تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با نزديك شدن به ثبت‌نام كنكور88؛ پرونده كنكور 87 چه زماني بسته مي‌شود؟ سازمان سنجش در انتظار سرانجام طرح مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با نزديك شدن به ثبت‌نام كنكور88؛ پرونده كنكور 87 چه زماني بسته مي‌شود؟ سازمان سنجش در انتظار سرانجام طرح مجلس


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

«طرح دوفوريتي افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاه‌هاي مادر و ممتاز و درجه يك درسال 87 » در حالي اين روزها به بحث روز محافل دانشگاهي و مجلس بدل شده است كه اين طرح هفته گذشته از سوي شوراي نگهبان به دليل مغايرت تبصره‌ يك ماده واحده طرح با اصل 53 قانون اساسي، رد و به مجلس عودت داده شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مجلس شوراي اسلامي امروز يكشنبه در جلسه خود طرح مذكور را به منظور تامين نظر شوراي نگهبان، اصلاح كرد كه بر اساس آن به دولت اجازه داده مي‌شود كه با جابه‌جايي در اعتبارات جاري و تملك دارايي سرمايه‌اي تا مبلغ 90 ميليارد ريال از جزء (15) رديف (101000) اعتبارات مورد نياز را به دانشگاه‌هاي ذي‌ربط پرداخت نمايد.

اين طرح در حالي جهت ارايه مجدد به شوراي نگهبان اصلاح شد كه تا يك ماه ديگر ثبت‌نام كنكور 88 آغاز مي‌شود و سازمان سنجش و وزارت علوم به جاي آنكه توان خود را صرف فراهم‌سازي مقدمات آن كنند، بايد منتظر سرانجام اين طرح مجلس باشد.

فرآيند اجرايي كنكور 88 در حالي آغاز شده، كه هنوز بحث تكميل ظرفيت كنكور 87 به نتيجه‌اي نرسيده است

دكتر خدايي معاون سازمان در اين باره به خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: فرآيند اجرايي كنكور 88 در حالي آغاز شده، كه هنوز بحث تكميل ظرفيت كنكور 87 به نتيجه‌اي نرسيده است.

وي با تاكيد بر اينكه سازمان سنجش يك سازمان مجري است، اظهار كرد: اين سازمان پس از ابلاغ قوانين، روند اجرايي آنها را آغاز مي‌كند، با اين حال در خصوص تكميل ظرفيت كنكور 87 هنوز نمي‌توانيم اقدامي انجام دهيم، بنابراين سازمان سنجش مسئول به تعويق افتادن اعلام نتايج و معطلي در اين مسئله نيست.

وي افزود: در صورت قانون شدن مصوبه اخير مجلس مبني بر افزايش ظرفيت دانشگاهها و ابلاغ آن به سازمان سنجش طبيعتا فرايند انتخاب رشته تكميل ظرفيت 8 مهرماه منتفي مي‌شود و در همين راستا، در صورت تصويب نهايي و ابلاغ مصوبه مجلس، روند اجرايي انتخاب رشته مجدد حداقل 5/1 تا 2 ماه زمان مي‌برند.

معاون سازمان سنجش در خاتمه خاطر نشان كرد: بر اين اساس با توجه به زمان مورد نياز در صورت اجرايي شدن اين مصوبه، ‌عملا داوطلبان پذيرفته شده بر اساس اين مصوبه به ترم اول دانشگاهها نخواهند رسيد.

در اين بين تصميم‌گيري و هماهنگي نهادهاي مجري و قانونگذار درباره كنكور 88 ضرورتي است تا مسايل و حواشي كنكور 87 تكرار نشود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن