تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810444275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مكتوب ... استان زنجان مستعدتقويت گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش مكتوب ... استان زنجان مستعدتقويت گردشگري
زنجان ، واحد مركزي خبر
گزارش مكتوب ... استان زنجان مستعدتقويت گردشگري

استان زنجان باداشتن شرايط خاص توپوگرافي اقليمي مناسب و مناظر و چشم اندازهاي طبيعي مي تواند به منطقه مهم گردشگري تبديل شود .
276اثر تاريخي دراستان زنجان به ثبت رسيده است كه گنبدو ارگ بزرگ سلطانيه، بناي رخشويخانه،مجموعه بازار زنجان ، ارامگاه چلپي اوقلي، مقبره مولانا حسن كاشي ، معبد داش كسن و عمارت ذوالفقاري ازمهمترين انهاست.
گنبد سلطانيه پس از كليساي مريم مقدس فلورانس ايتاليا ومسجدايا صوفياي استانبول سومين بناي عظيم تاريخي و نخستين بناي آجري جهان است كه دردوران سلطان محمد خدابنده ساخته شده است.
بازار زنجان هم از طولاني ترين بازار مسقف ايران با 15 هكتار مساحت 645 واحد ملكي دارد.
عوامل طبيعي موثر در زندگي انسان مانندآب و هوا نقش برجسته اي در جذب توريست دارد ميانگين دماي هوا ي زنجان درفصل تابستان كمتر از 22 درجه سانتي گراد است. مناطق حفاظتي سهرين ، سرخ اباد و انگوران در فصول خاص هم مي تواند گردشگران را به عنوان توريسم صيد و شكار جذب استان كند و رودخانه قزل اوزن ، زنجانرود و تهم با داشتن ماهيان سردآبي و گرم آبي مكان خوبي براي صيد ماهي در فصول خاص است.
تشكيلات زمين شناسي مانند گرانيت دوران و غارهاي طبيعي كتله خور ، زرين رود ، خرمنه سر و و گلجيك هفته ، گونه هاي نادرگياهي و جانوري نيز نقش موثري در جذب گردشگر دارد.
وجودتفرجگاه هاي ييلاقي خان چايي ، اوزن كوچه ، خان دره ، گوزل دره و آب بندي طبيعي و مصنوعي سارمساقلو ، همايون و شورگل هم ازمناظرطبيعي زنجان است.
گردشگري از فعاليتهاي اقتصادي و فرهنگي است كه به تازگي موردتوجه بسيارواقع شده است و از بزرگترين صنايع جهان محسوب مي شود و پيش بيني شده است
از نظركسب درآمد تا سال 2020 در راس همه فعاليتهاي قرار گيرد. فعاليتي كه منشا عميق ترين اثرات فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي خواهد بود .
اما توسعه صنعت توريسم همواره بدون مانع نبوده و تابع عوامل بازدارنده ايست كه آن را تحت تاثير قرار ميدهد. اين عوامل را ميتوان به دو دسته سخت افزاري و نرم افزاري تقسيم كرد .
موانع سخت افزاري به مشكلات ناشي ازامكانات رفاهي ، نبود راه مناسب ، پراكندگي جاذبه هاي گردشگري منطقه و كافي نبودن سرمايه گذاري است.دسته دوم از نوع نرم افزاري و فكري و فرهنگي است.
نكته حائز اهميت در بخش گردشگري زنجان نبود تناسب بين توانمنديهاي طبيعي و تاريخي گردشگري و تعداد جمعيت گردشگران است.
فعاليتهاي مربوط به بخش گردشگري زنجان تا چند سال اخير به سبب نبود سرمايه گذاري مناسب وكافي ، كمبود امكانات رفاهي ونبود سازمان مستقل براي سازماندهي بخش دولتي و خصوصي و مشكلات فرهنگي ، سياسي و اجتماعي سازمان يافته و برنامه ريزي شده نبود .
حتي برخي آثار بسيار ارزشمند زنجان مانند غار كتله خور در دو سه دهه اخيرشناسايي شده وصنعت گردشگري زنجان هم نسبت به اهميت جاذبه هاي گردشگري نقش موثري در توسعه اقتصادي منطقه نداشته است.
معاون سرمايه گذاري و طرحهاي سازمان ميراث فرهنگي گردشگري زنجان موانع اقتصادي و سرمايه گذاري رااز
موانع مختلفي در توسعه گردشگري استان برشمرد و افزود : نبود توانايي مالي سرمايه گذاران ، طولاني و پيچيده بودن بروكراسي اداري ، مشكلات تغيير كاربري اراضي به ويژه اراضي داخل شهر و نبود اعتبار در بانكها براي اعطاي تسهيلات از عوامل بي رقبتي سرمايه گذاران در اين بخش است.
خانم جوري مي گويد در سال 86 ، 20 سرمايه گذار با 20 طرح كه موافقت اوليه آنها صادر شده بود پيگير سرمايه گذاري بودند اما به سبب طولاني شدن زمان پرداخت تسهيلات و روند بروكراسي تعداد متقاضيان به 8 نفر و 8 طرح كاهش يافت و معلوم نيست تا پايان اخذ موافقت اصولي همگي آنها پيگير خواهند بود .
با همه اين مشكلات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري زنجان اقداماتي را براي جذب سرمايه گذار جديد انجام داده است كه تهيه فهرست طرحهاي قابل سرمايه گذاري و درج آن در سايت سازمان ، درج 2 نوبت آگهي جذب سرمايه گذار در روزنامه هاست اما اين طرحها با موفقيت چنداني همراه نبود.
موسوي معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي زنجان هم از عوامل مهم ديگر توسعه نيافتگي بخش گردشگري استان را موانع فرهنگي و اجتماعي دانست و گفت: مردم استان نگرش دولتي نسبت به توسعه گردشگري دارند و براي سرمايه گذاري در ان اعلام آمادگي نمي كنند.
او مي گويد : هنوز تعداد زيادي از مردم زنجان با جاذبه هاي گردشگري منطقه خود آشنا نيستند و ميزان شناخت آنان از جاذبه هاي استان بسيار اندك است.
موسوي ضعف در اطلاع رساني را از ديگر عوامل برشمردو افزود : سازمان اعتباري براي چاپ بروشور ندارد و مسئولان استان هم حمايتي نمي كنند.
وي گفت : چند مركز اطلاع رساني گردشگري زنجان به علت مشكل تأمين اعتبار نتوانست حقوق نيروهاي خود را تأمين كند و تعطيل شد.
بديهي است با توجه به در آمد زايي و اشتغال زايي بخش گردشگري ، توسعه آن دراستان زنجان باتوجه به زيرساختهاي موجود،از راههاي كاهش بيكاري و توسعه پايدار اقتصادي است .
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 428]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن