تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812829686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد محتشمي‌پور در قطر؛كنفرانس دوحه 2 با هدف وحدت فلسطيني ها برگزار شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيشنهاد محتشمي‌پور در قطر؛كنفرانس دوحه 2 با هدف وحدت فلسطيني ها برگزار شود
دبيركل كنفرانس بين المللي از قدس و دفاع از حقوق مردم فلسطين پيشنهاد كرد همان فرمولي كه براي وحدت لبناني ها به كار گرفته شد براي وحدت فلسطيني ها نيز مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، علي اكبر محتشمي پور دبير كل كنفرانس بين المللي قدس و دفاع از حقوق مردم فلسطين امروز در هفتمين اجلاس بين المللي موسسه قدس در دوحه اظهار داشت: قرن آخر هزاره دوم ميلادي با حوادث بسيار تلخ،هولناك و پليد ضد بشري به پايان رسيد.

وي ادامه داد : جنگ جهاني اول و دوم، جنايات جنگي جنگ افروزان، كشتارهاي فجيع انسانهاي بي گناه، فرو ريختن بمب هاي شيميايي و اتمي روي شهرها و روستاها كه مشهورترين آن بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي ژاپن بود.اما از تمام اين حوادث تلخ تر و دردناكتر توطئه تجزيه و تقسيم سرزمين بزرگ اسلامي و سقوط دولت عثماني بود كه يكي از پيامدهايش اشغال فلسطين و آوارگي مردم آن، تصويب قطعنامه تقسيم فلسطين شماره 181 و شكل گيري و تاسيس رژيم جعلي و نژاد پرست اسرائيل و عضويت كيان صهيونيستي در سازمان ملل و درنتيجه شصت سال جنايت و نسل كشي و اعمال ضد بشري رژيم صهيونيستي بوده است. كه اين همه در چارچوب اهداف و سياست هاي استعمارگرانه غرب و آمريكا و با حمايت مستقيم نظامي - سياسي آنها به وقوع پيوسته است.

محتشمي پور افزود: كانون اين جرم بزرگ سه محور دارد، انگليس، آمريكا و در نهايت سازمان ملل. انگليس نطفه نامشروع اسرائيل را منعقد كرد و سازمان ملل اين فرزند نامشروع را به دنيا آورد و در نهايت در دامان ايالات متحده پرورش يافت و با هدايت وحمايت آمريكا كارنامه سياه جنايات شصت ساله رژيم صهيونيستي در فلسطين و منطقه شكل گرفته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اكنون در آستانه هزاره سوم قرار گرفته ايم و شاهد ديگري از جرايم توسط شيطان بزرگ آمريكا و فرزندخوانده اش اسرائيل هستيم، گفت: از اشغال افغانستان و عراق و شعله ور نمودن فتنه قومي و مذهبي در ميان پيروان اديان توحيدي گرفته تا جنايات رژيم صهيونيستي در لبنان و فلسطين و از همه آزاردهنده تر محاصره كشنده مردم مقاوم فلسطين درغزه است كه توسط محورهاي صهيونيستي آمريكا، اروپايي وازهمه ننگين تر، محور سران برخي از كشورهاي عربي انجام مي شود. آيا فرياد مظلوميت و ياري طلبي قدس شريف و مردم مسلمان غزه به گوش جهانيان نرسيده است؟ و حديث شريف نبوي كه مي فرمايد : "من سمع رجلا ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم" شامل حال سران و مقامات دولت عربي و اسلامي نمي شود؟

دبير كل كنفرانس بين المللي قدس و دفاع از حقوق مردم فلسطين تاكيد كرد : متاسفانه اين همه جنايات در افغانستان، عراق و در زندان هاي گوانتانامو و ابوغريب ودر فلسطين نسبت به مردم بي دفاع توسط آمريكا و رژيم صهيونيستي و خيانت و ذلت ساز شكارات برخي از دول غربي و اسلامي در شرايطي است كه دشمن در ضعيف ترين موقعيت سياسي، امنيتي، اقتصادي خود در منطقه و جهان قرار دارد و پيروزي هاي مقاومت در جنوب لبنان و غزه و عراق و افغانستان معادلات منطقه اي و جهاني را به نفع ملت ها و به ويژه جهان اسلام تغيير داده است.

وي خاطر نشان ساخت : رژيم غاصب صهيونيستي براي جبران شكست هاي خود به دنبال انتقام گرفتن است اما درحال حاضر اراده ملت ها قوي تر از خواسته هاي تجاوزگرانه صهيونيست ها است وهمگان بر اين باورند كه تنها راه پيروزي بر دشمن صهيونيستي واحقاق حقوق شان مقاومت قهرمانانه است و بدون شك درصورت هر گونه اقدام احمقانه بر عليه فلسطين و يا لبنان و يا ديگر ملت ها همچنان كه در جنگ 33 روزه لبنان تجربه گرديد بار ديگر طعم تلخ شكست را خواهند چشيد.

محتشمي پور گفت : در چنين شرايطي پيشنهاد مي كنم در اين كنفرانس با شكوه موسسه بين المللي قدس، كه با ميزباني كشور قطر و با حضور نمايندگان موسسات غيردولتي و برخي ازمقامات دولتي برپا شده، ضمن تاكيد بر نگراني هايي كه نسبت به تهديدهايي كه متوجه مسجد الاقصي ومقدسات اسلامي، مسيحي ومردم بي دفاع فلسطين است ضروري است تاهمگان با اقدامات موثر سياسي ، تبليغاتي و بين المللي خود و با بسيج افكار عمومي بين المللي درباره وارد زير اقدام نمايند:

1- رمز موفقيت هر اقدامي توسط ملت هاي منطقه و جهان اسلام قبل از هر چيز، يكپارچگي صف داخلي فلسطين حول محور مقاومت است. به موجب آيه (ان الله يحب الذين يقاتلون في سيبل صفا كانهم بنيان مرصوص) و به موجب تجربه 60 سال اشغال فلسطين و مقاومت، تنها راه آزادي فلسطين و قدس مقاومت مي باشد و با توجه به اختلاف سليقه هاي موجود تاكيد مي كنم اين اجلاس با برقراري ارتباط با شخصيت هاي علمي، سياسي، فرهنگ و رايزني با مقامات دول عربي، اسلامي سعي در ايجاد همراهي دولت ها حول محور مقاومت در فلسطين و يا حداقل عدم كارشكني نسبت به آن بنمايند.

2- در سال هاي اخير شاهد تفرقه افكني ها و اختلافات قومي و فرقه اي بوده ايم كه با ساده انگاري به اختلافات مذهبي موسوم شده است بدون شك رديابي اين فتنه ها را مي تواندر تل آويو و واشنگتن جستجو كرد كشورهاي اشغالگر براي حفظ حضور خود در سرزمين هاي اسلامي همواره از سلاح ايجاد تفرقه و تشتت بهره مي جويند من به عنوان يك برادر مسلمان از حاضران مي خواهم اين كنفرانس را كنفرانس وحدت ارزيابي نموده و در صدد راهكارهايي باشيم تا موجبات از ميان رفتن سوء تفاهمات را فراهم نموده و با آگاهي و دقت به سوي وحدت امت بر مبناي "ان هذه امتكم امه واحده" و انا ربكم فاعبدون" گام برداريم تا امكان به ثمر نشستن مقاومت ملت هاي منطقه در جهت رفع اشغال فراهم شود. شكي ندارم كه اگر اين وحدت بوجود نيايد دشمنان گام هاي بيشتري در جهت اشغال سرزمين هاي اسلامي اسارت ملت ها برخواهند داشت.

3- وضعيت تاسف بار غزه رنج و مصيبتي را كه مردم مظلوم آن مي كشند تنها و تنها به خاطر رايي است كه به مقاومت داده و دفاعي است كه ازمقاومت مي نمايند با صداي بلند مي گويم كه محاصره غزه لكه ننگي است بر پيشاني جامعه جهاني و كشورهاي اسلامي كه با سكوت خود اجازه چنين جناياتي را داده لذا پيشنهاد مي كنم اين كنفراس محترم بيانيه جداگانه اي را صادر نمايد و همه كشورهاي اسلامي و جهانيان را نسبت به جناياتي كه رخ مي دهد هشدار داده و به صورت شفاف كشورهاي اسلامي را با طرح مشخصي مورد خطاب قرار دهند. بي ترديد اگر همبستگي اسلامي در سطح ملت ها و دولت هاي اسلامي و عربي نمايش داده شود رژيم غاصب و حاميانش امكان و اجازه اين همه جنايت را پيدا نمي كند.

4- ما اكنون در دوحه قطر دور هم جمع شده ايم جايي كه چندي پيش روش جديدي از سلوك سياسي متولد شد هنگامي كه دشمنان مقاومت اسلامي در لبنان خصوصا نيروهاي خارجي پذيرفتند كه با فشار و زور نمي توانند مقاومت را از صحنه خارج كنند سلوك دولت قطر مبني برگفتگوهاي وحدت گرايانه باعث شد كشورها در كنار هم به توافقي رسيدند كه منافع همه ملت لبنان تامين شود. من پيشنهاد مي كنم همان فرمولي كه براي وحدت لبناني ها به كار گرفته شد براي وحدت فلسطيني ها نيز مورد توجه قرار گيرد و قطر پيشرو حركتي جديد شده و كنفرانس دوحه 2 را با هدف وحدت و خروج دوگانگي در ميان نيروهاي فلسطيني برگزار نمايند.
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن