تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803812600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا سال 2012 پايان جهان هستي است؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: آيا سال 2012 پايان جهان هستي است؟



هفت نظريه علمي كه مي تواند پايان جهان را پيش بيني كند

گروه فناوريهاي نوين: بر اساس شواهد علمي موجود و مدارك تاريخي قديمي نظريه هايي كه به احتمال نابودي جهان تا سال 2012 پرداخته است مورد بررسي قرار گرفته است.

بسياري از دانشمندان با توجه به شرايط كنوني زمين و بحرانهاي موجود بسيار نگران حيات بشر بوده و به مطالعه بر روي حقايقي مي پردازند كه مي تواند روزي منجر به اتمام حيات بر روي سياره آبي شود. به اعتقاد برخي نظريه ها پايان يافتن جهان كه در تقويم باستاني اقوام مايان تاريخ آن سال 2012 ذكر شده است مي تواند به دلايل مختلفي به واقعيت تبديل شود. نشريه تلگراف نيز با توجه به اين نظريه ها و مدارك به بررسي برخي از اين دلايل و ميزان احتمال تحقق آنها تا سه سال آينده پرداخته است.

1- حمله بيگانگان فضايي
اين پديده در ابتدا به موضوع بسياري از آثار هنري علمي تخيلي تبديل شد اما به تدريج محققان دريافتند كه نگراني از حمله بيگانگان به زمين رو به افزايش است. تعداد موارد مشاهده يوفوها افزايش پيدا كرده و نشانه ها و مدارك زيادي از مشاهده اين پديده هاي غريب ارائه شده است. از جمله اين شواهد تلاش دولتهاي مختلف در سرتاسر جهان براي كنترل يوفوها طي 50 سال گذشته است. اما با وجود تمامي اين شواهد و مدارك كه بسياري آنها را خيالي و زاده توهم شاهدان مي دانند، احتمال وقوع حمله بيگانگان به زمين تا سال 2012 تنها 0.1 از 10 تخمين زده شده است.





2- برخورد با زمين
هزاران انجمن اينترنتي و سايتهاي مختلف اعلام كرده اند زماني در اوايل قرن 21 ميلادي سياره اي ناشناخته با زمين برخورد كرده و يا از فاصله اي بسيار نزديك از كنار آن عبور خواهد كرد و در نتيجه تمدن را نابود كرده و يا خسارات و دگرگوني هاي عظيم و جبران ناپذيري را بر روي زمين به جا خواهد گذاشت. اين سياره با نام خيالي "نيبيرو" سياره اي در منظومه خورشيدي فرض شده است كه در مداري نامنظم در حركت بوده و هر سه هزار و 700 سال يكبار به قسمتهاي داخلي منظومه خورشيدي راه پيدا مي كند. شواهد بسيار كمي براي اثبات اين نظريه ارائه شده است كه از آن جمله مي توان به معرفي 10 سياره توسط ناسا در سال 2005 اشاره كرد كه در خارج از منظومه خورشيدي به سر مي برند و شايد تا سال 2012 به قسمتهاي داخلي منظومه خورشيدي وارد شده و از نزديكي زمين عبور كنند. با اين همه احتمال وقوع اين برخورد 0.2 از 10 تخمين زده شده است.






3- بحران خورشيدي
اين بحران يكي از معدود سناريوهايي است كه با انتهاي تقويم مايانها در ارتباط است و مي تواند پايه علمي داشته باشد. در اين سناريو كه احتمال وقوع آن 0.3 از 10 برآورد شده است، تابش هاي شديد خورشيدي و يا انفجارهاي گازي در دسامبر 2012 مي تواند زمين را در خود غرق كرده و نوع بشر را به همراه اكو سيستم زمين نابود سازد. تاكنون شواهدي مبني بر وقوع چنين پديده اي در سال 2012 ارائه نشده اما ارتباطاتي ميان دوره هاي 11 ساله خورشيدي و چرخه زماني تقويم مايانها يافته شده است. با اين حال با وجود اينكه شعله هاي خورشيدي مي تواند براي برخي از تجهيزات، ماهواره ها و فضانوردان مشكلاتي را ايجاد كند اما از قدرتي كه بتواند زمين را حداقل تا سال 2012 ويران سازد برخوردار نخواهد بود. تنها خطر جدي كه از سوي خورشيد زمين را تهديد مي كند، اتمام انرژي خورشيد و بلعيده شدن زمين توسط اين ستاره عظيم است كه آن نيز تا پنج بيليون سال آينده ممكن خواهد بود.






4- تغيير قطبهاي مغناطيسي
بسياري معتقدند قطبهاي مغناطيسي زمين در سالهايي نه چندان دور تغيير خواهند كرد و بر الگوي چرخش مداري زمين تاثير گذاشته و فاجعه اي بزرگ را به وجود خواهد آورد. اين افراد مداركي از تغيير قطبي زمين در گذشته ارائه كرده و معتقدند اين تغييرات را مي توان با مطالعه نقاط خورشيدي و تئوري ميدانهاي مغناطيسي مشاهده كرد. در عين حال برخي معتقدند مايانها و مصريان باستان نيز از وقوع چنين پديده اي در آينده آگاه بوده اند اما اين راز امروزه توسط دولتها مخفي باقي مانده است. محققان دانشگاه پرينستون و تولوس در فرانسه با بررسي مدارك مختلف دريافته اند كه سياره زمين در حدود 800 ميليون سال پيش دوراني را براي متعادل سازي قطبهاي خود پشت سر گذاشته است. تغيير زاويه 50 درجه اي در قطب شمال طي 20 ميليون سال از جمله شواهدي است كه محققان به آن دست يافته اند و بر همين اساس معتقدند امكان وقوع چنين پديده اي وجود دارد اما طي يك ميليون سال آينده و درصد احتمال وقوع آن يك از 10 خواهد بود.






5- ابر آتشفشان
انفجار ابر آتشفشاني يكي از عظيم ترين انفجارهايي خواهد بود كه در تاريخ بشر ديده شده و در اثر افزايش ميزان ماگما در هسته زمين و عدم وجود راه فرار از اين منطقه از زمين به وجود خواهد آمد. نتيجه چنين انفجاري پراكنده شدن ميزان زيادي از گازهاي سمي در اتمسفر زمين و پوشانده شدن قسمتهاي زيادي از خشكي ها توسط ماگماها خواهد بود. تصاويري كه توسط ماهواره ها طي سالهاي گذشته به ثبت رسيده است نشانه هايي از تغيير را در سنگهاي مذاب زير زميني نمايش مي دهد كه مي تواند درصد احتمال اين انفجار را يك از 10 ساخته و مدارك علمي را براي اثبات اين نظريه ارائه دهد.






6- نقطه اوج نفتي
كاهش ذخاير نفتي جهاني قطعا واقعيتي است كه مي تواند به فروپاشي سرمايه گذاري و اقتصاد جهاني منجر شود. اما نظريه نقطه اوج نفتي درباره موضوع افزايش تقاضا در برابر ميزان توليد بحث مي كند بر اساس اين نظريه زماني فرا خواهد رسيد كه تقاضاي اين منبع انرژي از ميزان توليد آن پيشي خواهد گرفت. به گزارش مهر، برخي معتقدند اين پديده در حال حاضر آغاز شده است اما برخي ديگر آغاز آن را سال 2012 اعلام كرده اند. با اين همه و با وجود تلاش براي توليد منابع جايگزين انرژي احتمال وقوع اين پديده 4 از 10 محاسبه شده است.






7- نابودي نسل زنبورها
36 درصد از كندوهاي زنبور در ايالات متحده در زمستان 2008 به دليل اختلالي به نام اختلال نابودي كلوني زنبورها از بين رفتند. اين اختلال كه طي آن تمامي زنبورهاي كارگر يك كندو به صورت ناگهاني مي ميرند و تنها زنبور ملكه به جا مي ماند در چندين كشور اروپايي از جمله فرانسه، بلژيك، ايتاليا، پرتغال و اسپانيا رواج يافته است. تاكنون دلايلي مانند آفتها، تغييرات شديد جوي و امواج تلفن همراه عوامل بروز اين اختلال اعلام شده اند اما تاثير هيچ يك از آنها تاكنون به اثبات نرسيده است و از آنجايي كه تاكنون درماني موثر نيز براي كنترل اين اپيدمي ارائه نشده است، پيش بيني مي شود نظريه انقراض زنبورها به زودي به واقعيتي تلخ تبديل شود. با توجه به اين حقيقت كه پرورش بسياري از محصولات كشاورزي از جمله سويا، پنبه، دانه هاي روغني مانند بادام، انگور، سيب و گلهاي آفتابگردان نيازمند حضور زنبورها بوده و فعاليتهاي اين حشرات كوچك بر روي توليد 30 درصد از غذاي جهان تاثيري مستقيم به جا مي گذارد، بالاترين احتمال نابودي حيات در اثر پديده اي طبيعي به اين نظريه ارائه شده و 7 از 10 تخمين زده شده است.










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن