايد غافل شويم كه از ديگر عوامل موفقيت ما در اين رقابت هاست.

رئيس جمهور تبعيض ها را به حداقل رساند

وي با اشاره به اينكه حضور احمدي نژاد در رقابت هاي پارالمپيك پكن براي نخستين بار در تاريخ صورت مي گرفت و حركت ارزشمندي در جهت روحيه دادن به ورزشكاران بود، افزود: ايشان با حضور خود در دهكده بازي ها و نيز مراسم افتتاحيه پارالمپيك، نشان دادند كه براي اين قشر از ورزش كشور ارزش ويژه اي قائل هستند. ضمن اينكه جناب رئيس جمهور با افزايش پاداش ملي پوشان، طلا 50 ميليون تومان، نقره 40 ميليون تومان و برنز 30 ميليون تومان، فاصله ورزش معلولين با سالم ها را به حداقل رساندند.

كارگري گفت: ما با نام «مهر علوي» و با شعار «توسل و توكل، اراده و اميد، روحيه و نشاط و وحدت و صميميت» در اين رقابت ها حضور پيدا كرديم و بخش قابل توجهي از اين شعار هم محقق شد. ما با 72 ورزشكار در 9 رشته وزنه برداري(7 نفر)، دو و ميداني (14 نفر)، تيراندازي(3 نفر)، جودو (5 نفر)، تنيس روي ميز(2 نفر)، واليبال نشسته(12 نفر)، فوتبال هفت نفره(11 نفر)، بسكتبال با ويلچر(12 نفر) و گلبال (6 نفر) در رقابت هاي پارالمپيك پكن حضور داشتيم.

252 اردو برگزار كرديم

نايب رئيس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين گفت: براي حضور موفق در رقابت هاي پارالمپيك پكن، 252 اردو تشكيل داديم. در اين مدت 51 هزار و 217 «نفر روز» اردو برگزار كرديم. ما براي حضور موفق در اين رقابت ها 55 اعزام به مسابقات رسمي و بين المللي داشتيم كه در اين مدت 250 مدال شامل 108 طلا، 87 نقره و 55 برنز كسب كرديم. 12 نفر از اعضاي اين كاروان پيش از حضور در رقابت هاي پكن، داوطلبانه به پابوس امام رضا (ع) رفتند و كل كاروان هم در حرم حضرت عبدالعظيم (ع) حضور يافت. ضمن اينكه مراسم ميثاق با امام راحل(ره) و شهداي عظيم الشان هم برگزار شد.

كارگري با اشاره به حمايت ايرانيان مقيم پكن از كاروان پارالمپيكي كشورمان افزود: تماشاگران ايراني حاضر در رقابت هاي پارالمپيك ، حمايت بايسته و شايسته اي از ورزشكاران هموطن خود به عمل آوردند. برعكس رقابت هاي المپيك، حمايت خوبي از تيم هاي پارالمپيكي به عمل آمد كه بخشي از اين موفقيت حاصل كار ارزشمند سفارت جمهوري اسلامي ايران در پكن بود.

پيام مقام معظم رهبري روحيه آفرين بود

سرپرست كاروان پارالمپيك 2008 پكن در بخشي از اين جلسه با قرائت پيام مقام معظم رهبري مبني بر موفقيت ورزشكاران معلول كشورمان در رقابت هاي فوق گفت: ما مفتخريم كه پس از كاروان ذوالفقار در سيدني 2000، دومين كارواني هستيم كه شايستگي اين را داشته ايم كه مقام معظم رهبري برايمان پيام تبريك ارسال فرمايند. ضمن اينكه براي نخستين بار در تاريخ، بالاترين مقام اجرايي كشور از نزديك در رقابت ها حضور يافت.

كارگري تصريح كرد: ما همراه چين ، ميزبان رقابت ها و برزيل، سه كشوري هستيم كه با 4 رشته تيمي در اين رقابت ها حضور پيدا كرديم و موفق ترين نتايج را هم كسب كرديم. تيم واليبال نشسته ما به عنوان قهرماني رسيد و در فوتبال هفت نفره برنز كسب كرديم. در بسكتبال با ويلچر و گلبال البته عنواني كسب نكرديم با اين حال نسبت به دو كشور ديگر، بهترين عملكرد را داشتيم. با اين حساب اينكه مي گويند ايراني ها در كارهاي تيمي موفق نيستند موضوع بي پايه و اساسي است.

چند ركورد جهاني ثبت كرديم

نايب رئيس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين افزود: واليبال نشسته كشورمان علاوه بركسب عنوان قهرماني اين رقابت ها، حتي يك گيم هم به حريفان نداد كه اين موضوع از اهميت بالايي برخوردار است. كاظم رجبي به عنوان قوي ترين مرد جهان لقب گرفت كه اين هم در جاي خود قابل تامل است. بهترين گلزن مسابقات فوتبال هفت نفره، عبدالرضا كريم زاده، با 8 گل زده از ايران بود. محمدرضا ميرزايي و عبدالرضا جوكار در پرتاب نيزه و جواد حرداني در پرتاب ديسك ركورد پارالمپيك را بهبود بخشيدند. بسكتبال با ويلچر كشورمان هم به عنوان پديده مسابقات انتخاب شد.

كارگري گفت: ورزش معلولين ديگر مانند گذشته جنبه حمايت از افراد معلول را ندارد و در مورد همين رقابت ها همين بس كه بدانيد در پكن بيش از 300 ركورد شكسته شد. يا اينكه «اسكار پيستوريوس» فقط 10 صدم ثانيه با سريع ترين مرد سالم جهان فاصله دارد و اين نشان مي دهد كه ورزش معلولين صورت حرفه اي به خود گرفته است. ما هم در اين رقابت ها سياست كيفيت گرايي را در دستور كار قرار داديم تا از قافله عقب نمانيم و از اين كار خود رضايت داريم.

عملكرد ايران بهتر از آتن بود

وي اظهار داشت: ما در رقابت هاي آتن با رتبه بيست و سوم به كار خود پايان داده بوديم حال آنكه در پكن بيست و دوم شديم. در اين رقابت ها 146 كشور حضور داشتند كه 72 كشور موفق به كسب مدال شدند و 34 كشور جايگاهي پايين تر از رقابت هاي دوره گذشته داشتند. اين در حالي است كه چيني ها 70 مدال بيشتر از پارالمپيك دوره قبل كسب كرد. با اين اوصاف مشخص مي شود كه ما به هدف خود كه همانا كيفي گرايي بوده، رسيده ايم.

سرپرست كاروان پارالمپيك 2008 پكن افزود: ما در فوتبال هفت نفره در آتن پنجم شديم اما در پكن به برنز دست پيدا كرديم. در واليبال نشسته، نايب قهرماني را به قهرماني تبديل كرديم. در بسكتبال با ويلچر نهم شده بوديم حال آنكه در پكن به جمع 8 تيم راه پيدا كرديم. در گلبال جايگاه بهتري نسبت به سئول كسب كرديم. در وزنه برداري در آتن دو طلا و سه برنز كسب كرديم اما در پكن به دو طلا، دو نقره و يك برنز رسيديم. در تنيس روي ميز سابقه حضور نداشتيم اما در پايان در رنكينگ جهاني ارتقا پيدا كرديم. در جودو در آتن يك برنز داشتيم اما در پكن يك نقره گرفتيم. در تيراندازي عملكرد بهتري نسبت به آتن داشتيم اما مدال نگرفتيم.

وي افزود: عملكرد دو و ميداني كاران كشورمان بهتر از آتن بود. ما در آتن 32 ورزشكار در 28 كلاس داشتيم حال آنكه در پكن با 14 ورزشكار در 12 كلاس شركت كرديم. اين 32 دو و ميداني كار در آتن 4 طلا(28/14 درصد)، دو نقره(14/7 درصد) و 9 برنز (33 درصد) كسب كردند. اما در پكن از اين 14 ورزشكار دو مدال طلا(66/16 درصد)، 3 نقره (25 درصد) و يك برنز(8 درصد) كسب كرديم.

آمار درصدي مدال پكن بالاتر از آتن است

كارگري اظهار داشت: ما با 91 ورزشكار در آتن شركت كرديم كه از اين تعداد ،5/6 درصد طلا گرفتند، 13 درصد نقره و 2/14 درصد برنز كسب كردند. در پكن با 72 ورزشكار شركت كرديم كه 23 درصد مدال ها طلا بود، 8 درصد نقره كسب كرديم و 18 درصد صاحب برنز شدند. همچنين ما جزو 11 كشوري هستيم كه 5 مدال طلا كسب كرديم و چه بسا اگر يكي از نقره هاي ما طلا مي شد، جهش چشمگيري در جدول رده بندي مي داشتيم.

وي در خصوص خبر جدايي مهرداد كرم زاده، پرتابگر ديسك كشورمان اظهار داشت: وي پيش از اين هم گفته كه از رقابت ها خداحافظي خواهد كرد. ما به تمام قول هاي خود در خصوص اين ورزشكار عمل كرده ايم و بايد بپذيريم كه ورزشكاران نياز به حمايت دارند. البته برخي ورزشكاران ناز دارند كه ما هم اين مسئله را مورد توجه قرار مي دهيم و فكر مي كنم ايشان بازگردد.

قول هاي دولت عملي مي شود

نايب رئيس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين گفت: دولت پس از اينكه مبالغي را به مدال آوران تخصيص داد، مبلغ 340 ميليون تومان را هم در اختيار كاروان قرار خواهد داد كه اين مبلغ طبق اولويت در اختيار مربيان مدال آوران، ساير رشته ها و ساير اعضاي كاروان قرار مي گيرد. رئيس جمهور دستور موكد داده كه پاداش هاي معلولين ، در مراسم تقدير از تيم پارالمپيك به آنها اهدا شود.

وي گفت: من در روزي كه دو دو ميداني كشورمان از حضور در رقابت بازماندند به نمايندگان رسانه هاي گروهي حاضر در محل رقابت ها گفتم كه در اين خصوص پاسخگو هستيم. در اين مورد، از سوي سرپرست تيم دو و ميداني كه از افراد زحمتكش و كار بلد تيم بوده، كم دقتي صورت گرفته است. اين امر در خصوص مربيان تيم هم صدق مي كند كه اخطار جدي به آنها داده ايم. با اين حال بايد بدانيد سرپرست تيم دو و ميداني پس از اين حادثه، استعفاي خود را تحويل ما داده كه پذيرفته شده است.

به حواشي اجازه ورود نداديم

غفور كارگري گفت: ما به هيچ عنوان اجازه نداديم حاشيه ها در كاروان ورود پيدا كنند و جايي داشته باشند و الحمدالله حاشيه اي هم در كار نبود. اينكه مي گويند ما دو و ميداني كار جامانده از رقابت ها را از مصاحبه منع كرده بوديم، صحت ندارد و بايد بگويم كه ما با مديريت خوب خود و درايت جناب آقاي خسروي وفا، مانع از اين شديم كه هرگونه حاشيه اي به صلابت و اقتدار تيم لطمه بزند.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن