تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820628131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنايى با ISO و حساسيت بالا


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: آشنايى با ISO و حساسيت بالا
عكاسى با ISO بالا به شما كمك مى كند در نور كم تا حد ممكن از تار شدن تصوير جلوگيرى كنيد. اين خاصيت معمولا به شما اجازه مى دهد بدون فلاش عكس هايى بگيريد كه طبيعى تر به نظر مى رسند.اگرچه در دوربين ههاى ديجيتال معمولى كه سنسورهاى كوچكى دارند. با افزايش ISO از ۱۰۰ كيفيت تصوير هم افت مى كند. حقيقت اين است كه هر چه ISO بيشتر باشد نويز تصوير هم بيشتر است.همانطور كه ذكر شد با چند استثنا فقط دوربين هاىDigital Single Reflex) DSR) با ISO بالا مى توانند عكس هاى واضحى بگيرند.
بهينه سازى سنسورها
كارخانه هاى سازنده در حال انجام بهينه سازى هايى بر روى سنسورها هستند. يكى از اين كمپانى ها Fojifilm است كه با توليد سنسورهاى Super CCD به موفقيت هايى در اين زمينه دست پيدا كرده است. البته همه دوربينهاى ساخت كمپانى Fojifilm داراى اين تكنولوژى نيستند. سنسورهاى Super CCD نور بيشترى را با نويز الكتريكى كمتر مى بينند. به طوريكه عكس هاى با ISO ۴۰۰ شفافتر مى شوند. و حتى عكس هايى كه با ۸۰۰ــ ISO با اين دوربين ها گرفته شده اند قابل قبول و قابل استفاده هستند، و عكس هايى كه ۱۶۰۰ــISO گرفته شده اند داراى نويز هستند و جزئيات كمى از تصوير از بين مى رود.
مشكلات استفاده از مود حساسيت بالا
بعضى از دوربينهاى يك مود براى حساسيت بالا دارند كه در نور كم فعال مى شود. اين مود يا وضعيت با توجه به نور به طور اتومات ISO بالاتر را انتخاب مى كنند. در بعضى از دوربين هاى ديجيتال زمانيكه ISO بالا را انتخاب مى كنيد به طور اتومات رزولوشن عكس را كاهش مى دهد. مثلا اگر دوربين شما ۶ مگاپيكسل باشد با ISO بالا ممكن است رزولوشن عكس ۳ مگاپيكسل شود.
كاهش نويز و ISO بالا
دوربين هاى ديجيتال براى اصلاح نويز از يك نرم افزار كاهش نويز يا Noise Reduction استفاده مى كنند. ولى اين خاصيت مى تواند كمى تصوير را تار كند. به اين ترتيب شما جزئيات ريز عكس را از دست مى دهيد و لكه هاى رنگى در تصوير شما ظاهر مى شود. هر چه ISO را بالاتر ببريد سيستم كاهش نويز فعالتر مى شود و در نتيجه لكه هاى بيشتر و جزئيات كمتر در عكس خواهد داشت.حال چگونه از ISO بالا استفاده كنم. اگر دوربين ديجيتالى داريد كه به راحتى مى توان آنرا ثابت نگه داشت تا حد امكان از ISO بالا استفاده نكنيد. براى يك عكس مهم كه بايد در نور كم گرفته شود از ISO پايين و سه پايه براى دوربين خود استفاده كنيد. زمانيكه در نور كم عكاسى مى كنيد بهتر است ISO را خود انتخاب كنيد تا اينكه اجازه دهيد دوربين مقدار ISO را براى شما انتخاب كند. دوربين خود را با بالاترين ISO ها انتخاب كنيد تا بيشترين ISO موررد قبول شما مشخص شود.
yadbegir.com
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن