تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير كار: 30 درصد بيكاران كشور فارغ التحصيل دانشگاهها هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير كار: 30 درصد بيكاران كشور فارغ التحصيل دانشگاهها هستند
معاون وزير كار و اموراجتماعي و رييس سازمان فني و حرفه اي كشور گفت: 30 درصد از بيكاران كشور فارغ التحصيلان دانشگاهي هستند.


"سيد مرتضي شريف نسبي" روز پنجشنبه در همايش آموزشهاي فني و حرفه اي در توسعه امور روستايي در رشت افزود: نيروهاي زير ديپلم كشور تنها 3 درصد بيكاران كشور را تشكيل مي دهند كه با شيوه استاد و شاگردي مشغول به كار مي شوند.
وي اضافه كرد: در حال حاضر 40 درصد ظرفيت مراكز فني و حرفه اي كشور را فارغ التحصيلان دانشگاهي اشغال كرده اند.
وي افزود: جوانان كشور بعد از چهار تا شش سال تحصيل در دانشگاههاي كشور وارد بازار كار مي شوند اما مهارت و توان كار كردن را ندارند لذا براي طي دوره هاي مهارتي وارد مراكز فني و حرفه اي مي شوند.
وي خاطر نشان كرد: هر سال يك ميليون و 200 هزار نفر نيروي جوان وارد بازار كار مي شوند.
معاون وزير كار گفت كه درحال حاضر 23 ميليون نفر در بازار مشغول بكار هستند.
وي اظهار داشت: از سوي ديگر نصف جمعيت كشور در مناطق روستايي زندگي مي كنند كه كشاورزي جوابگوي نيروي كار موجود در روستاها نيست و روستاييان نيز مهارتهاي لازم را براي اشتغال ندارند لذا شاهد مهاجرت آنان به شهرها هستيم.
وي خاطر نشان كرد: اين سازمان براي جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها اقدام به آموزش روستاييان در بخشهاي خدمات عمومي، كشاورزي و تخصصي كرده است.
وي اضافه كرد: هم اكنون يكهزار دهستان كشور براي آموزش مهارت پيش بيني شده است.
معاون وزير كار و امور اجتماعي گفت: در حال حاضر 500 دهستان كشور براي مهارت آموزي شناسايي شده است كه از فضاهاي آموزشي موجود در اين مناطق براي آموزش مهارت هاي لازم استفاده مي شود.
"شريف نسبي" افزود: از سوي ديگر در كنار مراكز دانشگاهي نيز مركز مهارت آموزي ايجاد مي شود تا اوقات بيكاري دانشجويان را با آموزش مهارت هاي لازم پر و از اتلاف وقت آنان جلوگيري شود.
وي اظهار داشت: دانشجويان هفته اي 25 تا30 ساعت كلاس درس دارند و بقيه اوقات خود را بيكار هستند لذا با گذراندن دوره هاي مهارت آموزي در مراكز اين سازمان مي توانند در طول دوران تحصيل خود حداقل چهار گواهي مهارت - آموزي دريافت كنند كه اين كار شرايط را براي اشتغال آنان فراهم مي كند.
وي همچنين از آموزش مديران و كارشناسان شاغل در دستگاههاي اجرايي كشور به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي مهارت آموزي سازمان فني و حرفه اي كشور ياد كرد.
استاندار گيلان نيز در اين همايش گفت: براي ايجاد مهاجرت معكوس از شهرها به روستاهاي كشور بايد بدنبال راهكارهاي لازم باشيم.
"روح اله قهرماني چابك" افزود: همه مديران استان بايد فكرشان روستاها باشد چون الفباي كار، بستر و زمينه كار را براي توسعه روستاها بايد فراهم كرد.
وي اظهار داشت: روستاها بستر و زيربناي كار و توسعه هستند اما درسالهاي گذشته اين مساله مغفول واقع شد و به آن توجه كافي نشد.
وي ادامه داد: اما در سالهاي اخير توجه به روستاها به عنوان يك اصل مورد تاكيد مسوولان كشور قرار گرفته و در تزريق اعتبارات نيز وضع روستاها بهتر شده است.
وي خاطرنشان كرد: شالوده و اساس روستاها به دليل بي توجهي سالهاي گذشته ضعيف است لذا اقدامات سالهاي اخير نيز موثر واقع نشده است.
وي گفت: همه مسوولان بايد در ارتباط با توسعه روستاها كار كنند چون رشد شهرها در گرو رشد روستاها است اين درحالي است كه هم اكنون رشد شهرها بيشتر كاذب است و زرق و برق آن زياد شده است.
وي اضافه كرد: درآمد سرانه مردم روستاها بايد افزايش پيدا كند تا ميزان برخورداري آنها بيشترشود و اين امكان پذير نيست مگر اينكه روستاييان ماهر بشوند و مهارت هاي لازم را آموزش ببينند.
وي ادامه داد: با آموزش هاي فني و حرفه اي مي توان به روستائيان در بخشهاي كشاورزي ، گردشگري و .
.
.
كمك كرد.
وي خاطرنشان كرد: باساخت سوئيت هاي 25متري در خانه هرروستايي و استفاده از افراد خوشفكر مي توان گردشگران زيادي را به سوي روستاهاي استان سوق داد كه نقش مهمي در ايجاد درآمد در روستاها دارد.
وي تاكيد كرد: براي افزايش درآمد سرانه روستاييان راهي جز آموزش وجود ندارد تا زمينه ساز اشتغال در روستاها و كاهش مهاجرت بشود كه طبيعا در كاهش آسيب هاي اجتماعي و ارتقا توليد و كيفيت آن موثر خواهد بود و به افزايش سطح زندگي مردم و تامين امنيت كشور نيز كمك مي كند.
وي از افزايش تعداد دهياريهاي به عنوان يكي از كارهاي مهم در مناطق روستايي ياد كرد و گفت: هم اكنون يك هزار و 58 دهياري در استان گيلان وجود دارد و 148 دهياري در دست اقدام است و 150 روستايي ديگر نيز شناسايي شده است.
وي ادامه داد: تعداد بيمه شدگان بيمه تامين اجتماعي را نيزبايد در روستاها افزايش داد و هم اكنون تنها 10 درصد روستاييان استان تحت پوشش اين بيمه هستند.
مدير كل فني و حرفه اي گيلان نيز در اين همايش گفت: 23 مركز ثابت آموزش فني و حرفه اي در اين استان وجود دارد كه از اين ميزان 12 مركز دو منظوره است.
"رسول شمشادي " افزود: 100 رشته ويژه خواهران با هفت مركز دراستان وجود دارد.
وي ادامه داد: 55 هزار دوره نفر در استان گيلان در زمينه 244 حرفه و در قالب 24 كارگاه آموزش و توسط 14 مربي رسمي و پيماني و 205 متخصص آموزش انجام شده است.
وي از عدم دسترسي روستاييان به آموزشهاي مهارتي فني و حرفه اي ، ايجاد فرصت هاي عادلانه آموزش منجر به اشتغال و وجود 105 دهستان در استان گيلان به عنوان ضرورت هاي توسعه آموزش هاي روستايي در استان نام برد.
وي اضافه كرد: در سال جاري يك هزار و 76 نفر در روستا در 13 حرفه، 56 دوره آموزشي و در 19 رشته آموزش ديدند.
همايش يكروزه آموزشهاي فني و حرفه اي در توسعه امور روستايي امروز با حضور معاون وزير كار و رييس سازمان فني و حرفه اي كشور، فرمانداران، بخشداران و دهياران استان گيلان در سالن الغدير استانداري گيلان برگزار شد.
ك/2/ 506/605/1552 شماره 508 ساعت 16:53 تمام
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن