تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813618405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور در مراسم معارفه رييس كل بانك مركزي: تحريم‌هاي بانكي يك فرصت است - مدل نظام بانكي عادلانه طراحي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس جمهور در مراسم معارفه رييس كل بانك مركزي: تحريم‌هاي بانكي يك فرصت است - مدل نظام بانكي عادلانه طراحي شود
سياسي. رييس جمهور. بانك مركزي
رييس جمهور با بيان اينكه تحريم‌هاي بانكي نظام سلطه بانكي يك فرصت براي ايران است تاكيد كرد كه بايدمدل نظام بانكي عادلانه طراحي شود.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد روز دوشنبه در مراسم توديع رييس كل پيشين بانك مركزي و معارفه رييس كل جديد اين بانك با اشاره به بحران نظام مالي دنياي سلطه و احتمال سرايت اين بحران به ديگر كشورها تصريح كرد: هنر مديران بانكي ما اين است كه بتوانند اين تهديدها را به فرصت تبديل كنند.

احمدي نژاد با اشاره به تحريم‌هاي بانكي نظام سرمايه داري عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: اين بهترين فرصت است كه سيستم بانكي ما را از اختاپوس نظام بانكي دنياي سلطه نجات دهد.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: همچنان كه ما توانستيم خود را زير يوغ نظام سياسي استعمار آزاد كنيم ، مي‌توانيم خود را نيز از چنبره سلطه اقتصادي آنان آزاد كنيم.

وي با بيان اين كه فرصت‌هاي تاريخي از دل تهديدهاي تاريخي به وجود مي‌آيد ، خاطر نشان كرد: كارشناسان نظام بانكي بايد مدل سيستم بانكي عادلانه را طراحي كنند.

احمدي نژاد همچنين خاطرنشان كرد كه من اطمينان دارم كه شما چنين توانايي و ظرفيتي را داريد و بدانيد دهها تن از روساي دولت‌هاي ديگر اعلام آمادگي كرده‌اند كه در صورت طراحي اين مدل توسط كارشناسان ايراني آماده همكاري با ما هستند.

وي خاطرنشان كرد: اين برنامه و مدل مي‌تواند ما را از بحران اقتصادي كنوني عبور دهد.

رييس جمهور در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به بحران مالي آمريكا گفت : آخر خط سرمايه داري همين است كه امروز مي‌بينيم كه قله‌هاي سرمايه داري با بن بست مطلق مواجه شده است.

احمدي نژاد افزود: هنر مديران و كارشناسان بانكي اين است كه بتوانند اقتصاد كشور را طوري طراحي كنند كه بتوانيم در بخش‌هاي مختلف اقتصادي با الگوي اسلامي و ايراني خود به توسعه و تحول برسيم.

وي با اشاره به برخي از اظهارنظرهاي انجام شده گفت: برخي مي‌گويند ما نمي توانيم با استفاده از توانايي و طراحي‌هاي خود در عرصه اقتصادي به موفقيت برسيم اما من اعتقادي به اين نوع اظهارنظرها ندارم و معتقدم نظام بانكي كشور مي‌تواند با الگوبرداري از توسعه ايراني و اسلامي مدلي را طراحي كند كه مي‌تواند خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم را پاسخ دهد.

احمدي نژاد گفت: اين خواسته من و ملت ايران از نظام بانكي كشور است.

وي با انتقاد از عملكرد نظام بانكي كشور در برخي بخش‌ها گفت: ما خوب مديريت نمي‌كنيم ، اگر خوب مديريت مي‌شد و منابع و تسهيلات اعطايي به موقع بازگردانده مي‌شد امروز شرايط ما به گونه‌اي ديگر بود.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در يكسال گذشته تسهيلات كمتري به مردم پرداخت شد اما متوسط تسهيلات پرداختي به برخي افراد چندين برابر شد و ميزان معوقه هاي آنان نيز دو برابر افزايش يافت. وي افزود: برخي با فرافكني اعلام مي كردند كه چون نرخ سود تسهيلات كم است به همين دليل ميزان معوقه‌ها افزايش يافته است.

رييس جمهوري با رد اين اظهارنظرها گفت: اگر اين جوري باشد بايد در برخي كشورها كه ميزان نرخ سود صفر است مردم بدهي‌هاي خود را پرداخت نمي‌كردند.

احمدي نژاد خطاب به مديران بانكي گفت: هنر شما اين است كه منابع معدود در اقتصاد كشور را خوب مديريت كنيد و بدانيد كه بدترين وضعيت براي سيستم بانكي اين است كه سياست زده شويم. همه بايد مراقبت كنيم كه چنين اتفاقي نيفتد.

احمدي نژاد در ادامه افزود: شما بايد بدانيد زماني كه تعداد زيادي از مردم براي مبالغ ناچيزي از تسهيلات پشت درب بانك‌ها معطل مي‌مانند، برخي مبالغ كلاني تسهيلات مي‌برند و آن را بر نمي‌گردانند و به سيستم بانكي كشور دهن كجي مي‌كنند.

رييس جمهور اضافه كرد: اين موارد است كه آرامش اقتصادي را به هم مي‌زند چرا كه ملت ما هوشيار است و حتي مي‌داند كه كدام كارمند با چه كسي ارتباط دارد.

احمدي نژاد اضافه كرد: مديران بانك توجه داشته باشند كه مدلهاي اقتصادي خوبي را بر اساس اصل ‪ ۴۴‬طراحي كنند.

رييس جمهور با بيان اين كه من قبلا به برخي از سران كشورها در خصوص بحران اقتصادي دنياي سلطه هشدار داده ام، گفت: نظام سرمايه داري پايان خوشي ندارد چون بر اساس بي‌عدالتي شكل گرفته و در ذاتش انهدام است.

وي با بيان اين كه برخي‌ها معتقدند بازار آزاد، خود مكانيزم رابطه عرضه و تقاضا را طراحي مي‌كند، گفت: اين يك دروغ بزرگ است چرا كه اين تفكر به نفع دزدها و متخلفين است.

وي با اشاره به تصويب ‪ ۷۰۰‬ميليارد دلار از سوي كمپاني‌هاي آمريكا براي نجات بحران مالي اين كشور، گفت: اين خود دخالت دولت در امر عرصه اقتصادي است.

احمدي نژاد افزود: ما بايد ادبيات اسلامي را براي مدلهاي اقتصادي خود الگو كنيم چرا كه به طور يقين اگر مسائل حرام وارد عرصه اقتصاد شود اقتصاد را به ورطه نابودي مي‌كشاند.

وي با بيان اين كه نظام بانكي كنوني ما در انحصار است، افزود: نبايد به مردم دروغ بگوييم و اعلام كنيم كه با ايجاد چندين بانك خصوصي ما از انحصار خارج شده ايم.

احمدي نژاد افزود: در سيستم بانكي كنوني روابط طوري تعريف شده است كه در انحصار عده‌اي خاص است و تنها آنها مي‌توانند به سمت استفاده از بانكهاي خصوصي بروند. هنر شما اين است كه اين مدل را عوض كنيد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از معوقه بدهي‌ها در بانك‌ها گفت:
چرا بايد معوقه در نظام بانكي اينقدر زياد باشد.

** پيشنهاد احمدي نژاد: پس گرفتن پول‌ها از كساني كه بدهي شان به تعويق افتاده است
احمدي نژاد گفت: من انتظار كارهاي پيچيده از كارشناسان و مديران بانك ها را ندارم. انتظار ما اين است كه همين پول‌ها را پس بگيريد و در اختيار كساني كه نياز به تسيهلات دارند بگذاريد.

وي همچنين از كارشناسان نظام بانكي كشور خواست تا گزارش‌ها و تحليل‌هاي اقتصادي بسيار عميق داشته باشند. نبايد گزارش‌هاي شما با چند سند نقض شود چرا كه اين، اعتبار را از بين مي‌برد.

وي افزود: اظهارنظرهاي شما بايد دقيق و قابل اعتماد براي تمام كشور و چراغ راهنماي فعالان اقتصادي و مردم باشد.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود خطاب به مديران و كارشناسان بانك‌ها گفت اي كاش در سفرهاي استاني، شما همراه ما مي‌آمديد و از نزديك حرفها و خواسته هاي مردم را مي‌شنيديد
چرا كه باعث مي‌شد نظر و طراحي‌هاي شما عوض شود.

احمدي نژاد افزود: آن وقت محال است كه برخي از بانك‌ها به سمت خريد و فروش و داد و ستد براي كسب سود بيشتر بروند.

وي تاكيد كرد: هر جاي ايران اگر بخواهيد برويد من با شما مي‌آيم. برويد حرف توليدكننده ، كشاورز و دامدار را بشنويد تا با نيازها و خواسته‌هاي واقعي مردم بيشتر آشنا شويد.

وي با انتقاد از برخي سوء استفاده‌ها در نظام بانكي كشور گفت: وقتي يك نفر ‪ ۱۱۰‬ميليارد تومان پول از سيستم بانكي كشور در قزوين و تهران دريافت مي كند و به جاي كار در بخش توليد آن را وارد داد و ستد املاك و زمين مي كند و زماني كه رييس دادگستري به مديرعامل بانك مي‌گويد از اين شخص كه حاضر نيست بدهي‌هاي معوقه خود را پس بدهد شكايت كنيد وي اعلام مي‌دارد اگر من اين كار را انجام بدهم مشتريان بانك از دست مي‌رود. مشتري از دست برود بهتر است يا مردم؟ اگر تفكر چنين است من مي‌گويم كه بهتر است كه مشتري از دست برود تا مردم.

رييس جمهور در ادامه از مديران بانك خواست تا دست برخي از سودجويان را از سيستم بانكي كشور قطع كنند و از آنان خواست بدون كوچكترين ملاحظه اي معوقه‌هاي بانك را نزد هر شخص يا نهاد دولتي كه باشد باز ستانند.

وي خطاب به مديران گفت: من نمي‌دانم شما از چه مي‌ترسيد ولي از شما مي خواهم كه كليه معوقه‌هاي بانك را نزد هر نهاد دولتي، شخص و يا صنفي حتي اگر آنها از اسامي مقدس هم استفاده كرده باشند، هست پس بگيريد و در صورت نداشتن منابع مالي كارخانه و يا هر چيز ديگري كه دارند توقيف كنيد.

احمدي نژاد در پايان با تقدير از تلاش‌هاي مديران بانك‌ها براي مقابله با تحريم‌هاي خارجي گفت تلاش‌هاي شما در اين عرصه ستودني است و من به نوبه خود از شما تشكر مي‌كنم.

احمدي نژاد خطاب به مديران بانك‌ها گفت: من همه شما را دوست دارم و بدانيد حرفهاي امروز من خواسته شخصي من نيست بلكه مطالبات به حق ملت ايران است.

وي همچنين با تقدير از خدمات آقاي مظاهري رييس كل سابق بانك مركزي گفت:
وي از مديران خوب و توانمند كشور است و با بخشي از صحبت‌هاي وي در خصوص سيستم نظام پولي و مالي كشور موافقم اما بخشي از نظرات وي منتقدان جدي دارد.

احمدي نژاد همچنين آ قاي بهمني مدير كل جديد بانك مركزي را از مديران خوب و توانمند كشور دانست و گفت: آقاي بهمني كسي است كه بنا به اظهارات خودش كار بانكي را از پايين‌ترين سطوح آ غاز كرده و پس از ساليان متمادي كار و تلاش در اين عرصه به توانمندي‌هاي قابل قبولي رسيده است.

وي اظهار اميدواري كرد كه با حضور بهمني و تلاش ديگر همكاران وي در بانك مركزي شاهد رشد و شكوفايي هر چه بيشتر اقتصاد كشور باشيم.

در پايان اين مراسم براي قدرداني از خدمات مظاهري لوح تقديري از سوي رييس جمهور به وي اهدا شد.
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن