تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814217485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره مراكش به يوسف شاهين اداي احترام مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جشنواره مراكش به يوسف شاهين اداي احترام مي‌كند
اداي احترام به يوسف شاهين فيلمساز فقيد مصري، آندري كنچالوفسكي كارگردان روس و تمركز بر سينماي بريتانيا از بخش‌هاي هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم مراكش است.

به گزارش خبرنگار مهر، ورايتي اعلام كرد "50 سال سينماي مراكش" از ديگر برنامه‌هاي جشنواره مراكش امسال است و به همين مناسبت فيلم "پسر نفرين شده" محمد عصفور توليد سال 1958 نمايش داده مي‌شود.

يك بخش مرور آثار به يوسف شاهين، فيلمساز معروف سينماي عرب اختصاص داده شده كه ژوئيه پيش در 82 سالگي در قاهره درگذشت. در اين بخش 11 فيلم شاهين از جمله اولين فيلم او "بابا امين" 1950 و "اسكندريه – نيويورك" 2004 به نمايش درمي‌آيد.

هفت فيلم نيز در بخش مرور آثار كونچالوفسكي فيلمساز روس به نمايش درمي‌آيد. او برادر بزرگ نيكيتا ميخالكف و سازنده فيلم‌هاي "قطار افسارگسيخته"، "تانگو و كش" و "دست‌هاي پشت‌پرده" است.

سينماي بريتانيا نيز مضمون يك بخش مرور آثار است كه 40 سال سينماي اين كشور را دربر مي‌گيرد و در آن فيلم‌هاي مختلف از جمله درام "اگر..." (لينزي اندرسن، 1968) تا درام تاريخي "بادي كه بر مرغزار وزيد" (كن لوچ، 2006) نمايش داده مي‌شود.

بخش فلاش‌بك جشنواره مراكش نيز به نمايش آثار آلفرد هيچكاك و استنلي كوبريك اختصاص دارد و با نمايش فيلم‌هاي "پرندگان" و "پرتغال كوكي" همراه است. هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم مراكش از 14 تا 22 نوامبر (24 آبان تا دوم آذر) برگزار مي شود.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن