تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820491914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با رد خبر افزايش40 درصدي سقط جنين در نقاط آلوده تهران كارشناس برنامه‌ كشوري آلودگي هوا وزارت بهداشت: نتايج بررسي «مرگهاي ناشي ازآلودگي هوا» بزودي اعلام مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با رد خبر افزايش40 درصدي سقط جنين در نقاط آلوده تهران كارشناس برنامه‌ كشوري آلودگي هوا وزارت بهداشت: نتايج بررسي «مرگهاي ناشي ازآلودگي هوا» بزودي اعلام مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

در پي اظهارات مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست مبني بر افزايش 40 درصدي ميزان موارد سقط جنين در نقاط آلوده شهر تهران، وزارت بهداشت اعلام كرد: براساس مصوبه اسفند 85 دفتر دادستاني كل كشور، مقرر شد تمام شاخص‌هاي سلامت مرتبط با آلودگي هوا پيش از ارايه به جرايد و رسانه‌ها به تاييد وزارت بهداشت رسانده شود.

مهندس ملك افضلي، كارشناس مسوول برنامه‌هاي كشوري آلودگي هواي وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به عدم هماهنگي در اين زمينه پيش از اعلام آمار از سوي مشاور امور محيط زيست شهرداري تهران اظهار كرد: در گزارش اعلام شده از سوي مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست، به مقطع زماني مورد مطالعه و تعداد نمونه‌هاي مورد بررسي و شرايط موجود در هنگام بررسي هيچ اشاره‌اي نشده است و نمي‌توان آن را تاييد كرد. از سوي ديگر، شهر تهران با هفت ميليون جمعيت در مقايسه با ساير شهرها از جمعيت مشمول (زنان باردار) فراوان‌تري برخوردار است.

وي با تاكيد بر ضرورت انجام بررسي‌هاي اپيدميولوژيك براي ارايه آمارهاي دقيق‌تر، گفت: بهتر است جهت مقابله با تشويش عمومي به ويژه در آستانه روز جهاني كودك از ارايه چنين آمارهاي فاقد سند علمي جلوگيري شود.

كارشناس مسئول برنامه‌هاي كشوري آلودگي هواي وزارت بهداشت در خصوص تعيين و مشخص شدن مسئوليت كميته اجرايي كاهش آلودگي هوا و واگذاري آن به سازماني واحد گفت: تشكيل كميته اجرايي كاهش آلودگي هوا صرفا براساس قوانين و مصوبات موجود بوده است كه براين اساس، در تمام شهرها با ميزان آلودگي فراوان، مسووليت برعهده سازمان حفاظت محيط زيست است كه در صورت واگذاري مسئوليت به تجديد نظر در قوانين نياز است.

مهندس ملك افضلي با اشاره به عدم حضور استاندار تهران به عنوان بالاترين مقام مسئول اجرايي استان در اين كميته به رغم گذشت هشت سال از تشكيل اين كميته اجرايي، افزود: اين در حاليست كه سهم شهرداري نيز با توجه به وجود راهنمايي و رانندگي، معافيت فني خودرو، حمل و نقل ترافيك، مترو، احداث و توسعه جايگاه سوخت CNG در كلان شهرها نظير تهران حائز اهميت است.

وي با تاكيد براين كه تعيين مسئول در كميته اجرايي باعث كاهش آلودگي هوا نمي‌شود، بلكه اجراي صحيح وظايف سازمان‌ها،ارگان‌ها و نهادها در اين جهت موثر و ضروريست، در ادامه به وجود آلودگي هوا در هشت كلان شهر كشور اشاره كرد و افزود: آلودگي و بررسي‌هاي وزارت بهداشت در خصوص موارد مرگ و مير و شاخص‌هاي سلامت مرتبط با آلودگي هوا به شهر تهران محدود نمي‌شود.

كارشناس مسئول برنامه‌هاي كشوري آلودگي‌ هواي وزارت بهداشت، با اشاره به در دست اجرا بودن اين بررسي‌ها در وزارتخانه‌ متبوع ياد آور شد: به زودي نتايج نهايي حاصل از موارد مرگ و مير و سال‌هاي عمر از دست رفته ناشي از آلودگي هوا براي تهران و تعدادي از شهرهاي مشمول اعلام خواهد شد.

ملك افضلي، با بيان اين‌كه در تعيين شاخص‌هاي سلامت و ميزان مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا نيازمند همكاري بيشتر ساير سازمان‌ها چون سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان نهادي براي سنجش آلودگي در كل كشور هستيم به ايسنا گفت: بنابراين اطلاعات اين سازمان بايد در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد حال آن كه در بسياري از شهرها نظير كرج، اراك و مشهد چنين اتفاقي نمي‌افتد.

كارشناس مسئول برنامه‌هاي كشوري آلودگي‌ هواي وزارت بهداشت، افزود: اين وزارتخانه در راستاي حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان در شهرهاي آلوده به ويژه تهران خواستار همكاري بيشتر شهرداري در زمينه در اختيار گذاشتن اماكن در زمينه‌هاي مورد نياز براي احداث جايگاه‌هاي CNG به وزارت نفت و شركت ملي پخش و پالايش فرآورده‌هاي نفتي و نيز اجراي موارد معاينه فني خودروها براي تمام خودروها در ناوگان حمل و نقل شهري و شخصي از سوي شهرداري است.

ملك‌افضلي با تاكيد بر ضرورت بازنگري اجراي تبصره 13 و سهميه‌بندي سوخت براي خودروها، گفت: بدين ترتيب سهم آلايندگي هواي شهر تهران كه بيش از 80 درصد موارد منتشره آن ناشي از وسايل حمل و نقل است به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌يابد.

كارشناس مسئول برنامه‌هاي كشوري آلودگي هوا و وزارت بهداشت، با بيان اين كه استانداردهاي سازمان جهاني بهداشت براي آلودگي هوا در شهرها براساس شاخص‌هاي سلامت تدوين شده است به ايسنا گفت: اين استانداردها حدود مطلوب آلودگي هوا را تعيين مي‌كند تا اين كه كمترين صدمات و آسيب‌هاي منتسب به آلودگي هوا براي جمعيت در معرض (در تمام گروه‌هاي سني و جنسي) اتفاق افتد.

ملك افضلي با تاكيد مجدد بر همكاري بيشتر سازمان حفاظت محيط زيست با وزارت بهداشت در خصوص اجرايي كردن استاندارد آلودگي هوا در شهرها مطابق با موارد معرفي شده توسط سازمان جهاني بهداشت خاطرنشان كرد: اين شاخص‌ها به صورت بين‌المللي و با حفظ ارتقاء سلامت كليه جوامع شهري در دنيا تدوين شده است.

به گفته وي، نقش وزارت نفت به ويژه مصوبات تبصره 13 در خصوص اصلاح سوخت و مصرف بنزين با عدد اكتان بالا و توليد گازوييل كم گوگرد و وزارت صنايع در استانداردسازي خروجي آلايندگي خودرو‌هاي توليد داخل به عنوان برنامه‌هاي موفق در كاهش آلودگي هوا چشمگير بوده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن