تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819926900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پژواك


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: پژواك
زنجان- خبرنگار كيهان: توليدات تصويري هنرمندان حوزأ هنري استان زنجان جهت رقابت در جشنواره فيلم هاي كوتاه ديني «رويش» در اختيار دبيرخانه دائمي اين جشنواره قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي حوزأ هنري آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره در دو بخش جنبي (ايده و فيلم نامه) و بخش اصلي (داستاني، مستند و پويانمايي) به رقابت خواهند پرداخت. اين جشنواره 7 تا يازده آبان ماه در مشهد برگزار مي شود.
گرگان- خبرنگار كيهان: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گلستان با همكاري شهرداري، شوراي شهر و آموزش و پرورش گرگان، يك دوره مسابقه نقاشي ديواري در روز سيزدهم آبان ماه برگزار مي كند. محل برگزاري اين مسابقه ديوار پاركينگ اتوبوسها واقع در خيابان پنجم آذر و مصادف با روز دانش آموز و با موضوعات مرتبط به امور شهري است.
بناب- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته گراميداشت دفاع مقدس شب شعري تحت عنوان پايداران برگزار شد. در اين مراسم شاعراني از مراغه و بناب اشعار خود را در زمينه دفاع مقدس و شهادت حضرت علي(ع) براي حاضران قرائت كردند.
¤ نمايش خياباني «تهمينه خواني» به نويسندگي و كارگرداني عليرضا قاسمي به سومين جشنواره سراسري تئاتر خياباني مريوان راه يافت. اين نمايش داراي مضموني اجتماعي است و مشكلات روزمره زندگي را به تصوير مي كشد.
بخش گلستان- خبرنگار كيهان: نشست تخصصي هنر پس از انقلاب با حضور اعضاي انجمن هاي ادبي شهرستان رباط كريم و سخنراني استادان ادبيات در محل مجتمع فرهنگي هنري پرند اين شهرستان برگزار شد. در اين نشست علاوه بر سرودن اشعاري توسط شعراي انجمن ادبي، اكرامي فر شاعر و نويسنده در خصوص شعرهاي دفاع مقدس گفت. اين شعرها بايد دوباره نگري و غربال شود و براي اينكه به خارج از كشور راه يابند بايد پالايش شوند.
شهركرد- خبرنگار كيهان: بيستمين جشنواره تئاتر استاني چهارمحال و بختياري آبان ماه امسال در شهركرد برگزار مي شود. مسئول مركز هنرهاي نمايشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، تعداد آثار رسيده به اين جشنواره را 04 اثر عنوان كرد كه در مرحله بازخواني 81 اثر پذيرفته شده است.
¤ در همايش يك روزه 05 نفر از پيشكسوتان، استادان و هنرجويان انجمن خوشنويسان استان چهارمحال و بختياري سوره هاي آخر قرآن كريم را نوشتند.
جمشيد مرداني سرپرست انجمن خوشنويسان استان به خبرنگار كيهان گفت: هنرمندان خوشنويس اين سوره ها را در قالب خطوط نستعليق، شكسته، ثلث، نسخ، سياه مشق، چليپا و سطرنويسي به طرز بسيار زيبا و شكوهمندي نوشته اند.
¤ سومين جشنواره ادبي رمضان و دفاع مقدس با عنوان «مهر و ماه» با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و هنرمندان، شعرا، نويسندگان و جمعي از مسئولين استان چهارمحال و بختياري و شهرستان بروجن در فرهنگسراي اين شهر برگزار شد.
رشت- خبرنگار كيهان: اولين نشست دست اندركاران سينماي مستند دفاع مقدس در رشت برگزار شد. در اين نشست فيلم مستند «ترانه اندوهگين كوهستان» به كارگرداني حامد خسروي و به تهيه كنندگي بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس گيلان به نمايش درآمد و سپس مورد نقد و بررسي قرار گرفت. اين فيلم كه در سال 68 ساخته شده است به بيان زندگي و مشكلات جانبازان اعصاب و روان جنگ تحميلي مي پردازد.
اصفهان- خبرنگار كيهان: نرم افزار يادمان دفاع مقدس تحت عنوان گمگشته در اصفهان طراحي و توليد شد.
اين نرم افزار شامل 02 قطعه فيلم از لحظه هاي شهادت سقوط هواپيماي شهيد كاظمي، زندگي در جبهه ها، سخنان و زندگينامه سرداران شهيد جبهه و بيش از 0017 تصوير از دوران دفاع مقدس است.
خاطرات 12 شهيد و 13 نوار حماسي دفاع مقدس، وصيت نامه تعدادي از شهدا همچون خرازي، همت، كاظمي و جهان آرا از ديگر بخش هاي اين نرم افزار است.
¤ مركز پژوهش ميراث مكتوب كشور و قطب علمي تحقيق در متون حكمي و عرفاني دانشگاه اصفهان، تفاهم نامه همكاري در زمينه متون كهن امضاء كردند.
مدير امور پژوهش دانشگاه اصفهان گفت: قطب علمي اين دانشگاه متعهد شده است آثار حكمي و عرفاني ارزشمند را شناسايي، درباره تصحيح و تحقيق آن اقدام و سپس براي انتشار به ميراث مكتوب ارسال كند تا براساس مفاد تفاهم نامه چاپ شود.
شاهرود- خبرنگار كيهان: نمايش «بگذار تا ستاره ها در آسمان تو چشمك بزند» از سوي گروه نمايش شمايل و با مشاركت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و حوزه هنري شاهرود در تالار بهمن فرهنگسراي مهر اين شهرستان به روي صحنه رفت. داستان اين نمايش كه محسن امير كارگرداني آن را به عهده دارد مبتني بر معضلات اجتماعي است.
مشهد- خبرنگاركيهان: نمايشگاه نقش بري چرم و جلدسازي در نگارخانه رضوان وابسته به موسسه آفرينش هاي هنري آستان قدس رضوي افتتاح شد. مسئول نگارخانه رضوان با اعلام اين خبر گفت: در اين نمايشگاه 07اثر نقش بري چرم و جلدسازي از هنرمند برجسته رشته قطاعي كشور، حميدرضا بهزادي نژاد به نمايش گذاشته شده است.
علي ثابت نيا افزود: اين آثار شامل نقوش اسليمي، خوشنويسي و مينياتور بزرگان ايران برروي چرم است كه با ظرافت كم نظيري برش خورده است. از زيباترين و ظريف ترين آثار اين نمايشگاه، تابلوهاي نقوش ميليمتري آيات قرآني بر روي برش هاي چرم است كه هر صفحه قرآن خط عثمان طه در قطع حدود 5*10سانتيمتر برروي چرم برش خورده است.
تبريز- خبرنگاركيهان: نمايشگاه نقاشي پرتره شاعران و هنرمندان ايران و جهان، با آثار «مه رو- جعفري» در تبريز گشايش يافت.
در اين نمايشگاه، كه از امروز تا 02 مهرماه جاري در مجتمع فرهنگي و هنري اين شهر ترتيب يافته، 04اثر با سبك رئال و تكنيك سياه قلم، در معرض ديد علاقه مندان هنر نقاشي، قرار گرفته است.
¤ در قالب 47تصوير و با حضور 51هنرمند تصويرساز، تصويرسازي عهدنامه «حضرت امير» به «مالك اشتر»، به اتمام رسيد. «داوود- هوشنگ روشنك»، مسئول روابط عمومي حوزه هنري آذربايجان شرقي، با اعلام اين مطلب به كيهان افزود: اين مجموعه، آماده چاپ است و در روزهاي آتي، منتشر خواهد شد. وي گفت: براي تصويرسازي اين عهدنامه، هنرمندان با استفاده از تكنيك هاي كلاژ، تشعير، تذهيب، مينياتور و چاپ دستي، مشاركت داشتند.
ساوجبلاغ- خبرنگاركيهان: گردهمايي فعالان فرهنگي و هنري شهرستان نظرآباد با حضور مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران در زمينه هاي قرآني، تجسمي و هنرهاي نمايشي در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي هنر اين شهرستان برگزار شد.
فيروزآباد- خبرنگاركيهان: طي مراسمي عصر شعر و خاطره با حضور فرماندهان 8سال دفاع مقدس، شعرا، سخنوران و هنرمندان بسيجي در فيروزآباد برگزار شد.
گرگان- خبرنگاركيهان: نخستين فراخوان متون نمايشنامه و فيلم نامه «دفاع مقدس» با مشاركت حوزه هنري و بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان گلستان با جمع آوري متون هنرمندان اين بخش در قالب موضوعات دفاع مقدس از مهرماه آغاز شد.
رئيس حوزه هنري استان با اعلام اين خبر گفت: مهلت ارسال آثار تا 51 آبان ماه 78 بوده و به آثار برتر در هر رشته جوايزي اهداء خواهدشد. همچنين اسامي تمامي شركت كنندگان در بانك اطلاعات هنرمندان حوزه هنري استان درج خواهدشد.
¤ حوزه هنري گلستان با همكاري سازمان آموزش وپرورش استان، آموزش شاخه كار و دانش را با دروس رشته بازيگري براي دانش آموزان علاقه مند به اين رشته از اول مهرماه در محل حوزه هنري استان آغاز كرد.
مسئول واحد آموزش وپژوهش حوزه هنري با اعلام اين خبر گفت: در اين كلاسها كه براي دانش آموزان دختر برنامه ريزي شده، تمامي دروس تخصصي مربوط به رشته بازيگري هنرستان كار و دانش توسط اساتيد استان تدريس مي شود.
سرويس شهرستانها:مراسم شب شعر «روايت وصل» به همت بسيجيان پايگاه مقاومت حضرت معصومه(ع) از حوزه مقاومت حضرت سميه در روستاي استير از توابع شهرستان سبزوار برگزار شد.
چند تن از چهره هاي ماندگار 8سال دفاع مقدس به خاطره گويي از آن دوران و سپس دو تن از شاعران جوان سبزواري به خواندن شعر پيرامون دفاع مقدس، ايثار و شهادت پرداختند.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن