تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806949691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تلاش مجلس ايستادگي درمساله گراني است/ علما محمل سالم نشر اسلامند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تلاش مجلس ايستادگي درمساله گراني است/ علما محمل سالم نشر اسلامند
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: روحانيت در طول تاريخ اسلام، اقدامات قابل توجهي انجام داده و هيچ جريان ديگري نتوانست افكار اسلامي را با سلامت و درستي كه روحانيت با خود حمل كرد، منعكس كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دكترعلي لاريجاني در روز اول سفر خود به استان فارس و شهر شيراز با حضور در چهارمين همايش مشترك ائمه جماعات مساجد و ادارات و اساتيد طلاب حوزه‌ي علميه استان فارس با بيان اين مطلب اظهار كرد: يكي از نقاط مثبت تفكر روحانيت اين است كه آنان روي پاي خود ايستادند و روحانيت شيعه ويژگي‌اش حفظ استقلال خود است، بنابراين جمهوري اسلامي دولتي است كه با تفكر روحانيت عجين شده و روحانيت خود بايد نظامات پژوهشي را تدوين كند، كه در اين راستا استقلال روحانيت به عنوان نقطه مهم بايد هميشه مورد توجه قرار گيرد.

لاريجاني يادآور شد: امروز دولت‌ها و شرايط كشور به گونه‌اي است كه به روحانيت كمك مي‌كنند، اما نبايد پايه‌اي بگذاريم كه روحانيت در آينده وام‌دار دولت باشد، شرايطي كه امروز در جهان است، مسووليت سنگيني را بر دوش روحانيت مي‌گذارد و امروز روزگاري است كه شرايط دنيا تغيير كرده و بايد شرايط دنيا را شناخت و بدانيم كه چه انتظاري از روحانيت وجود دارد، چراكه اگر تا ديروز كار روحانيت محدوديت داشت، امروز اين طور نيست و دروازه‌هايي براي فهم اسلام حقيقي ناب محمدي(ص) باز شده است.

رييس مجلس شوراي اسلامي در مورد گرايش‌هاي به دين و مقايسه گرايش به دين در دهه‌ي اول قرن بيستم و دهه‌ي اول قرن بيست و يكم اظهار كرد: در دهه‌هاي اول قرن بيستم با نوعي غفلت از دين روبه‌رو بوديم و گرايش جدايي از دين به طور جدي وجود داشت، اما در دهه اخير قرن بيست و يك، ما در شرايطي قرار داريم كه از نظر گرايش به دين كاملا منقلب شده و اختصاص به شرق و غرب نيز ندارد، اما در اصل نيازمندي به دين و توجه به خدا، بروز جدي پيدا كرده و سياستمداران دنيا نيز امروز مي‌گويند كه ما اهل دين هستيم و افتخار مي‌كنند كه به مراكز ديني مي‌روند.

وي خاطرنشان كرد:‌ در غرب گرايش به شناخت و تفكرات الهي بسيار زياد شده و قرآن نيز جزو پرفروش‌ترين كتاب‌ها است، چرا كه مي‌خواهند قرآن را بفهمند، به طوري كه حتي بوش وقتي به آيت الله سيستاني نامه مي‌نويسد، مي‌گويد من اهل دين هستم و نماز مي‌خوانم.

لاريجاني با اشاره به اين‌كه زبان سياستمداران تغيير كرده و ممكن است برخي افرادي در غرب دلقك بازي درآورند و فكر كنند دنيا تغيير نكرده، اما اين افراد محدودند، گفت: نيازمندي به دين و تفكر اسلامي بسيار زياد شده است.

وي در ادامه با بيان اين‌كه به همان ميزاني كه اين نگاه براي ما رايحه‌ي خوشي به وجود مي‌آورد، نگراني‌هايي هم در آن وجود دارد، به ويژه پس از بيداري كه انقلاب اسلامي در متن مسلمانان به وجود آورد، ادامه داد: بنابراين اين نكته ساده نيست، موج بيداري كه در كشورهاي خاورميانه و همسايگان در دنياي امروز كه ضد ظلم هستند و مي‌خواهند مستقل باشند، در افكار اسلامي و امام خميني(ره) به وجود آمد كه مي‌خواستند آن را از بين ببرند.

لاريجاني افزود: امروز در جايي نيستيم كه روشنايي اين بيداري ديده نشود و مشاهده مي‌شود كه براي اين امر و اين‌كه اضطراب ايجاد مي‌كنند، باعث دعوا بين شيعه و سني مي‌شوند، به طوري كه در جنگ 33 روزه‌ي لبنان موج‌هاي بدوي و تصنعي ايجاد كردند و جنگ شيعه و سني راه انداختند، تا موج بيداري عميق‌تر نشود. چرا كه بيداري اسلامي كه به وجود آمد اضطراب‌هايي براي آنان به وجود آورد و ما بايد اين موج را صيانت كنيم و نگران رفتارهايي باشيم كه در مقابل اين موج مي‌ايستند.

رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين‌كه نكته‌ي مهم و برجسته‌اي كه امام خميني(ره) در فكر بيداري ايجاد كرد، نگاه وحدانيت بين همه‌ي مذاهب اسلامي به ويژه شيعه و سني بود، به چند نكته توصيه كرد و گفت: سپهر انديشه‌ي خود را بگسترانيد و اين امر نه در جغرافياي ايران، بلكه گام‌تان بيش از ايران و در جهان گسترده شود.

نماينده قم خطاب به روحانيون حاضر در جمع با تاكيد بر اين‌كه مسلط به معلومات روز باشيد، اظهار كرد: امروز بيش از هر زمان ديگر در بعد داخلي نيازمند استقرار فرهنگ ديني در مساجد هستيم، و نبايد مسجد شكل دولتي بگيرد و بايد همه كمك كنند نيازهاي مساجد برطرف و استقلال آنان حفظ شود. به طوري كه مساجد پايگاه اين و آن نشود و براي آينده‌ي اسلام پراهميت است.

رييس مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اين‌كه هم ما و هم شما بايد تلاش كنيم، خاطرنشان كرد: شما مسووليت هدايت مردم را داريد، نه دغدغه‌ي نان و آب آنان را؛ چرا كه مي‌دانم به شما براي همه مسايل مراجعه مي‌كنند، اما شما مسوول هدايت فكر مردم هستيد و بايد به مردم گفت كه روحانيت مسوول تورم و گراني نيست. البته بايد مشكلات مردم را منتقل كنيد، اما همه بايد بدانند كه روحانيت و مساجد مسوول فراز و فرودهاي معيشت مردم نيستند.

وي افزود: اگر مشكل تورم وجود دارد، مربوط به دولت و مجلس است و آنان بايد پاسخ دهند.

رييس قوه مقننه گفت: براي من به تجربه ثابت شده كه روحانيوني كه در مساجد با جوانان ارتباط برقرار كردند، آنان را با مضامين بيشتري آشنا كرده و سبب شده‌اند كه مسجد پايگاه اصلي جوانان باشد، بنابراين اين خلقيات روحانيت از گذشته تاكنون وجود داشته كه بايد اين علو روحانيت حفظ شود.

لاريجاني سهم روحانيون را در مسايل كشور بالا دانست و گفت: شما قله آن هستيد و قطعا مجلس نيازمند به نظرات شما است و تعداد زيادي از روحانيت نيز در مجلس وجود دارند.

رييس قوه مقننه گفت: در مجلس فراكسيون روحانيت فعال بوده و دو نكته‌ي مهمي كه براي من هم مهم بود، اين بود كه ما يكي از پايه‌هاي تقويت تفكر اسلامي را تقويت مساجد و مدارس علمي بگذاريم، بنابراين ما با هوشياري و در مجموعه‌ي شرايط امروز بايد پيوندهايمان را با جوانان و مردم عميق‌تر كنيم و حتي در زباني كه استفاده مي‌كنيم، زبان روحانيت زبان نفوس اسلامي و قرآن است.

علي لاريجاني در ادامه‌ي اين جلسه به سوال تعدادي از روحانيون حاضر در جمع پاسخ گفت كه يكي از اين سوالات در مورد بحث آخرين تحولات هسته‌يي كشور بود كه اظهار كرد: اخيرا تحول خاصي نداشته‌ايم، اما يك قطعنامه‌ي بي‌جاني نوشته شده است كه براي حل مشكلات روحي خودشان و از نظر سياسي بسيار بداخلاقانه بود.

وي با بيان اين‌كه مسير انرژي‌ هسته‌يي بايد با دقت رصد شود و هوشمندانه آن را دنبال كنيم، افزود: فعلا با وضعيت ويژه‌اي روبه رو نيستيم و در حال ساماندهي هستيم، و در آيين‌نامه جديدي هستيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي در مورد آخرين اخبار از مذاكره‌ي ايران با آمريكا كه سوال يكي از روحانيون بود، گفت: مذاكره‌اي نبوده كه آخرين اخبار آن گفته شود، يك سال پيش تقاضاي مذاكره در عراق براي امنيت عراق را داشتيم كه انجام هم شد، چندي پيش پارلمان آمريكا تقاضاي ديدار با پارلمان ايران را داشت كه هنوز ما پاسخي نداديم و در حال بررسي آن هستيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال ديگري كه در مورد طرح تحول اقتصادي دولت بود، اين طرح را طرحي دانست كه نكات مثبتي دارد و افزود: اما براي اين‌كه دچار تورم نشويم، مجلس با تامل بيشتري در حال بررسي آن است، چرا كه در بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد اين طرح مقداري تورم‌خيز است و فكر كرديم مردم نگرانند و نبايد فشاري به مردم وارد شود، هرچند پولي هم به آنان بدهيم.

وي يادآور شد: لايحه اوليه اين موضوع را دولت به صورت غيررسمي به مجلس داده بود كه اميدواريم به صورت رسمي به مجلس ارائه شود و با نقاط مثبت پيش رود، بنابراين تلاش مي‌كنيم نقايص آن برطرف شود.

وي در مورد لايحه خدمات كشوري كه جزو سوالات بود، گفت: اين لايحه نقاط مثبت زيادي دارد و بايد در دولت اجرايي شود، البته قدري در اجراي آن تاخير وجود داشت، كه ما آن را پيگيري كرديم كه زودتر تدوين و اجرايي شود.

لاريجاي هم‌چنين در پاسخ به سوالي كه در مورد تلاش مجلس براي مهار گراني بود، اظهار كرد: تلاش مجلس ايستادگي در مساله گراني است، البته اجراييات با دولت است، همانطور كه رييس جمهور در مصاحبه اخير خود در صدا و سيما نيز اين مساله را عنوان كرد. دولت در جاهايي توانسته است براي اشتغال امكاناتي ايجاد كند، اما در برخي جاها نيز تورم ايجاد شده است.

وي به طرح برداشت 15 هزار ميليارد توماني از حساب ذخيره‌ي ارزي، براي بدهي دولت به بانك‌ها اشاره كرد كه مورد تصويب مجلس قرار نگرفت و ادامه داد: ما گفته‌ايم طرح و لوايحي كه تورم‌خيز باشد، نمي‌پذيريم و رييس‌جمهور هم به اين نتيجه رسيد كه بدهي به بانك‌ها را از طريق ديگر برطرف كنند.

لاريجاني در مورد اتصال دولت و روحانيت با تاكيد بر اين‌كه اين اتصال را به مصلحت نمي‌داند، گفت:‌ مطمئنا بايد يك رديفي براي كمك به روحانيت در نظر گرفته شود، اما بايد از طريق خود روحانيت توزيع شود، نه از سوي دولت.

لاريجاني در پايان در اين مورد كه چرا مجلس نمي‌گذارد، رييس‌جمهور كار خود را انجام دهد و دخالت مي‌كند، به بحث افزايش ده درصدي ظرفيت دانشگاه‌ها اشاره شد، كه لاريجاني پاسخ داد: مجلس حق دارد جايي كه حقوقي از ملت ضايع مي‌شود، براي حمايت از حقوق ملت دفاع كند، به طوري كه دولت لايحه‌ي خشكسالي را به مجلس آورد، ما به سرعت آن را تصويب كرديم، اين حق نيست در مورد مجلسي كه اين قدر در مسايل مختلف با دولت همراهي مي‌كند، اين‌گونه قضاوت شود. ما نبايد در مجلس وكيل الدوله باشيم كه فقط امضا كنيم، بلكه جايي كه دولت خلاف مي‌كند، بايد اقدام كنيم، چرا كه سوگند خورده‌ايم و بايد به سوگند خود عمل كنيم، بنابراين اگر احساس شد، حق مردم ضايع مي‌شود، هر كه خوشش بيايد يا بدش بيايد، بايد به صحنه بيايد.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن