تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819678861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستورالعملهاي خانگي براي سفيد کردن دندانها


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سالهاي پيش و شايد همين امروزه روز در بسياري از فرهنگها و مجامع شکل خاصي از دندانها علامت زيبايي بوده است. رنگ کردن دندانها به رنگهاي سياه و تيره، تراشيدن دندانها به شکلهاي مختلف و يا روکشهاي طلاي دندانها، همگي در فرهنگهاي مختلف جهان ممکن است علامت زيبايي شناخته شود اما در کشور ما و بسياري از جوامعي که فرهنگ و رفتاري شبيه به ما دارند، داشتن دندانهايي مرتب، خوششکل و از همه مهمتر سفيد، علامت خاص زيبايي دندانها شناخته ميشود.
چرا دندانها رنگ ميشوند؟

در گويش عام، دندانها به رنگ سفيد شناخته ميشوند اما اگر همين رنگ سفيد را در جزييات خوب نگاه کنيد و رنگ دندانهاي چند نفر از نزديکانتان را با هم مقايسه کنيد، ميبينيد که در همين رنگ سفيد، درجات متفاوتي از تيرگي و روشني وجود دارد. در واقع دندانها در ذات خود و از شروع رويش ممکن است به صورت طبيعي سفيدتر و يا زردتر باشند.
پس اگر دوست داريد دندانهاي سفيدي داشته باشيد بايد با انصاف به دندانهاي خود نگاه کنيد و اگر دندانهاي شما سالماند و به دليل بيماري يا مشکل خاصي دچار تغيير رنگ نشدهاند، همان رنگ واقعي دندانهايتان را (هر چند کمي هم زرد باشد) بپذيريد و با آن کنار بياييد. از طرفي دندانها ممکن است به دلايل مختلفي در طي سالهاي بعد از رويش تغيير رنگ بدهند.
اين دلايل ممکن است شامل مصرف داروهاي مختلف، بيماريهاي مختلف در دوران کودکي و جنيني، ضربه خوردن به دندانها، بيماريهاي خاص ساختماني در دندانها و نيز درمانهاي مختلف دندانپزشکي باشد. هر کدام از اين علتها ميتوانند شناسايي شوند و بسته به نوع علت، تغيير رنگ دندان، درمان شود. اما در کنار همه اين دلايل، رنگدانهها يکي از اصليترين علل براي تغيير رنگ دندانها هستند. رنگدانههاي موجود در مواد غذايي، موادرنگي موجود در رژلبها و حتي ذرات معلق رنگي موجود در هوا ميتوانند در خلل و فرج موجود روي دندانها بنشينند و در طول زمان و با تکرار، روي دندانها ثابت شده و تغيير رنگ دندانها و تا حدي تيرگي آنها را موجب شوند.
در خوراکيهايي مثل چاي، قهوه، شکلات، ميوههاي رنگي مثل آلبالو و گيلاس، آبميوههاي رنگي و... رنگدانههاي زيادي وجود دارد و کساني که عادت دارند مقدار زيادي از اين مواد را به صورت مرتب و روزانه مصرف کنند، بايد منتظر دندانهاي تيرهتري باشند. به تازگي در بسياري از کشورها، آگهيهايي براي فروش مواد سفيدکننده دندان به چشم ميخورد. اين مواد با روشهاي شيميايي، دندانها را سفيد ميکنند. اگر شما دوست داريد دندانهاي سفيدتري داشته باشيد و در عين حال از عوارض جانبي اين سفيدکنندههاي شيميايي نگران هستيد، با ما همراه شويد تا براي اجراي چند روش ساده و خانگي، دندانهايتان را سفيدتر کنيد و از لبخندتان احساس رضايت بيشتري داشته باشيد:
• چايتان را کمرنگ بنوشيد: مصرف مواد غذايي رنگي، دندانها را تيره ميکنند، پس از مصرف مرتب و مداوم چاي و قهوه و نوشابه خودداري کنيد. چايتان را کمرنگ بنوشيد. قهوهتان را رقيق تهيه کنيد تا رنگدانه کمتري روي دندانهايتان بنشيند. نوشيدنيهاي رنگي را حتيالامکان با ني بنوشيد تا تماس آنها با دندانهايتان کم شود و بلافاصله پس از مصرف خوراکيهاي رنگي، دندانهايتان را با آب شستشو دهيد.
• ماسک توتفرنگي براي دندانها! توتفرنگي داراي آنزيمي است که درست مثل يک سفيدکننده عمل کرده و دندانها را سفيد ميکند! بنابراين توتفرنگي را پوره کنيد و با آن روي دندانهايتان را ماساژ دهيد و بگذاريد اين سفيدکننده طبيعي چند دقيقهاي روي دندانهايتان بماند. بعد دندانهايتان را شستشو دهيد و مطمئن شويد که تمام ذرات توتفرنگي از روي دندانتان پاک شود چون باقي ماندن قند موجود در توت فرنگي روي دندانها ممکن است موجب پوسيدگي شود.
• هويج و بروکلي خام گاز بزنيد: ميتوانيد رنگدانهها را به روش فيزيکي و با کمک سايش هم از روي دندانها پاک کنيد. براي اين کار، سبزيها و ميوههاي سفت را گاز بزنيد. هويج، سيب، خيار، بروکلي و حتي سيبزميني خام از اين گروه خوراکيها هستند. با مصرف اين مواد دونشان ميزنيد: هم دندانهاي سفيدتري داريد و هم مقدار زيادي ويتامين و مواد معدني و... به بدنتان ميرسانيد.
• صدالبته مسواک را فراموش نکنيد: باز هم همان يار قديمي! لااقل روزي دو بار مسواک بزنيد و هفتهاي يکي دو بار (نه بيشتر) از خميردندان سفيدکننده استفاده کنيد. هر از گاهي هم سري به دندانپزشک بزنيد تا اگر لازم است به کمک جرمگيري و برس دندانهاي شما را تميز کند.
• آدامس بجويد البته بدون قندش را: جويدن آدامس بدون قند بين وعدههاي غذايي، کمک ميکند تا بزاق بيشتري در دهان شما ترشح شده و به صورت طبيعي دندانهاي شما شسته شده و رنگدانهها تا حدي از روي دندانهاي شما پاک شوند.
• در انتخاب رژ لبتان دقت کنيد: رنگهاي تيره رژلب دندانهاي شما را سفيدتر نشان ميدهد. پس يکي دو درجه رنگ رژلبتان را تيرهتر کنيد و تاثير آن را بر زيبايي دندانهايتان ببينيد.
مراقب باشيد. باقي ماندن اضافات رژلب روي دندانها باعث تيره شدن آنها ميشود، پس بعد از اينکه رژلب زديد، با زبان روي دندانها را تميز کرده و اضافههاي آن را از روي دندانها پاک کنيد.
منبع:www.salamatiran.com /س






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن