تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820366413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به خبرنگار قدس: ارشاد دخالتي در توقيف نشريات و خبرگزاري ها نداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به خبرنگار قدس: ارشاد دخالتي در توقيف نشريات و خبرگزاري ها نداشته است
در حوالي امروز- زهره كهندل: معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به پرسش «قدس» مبني بر برخي ادعاها در مورد توقيف نشريات و خبرگزاري ها از سوي ارشاد، اين اتهام را رد كرد و گفت: هيچ دخالتي در اين مورد نداشته ايم.
به گزارش خبرنگار ما، ملكيان در نشست مطبوعاتي خود در جمع خبرنگاران گفت: هر كسي كه ادعا مي كند در دولت نهم تعدادي از روزنامه ها كه توقيف شده يا بعد از گرفتن مجوز، لغو شده است، آمار بياورد و اثبات كند.

وي افزود: اتهامي كه در مورد لغو مجوز نشريات سياسي به ما زده مي شود، كمتر از تعداد انگشتان يك دست است.
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد با بيان اينكه توقيف خبرگزاري ها و نشريات با شكايت اشخاص حقيقي و حقوقي بوده كه در دادگاه مورد بررسي واقع شده و ربطي به ارشاد ندارد، خاطر نشان كرد: متأسفانه برخي از نشريات و خبرگزاري ها به رسالت رسانه اي خود پايبند نبوده و گاهي «زرد» هستند.
وي افزود: ما در دولتهاي قبل هم سابقه برخورد قانوني با برخي نشريات زرد كه حريمهاي قانوني و اخلاقي جامعه را رعايت نكردند، داشتيم؛ اكثر اين نشريات هم اجاره اي هستند.
وي در خصوص صدور مجوز و روند آن تصريح كرد: در حال حاضر از نظر تعداد نشريات وضعيت مطلوبي داريم و جزو 10 كشور اول دنيا هستيم. حدود سه هزار متقاضي مجوز نشريات را در نوبت داريم و هيأت نظارت بر مطبوعات هم صرفاً كارش صدور مجوز نيست، بنابراين براي اين مورد نياز به گذشت زمان است.
ملكيان ادامه داد: از ابتداي تأسيس هيأت نظارت بر مطبوعات تاكنون حدود سه هزار و 470 مجوز نشريه صادر شده است كه از اين ميان يك هزار و 70 مجوز در دوره سه ساله دولت نهم بوده است. اين آمار تمام اتهامات درباره نبود مناسبات خوب ميان دولت و مطبوعات را رد مي كند بماند كه برخي ها گفته بودند كه اين دولت براي افراد و احزاب مجوز نشريه صادر نمي كند.
وي با بيان اينكه ارشاد به دنبال لغو مجوز نشريات نيست، اظهار داشت: قرار نيست كه ما براي خبرنگاران نشريات مشكل ايجاد كنيم، انتظار ما فقط رعايت قانون و اخلاق حرفه اي در عرصه رسانه است.

تدوين «قانون جامع رسانه ها» تا پايان سال
ملكيان در خصوص آخرين وضعيت «قانون جامع رسانه ها»، از نهايي شدن تدوين آن تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: اين طرح از حدود يك سال گذشته در حال بررسي است و مطالعات اوليه آن خاتمه يافته و هم اينك در حال بررسي آخرين پيش نويس هستيم كه چند ماه پيش ارائه شد، اما هنوز نواقص كوچكي دارد كه بايد رفع شود.
وي ادامه داد: اميدواريم تا پايان سال جاري اين قانون به دولت تقديم شود.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد با اشاره به تدوين آيين نامه كار حرفه اي خبرنگاري تصريح كرد: آخرين آيين نامه مربوط به سال 54 است كه با بازبيني هاي صورت گرفته، آيين نامه جديد در كميسيون فرهنگي مجلس به تصويب رسيده است و اين آيين نامه متوجه حقوق، وظايف و حمايت از خبرنگاران مي باشد كه به زودي ابلاغ و عملياتي خواهد شد.

تغييرات نمايشگاه مطبوعات امسال
وي با تشريح برنامه هاي پانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها كه از 26 آبان تا 2 آذر ماه در تهران برگزار مي شود، عنوان كرد: امسال براي دومين دوره، برگزاري نمايشگاه مستقل مطبوعات و خبرگزاري ها را جداي از نمايشگاه كتاب داريم كه اين امر اقبال واقعي مردم را به رسانه ها نشان مي دهد.
ملكيان افزود: امسال مدعويني از 27 كشور خارجي از پنج قاره دنيا به اين نمايشگاه دعوت شده اند.
همچنين علاوه بر مطبوعات و خبرگزاري ها، پايگاههاي اطلاع رساني خبري به روز نيز حضور دارند واز تعدادي نشريات دانشجويي و تخصصي هم دعوت شده است.
وي گفت: كار ويژه اي كه در پانزدهمين نمايشگاه به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي انجام شده، دعوت از نشريات دستگاههاي دولتي و روابط عمومي آنها به صورت مستقل براي نمايش 30 سال عملكرد دستگاههاي دولتي است.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد، با بيان اينكه اطلاع رساني دولت فعلي مطلوب نبوده است، اظهار داشت: اين امر در آستانه انتخابات رويكرد تبليغاتي ندارد و هر گونه اتهامي را در اين خصوص رد مي كنيم.
وي با اشاره به دعوت از چهره هاي برتر رسانه اي از حضور سردبير سابق روزنامه لوموند و سردبير روزنامه السفير در اين نمايشگاه و نشست با خبرنگاران خبر داد و گفت: در مورد جشنواره هم تغييراتي داشتيم، امسال نشريات محلي و سراسري و خبرگزاري ها به صورت مستقل داوري و ارزيابي مي شوند و بخش ويژه جشنواره هم تا 30 مهرماه تمديد شده است.

تكذيب مي كنم!
ملكيان در پاسخ به پرسشي مبني بر ابلاغ دستوري در مورد ندادن آگهي از سوي دستگاههاي دولتي به نشريات منتقد و مخالف دولت، آن را كاملاً تكذيب كرد.
وي گفت: در حال حاضر آيين نامه اي براي ساماندهي تعرفه آگهي هاي دولتي در دست تدوين است.
اين مسؤول در خصوص هديه رئيس جمهور به خبرنگاران اذعان داشت: وعده هديه دولت هشتم را كه دولت نهم پرداخت كرد !در مورد هديه فعلي هم اقدامهاي اجرايي آن آغاز شده است و در مرحله اول، اين هديه به خبرنگاران روزنامه هاي سراسري، محلي و خبرگزاري ها اهدا مي شود و علاوه بر خبرنگاران، كساني كه در تحريريه روزنامه هم فعاليت مي كنند، در مرحله دوم اين طرح قرار خواهند گرفت.وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر دو هزار و 300 خبرنگار تحت پوشش بيمه ارشاد هستند.
ملكيان در پايان يادآور شد: در مورد سهام عدالت خبرنگاران نيز در حال بررسي و اقدام هستيم.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن