تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820710655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضائيه: جرم استفاده از مدرك جعلي قابل گذشت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سخنگوي قوه قضائيه: جرم استفاده از مدرك جعلي قابل گذشت نيست
جام جم آنلاين: جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به اين كه جرم جعل يا استفاده از مدرك جعلي قابل گذشت نيست گفت‌: دادسرا از فردي كه بعنوان نماينده دانشگاه آكسفورد معرفي شده خواسته است جهت اداي توضيحات و رسيدگي به شكايات وزير كشور به دستگاه قضايي مراجعه كند و چنانچه به احضاريه توجه نكند جلب خواهد شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه در نشست خبري امروز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالي در خصوص رسيدگي دستگاه قضايي به شكايت وزير كشور از نماينده دانشگاه آكسفورد در ايران گفت: موضوع مدرك تحصيلي آقاي كردان به صورت مبسوط در مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار گرفت.

وي افزود: آقاي كردان در نامه به رئيس جمهور و دادستان كل كشور اعلام كرده از ابتدا تصور كرده مدرك او قانوني و اصيل است اما بعدا متوجه شده اين مدرك جعلي است و از اين بابت از نماينده دانشگاه آكسفورد در كشورمان شكايت كرده كه اين شكايت در دادسرا مطرح است.

سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: دادسرا از فردي كه بعنوان نماينده دانشگاه آكسفورد معرفي شده خواسته است جهت اداي توضيحات و رسيدگي به شكايات وزير كشور به دستگاه قضايي مراجعه كند و چنانچه به احضاريه توجه نكند جلب خواهد شد و مسير پرونده ادامه مي‌يابد.

جمشيدي در خصوص ورود مدعي‌العموم به موضوع مدرك جعلي وزير كشور اظهار داشت: بر اساس ماده 572 قانون مجازات اسلامي مربوط به جعل مدرك با علم به جعلي بودن مدرك علاوه بر جبران خسارت فردي كه مرتكب شده به حبس محكوم مي‌شود و چنانچه وي از كاركنان دولت و يا نهادهاي انقلابي و شهرداري‌ها باشد به حداكثر مجازات محكوم خواهد شد.

به گفته سخنگوي قوه قضائيه بر اساس ماده 727 قانون مجازات اسلامي جرم جعل يا استفاده از مدرك جعلي قابل گذشت نيست و دادستان به عنوان مدعي‌العموم مي‌تواند به صورت مستقل عليه مرتكب اعلام جرم كند و نياز به شكايت شاكي خصوصي نيست.

وي خاطرنشان كرد: تاكنون دادستان وارد رسيدگي به پرونده مدرك تحصيلي وزير كشور نشده اما اين پرونده نيز مشابه پرونده مربوط به دانشگاه هاوايي كه پيگيري و با متخلفان برخورد قضايي صورت گرفت مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.

حكم قطعي سوء استفاده 220 ميلياردي بانك رفاه صادر شد

سخنگوي قوه قضائيه از صدور راي قطعي متهمين پرونده سوء استفاده ميلياردي از بانك رفاه كارگران خبر داد.

عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه در خصوص پرونده مربوط به حادثه ريزش ساختمان در سعادت آباد اظهار داشت:هيئت كارشناسي 5 نفره نظر نهايي خود را در اين زمينه ارائه كرده است.

وي افزود: بر اساس طرح كارشناسي هيئت 5 نفره، قتل صورت گرفته در اين حادثه از نوع غير عمد بوده و افراد و ارگان هاي مختلفي در اين خصوص مقصر تشخيص داده شدند و با اظهار نظر بازپرس اين پرونده منتظر كيفر خواست هستيم.

وي با ابراز اميدواري از اينكه اين پرونده در اسرع وقت با صدور راي نهايي دادگاه تعيين تكليف شود، تاكيد كرد: متهمين اصلي پرونده و رئيس ساختمان در سعادت آباد دستگير شدند.

سخنگوي قوه قضائيه همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد كه آيا محمد باقر قاليباف شهردار تهران نيز براي بررسي پرونده سعادت آباد از سوي دستگاه قضايي احضار شده گفت: از همه عوامل درگير با اين مسئله تحقيقات جامع به عمل آمده است.

جمشيدي همچنين از صدور راي قطعي متهمين پرونده سوء استفاده ميلياردي از بانك رفاه كارگران خبر داد و گفت: فردي به نام عليرضا عمادالدين از كاركنان سابق بانك، از طريق گشايش اعتبار اسنادي بي پشتوانه و پرداخت رشوه به كاركنان بانك رفاه كارگران شعبه قلهك 220 ميليارد تومان تحصيل كرده است.

جمشيدي افزود: در اين پرونده 10 نفر به عنوان مجرم شناخته شده اند كه چهار تن از آنها كارمند بانك بودند و 6 تن ديگر به جرم معاونت و مشاركت در تحويل مال نامشروع از بيت المال محكوم به حبس، پرداخت جزاي نقدي، انفصال از خدمت شدند.

جمشيدي با تاكيد بر اينكه از 220 ميليارد تومان بيت المال سوء استفاده شده 150 ميليارد تومان مسترد شده و باقي مانده هنوز به بيت المال باز نگشته است، گفت: ما از مسئولين نظام بانكي مي‌خواهيم در پرداخت تسهيلات دقت بيشتري داشته باشند.

وي همچنين بر لزوم رفع خلاء هاي قانوني در بهبود وضعيت پرداخت تسهيلات و نظارت جدي بر اين فرايند از طريق وضع قوانين مناسب توسط نهاد قانونگذاري با همكاري قواي قضائيه و مجريه تاكيد كرد.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن